צור קשר עם הרב ברלנד
הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א במטוס לאומן - תשע"ח

"הרגשתי כאילו הרב אומר כלפי שמיא, תרימו את המטוס הזה" – סיפורי ניסים עם הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

בנסיעת החיזוק לאילת הגיע כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א אל כתובות שונות בעיר, וכן פגש אנשים שליוו אותו במשך שנות עבודת ה' הרבות שלו. אחד האנשים שהגיע לפגוש את הרב שליט"א הוא ר' דון רוברטו, אשר ליווה את הרב רבות בעבר. ר' דון רוברטו סיפר עובדות מחזקות רבות אותם חווה באופן אישי בתקופה בה היה עם הרב. אנו באתר נשתדל להביא את הדברים בחלקים וכהווייתם.

מספר ר' דון רוברטו, "מדובר על לפני כ- 30 שנה, בערך בשנים תשמ"ח או מ"ט, בתקופה בה שהיתי עם הרב ברלנד כמעט בכל יום. באחד הימים יצא לי לדבר עם מנכ"ל חברת הנסיעות אירוסוויט ולהתעניין לגבי נסיעה לאוקרניה לציון של רבי נחמן. הוא אמר לי שזה יעלה 60 אלף $, התקשרתי לבנק ואחרי שקבלתי אישור נתתי לו צ'יק על הסכום. הגעתי לרב ברלנד שליט"א ואמרתי לו שאני רוצה שהוא יטוס איתי במטוס, הרב אמר 'אני אבוא יחד עם עוד 35 אנשים'. וכך היה, במטוס של 164 מקומות הכנסנו 241 נוסעים, כך שהילדים שהיו איתנו ישבו למטה. רבינו הציל אותנו, למזלנו בתקופה ההיא עדיין נחתנו באודיסה ולא בקייב, כי בקייב יותר החמירו."

בטיסה חזור חושדים הרשויות שיש יותר אנשים במטוס מהמותר

"הגענו לאומן, שהינו שם והתחלנו את דרכנו חזרה ארצה, בחזור אנחנו באים לסגור את דלת המטוס ופתאום באים ואומרים לי, הבנו שאתה אחראי על הטיסה ושמענו שיש כאן יותר מידי אנשים. נבהלתי ומיד באתי להגיד זאת לרב שבתורו אמר לי, 'תגיד לאנשים שאחרי שבודקים להם את הכרטיס יעבירו אותו לבאים אחריהם, אל תדאג " עֵינַיִם לָהֶם, וְלֹא יִרְאוּ" (תהלים קטו ה).' וכך אכן היה, אבל אחרי שסיימו את כל המטוס, אומר לי אחד הבודקים, לא לא, אני רוצה רוצה לבדוק שוב, אלא שהפעם נבדוק את ההתאמה בין הכרטיסים לדרכונים."

פתאום הבודק מתחיל להרגיש לא טוב

"שוב חזרתי לרב ברלנד שליט"א שחזר ואמר לי לא לדאוג ולעשות את מה שביקשו ממני. וככה, הבודק חוזר ומתחיל להתאים כרטיסים לדרכונים, אבל אחרי שני נוסעים אני רואה אותו מתנדנד באופן תמוה. שאלתי אותו מה קרה לו והוא ענה לי שהוא פתאום מרגיש לא טוב. ניצלתי את הסיטואציה ושלפתי לפניהם 5 דולר שאכן הורידו אותם מהמטוס. זה היה פשוט נס ענק, על דבר כזה הולכים לכלא."

רוברט מספר על הנס עםהרב ברלנד בטיסה לאומן - רוברט מספר על הנס עם הרב ברלנד בטיסה לאומן

"המטוס מחמם מנועים, רץ על המסלול, אבל לא מצליח להמריא. אני מגיע בשלישית אל הרב ברלנד שליט"א, אך הפעם אני רואה את הרב בוכה ומכונס בעצמו, הרגשתי כאילו הרב אומר כלפי שמיא, תרימו את המטוס הזה. המטוס כבר הגיע לסוף המסלול ולפתע הוא התרומם. מיד הרב הסתובב אלי מרחוק וקרא לי אליו, אסולין הגבאי לא ראה שהרב קרא לי ולכן חסם אותי, אבל הרב אמר לו שייתן לי לעבור. הרב ברלנד התחיל לספר לי על הנסיעות הראשונות לאומר, איך הם טבלו בשלגים ואיך שהם פתחו את הדרך לאומן (הסובייטית)."

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

עלוני שובו בנים לפרשת תזריע לקריאה ולהורדה

לפניכם מקבץ עלוני קהילת שובו בנים לפרשת תזריע התשפ"ד: עלון שביבי אור לפרשת תזריע שיעוריו …