צור קשר עם הרב ברלנד

המתקת הדינים – אמירת התיקון הכללי עם הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

ביום חמישי ח' בתמוז תשע"ב באיצטדיון וינטר שברמת גן נערך כנס ההתעוררות של הגה"צ הרב אליעזר ברלנד. יותר מ- 7000 איש התכנסו יחדיו בכדי לשמוע דיבורים אשר לא שמעתם אוזן. באותו המעמד ניגן הרב שליט"א את התיקון הכללי בניגון הידוע והמרגש, כאשר כל הקהל משתתף איתו ביחד.

ידועה מעלת אמירת התיקון הכללי עליו אמר רבי נחמן:"ולתקן כל העבירות בפרטיות הם רבים מאוד, וכבד על האדם, ואי אפשר לתקן אותם, כי יש דקדוקים ופרטים רבים בכל לאו ולאו. …כי יש מקומות צרים ודקים, שאי אפשר לבוא לשם שום תיקון, כי אם על ידי תיקון הכללי" (ליקו"מ כ"ט,ד) ו"הוא תיקון גדול ונורא מאוד" (שיחות הר"ן קמ"א). ועוד הוסיף רבינו ואמר: "ואם יאמרם בכוונה כראוי, בוודאי מה טוב. אך, גם האמירה בעצמה מסוגל מאוד" (שיחות הר"ן שם). ועוד אמר: "אני חזק בכל הדברים שלי, אך בזה אני חזק ביותר, שאלו העשרה פרקי תהלים מועילים מאוד מאוד!" (שיחות הר"ן שם). 

 רבי נחמן התבטא שלרוב חשיבות העניין, עסקו צדיקים בכל הדורות למצוא תיקון הולם לכל החטאים והפגמים והקלקולים שבמעשי וחטאי האדם, "הקב"ה היטיב עמי ואיפשר לי לגלות לעולם את התיקון הנפלא הזה". לאחר שרבי נחמן גילה את התיקון הכללי הוא הורה: צאו וגלו לעולם את ה"תיקון הכללי". 

מה יותר טוב מלהשתתף באמירת התיקון הכללי יחד עם קולו של הצדיק כשאיתו מנשבת רוח השכינה.

פורסם לראשונה ע"י 'אור הגאולה'.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

תפילה לעני לחג הפסח מאת הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, מְחַיֵּה מֵתִים בְּרַחֲמִים רַבִּים, "אֱלֹקִים חַיִּים וּמֶלֶךְ עוֹלָם". רַחֵם עָלֵינוּ, הַחֲיֵינוּ וַהֲקִימֵנוּ, …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *