צור קשר עם הרב ברלנד
חרם נגד הרב ברלנד

חרם תקשורתי: התקשורת החרדית מנסה להחרים את שובו בנים והרב ברלנד. צפו

כאב ותסכול בחלקים נרחבים בברסלב ובציבור החרדי בכלל. "התקשורת עושה לקהילת קודש ברסלב שובו בנים את מה שהתקשורת הבינלאומית עושה לישראל, ואת מה שהתקשורת החילונית עושה לציבור החרדי", נשמעות טענות קשות. לאחר שהגיעו מים עד נפש מהיחס המפלה, ועל החרם שמנסים ליצור נגד הרב ברלנד", התעוררנו יחד עם הרב יעקב סלמה, להראות איך הדברים נראים מהצד השני של המתרס.  

אתמול, רביעי בפרשת בהעלותך תשע"ט, הייתה מסיבת עיתונאים בשערי צדק עם האברך גבריאל לביא מישיבת שובו בנים, של כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א, שנפצע אנושות בשער שכם שבעיר העתיקה בירושלים. במסיבת העיתונאים סיפר האברך על הניסים הגדולים שפקדו אותו, איך שהשתקם מארבעים דקירות ע"י מחבל אכזר. אך למרות שגבריאל לביא מזכיר בדבריו איך הצליח לצאת מהמצב הקריטי בו נמצא, כאשר שמו של הרב ברלנד מוזכר לפחות שבע פעמים בדבריו, התקשורת שקוראת לעצמה חרדית, מחרימה ולא מזכירים אף במילה את שם הרב ברלנד.

פלא פלאים, אפילו האתר 'כיכר השבת' שהביא את הסיקור המלא ממסיבת העיתונאים, בה שומעים את לביא מזכיר מספר פעמים את שם הרב ברלנד שליט"א, מחרימים ולא מזכירים אפילו פעם אחת את שובו בנים, או הרב ברלנד. לעומת זאת, כאשר סיקרו את תאונת האופנוע בה הרוכב לא היה אשם, לאחר שאישה בת 49 התנגשה בו בטעות, מיהרו ב'כיכר השבת' להזכיר שמדובר מבחור מקהילת שובו בנים. גם שמו של הרב ברלנד לא נשכח הפעם, כאשר ציינו בכתבה את שמו בתגיות. כך, בזמן שיחפשו תאונות אופנוע ימצאו עד כמה קהילת שובו בנים הם מופרעים.

"תודה לבורא עולם ושליחו הנאמן, הרב אליעזר ברלנד, צדיק הדור", כך פתח גבריאל לביא את דבריו במסיבת העיתונאים. ובהמשך אומר לביא, "הייתי בין חיים למוות, ובזכות הפדיון שנתנו החברים בישיבה [לרב ברלנד], הכל התהפך לטובה. אנחנו הולכים דרך שער שכם לישיבתנו, ונמשיך ללכת דרך שער שכם ולא נפחד כהוראת הצדיק הרב אליעזר ברלנד. ושוב בהמשך אומר לביא, "אנחנו נמשיך ללכת דרך שער שכם, הישיבה שלנו שובו בנים היא שם, הקהילה הקדושה של 'שובו בנים'". כיכר השבת תקשיבו לדבריו – "שובו בנים", הוא אומר. כיכר השבת – שובו בנים שובבים ושובו בתשובה.

"באותו הרגע לא פחדתי, הרגשתי שהשם איתי והרב (ברלנד) איתי", המשיך לביא, האם נאשים אותו שהוא מאמין בצדיק? הרי כתוב, " וַיַּאֲמִינוּ בַּה' וּבְמֹשֶׁה עַבְדּוֹ" (שמות יד לא). הוא מאמין שהצדיק איתו, שהצדיק שומר עליו ומגן עליו. כל הכבוד לכיכר השבת שמסננים מילים שאסור לומר, שהם מחרימים את הרב ברלנד וקהילת שובו בנים, כי בהמשך מזכיר גבריאל לביא את שם הרב ברלנד וקהילת הקודש שובו בנים שוב ושוב, אך הם לא מזכירים זאת אפילו פעם אחת.

התמונה הקשה חוזרת בערוץ 7, ובשאר האתרים הכביכול חרדים שסיקרו את האירוע. לדוגמה, האתר הידברות מציין כי לביא הוא אברך שלומד בישיבה ברובע המוסלמי, אך משום מה לא מציין את שמה. האם הם לא שמעו כי הוא אומר שהתרפא בזכות שנתן פדיון נפש לרב ברלנד וכי הוא משתייך לקהילת קודש שובו בנים?

בבואנו לבדוק את המצב בתקשורת החילונית הופתענו מאוד. האתר ישראל היום שלא מוגדר כחרדי לפי אף פרמטר, מזכיר כי לביא למד בכולל חצות בישיבת שובו בנים, ומזכירים את הרב ברלנד כמה פעמים, גם בכותרת וגם בהמשך הכתבה נכתב כך: "אני רוצה להודות לבורא עולם ושליחו הנאמן הרב אליעזר ברלנד". וכן בדף הטוויטר של כאן חדשות, אתר חילוני הביא קליפ של ה-54 שניות העיקריות של הראיון בו גבריאל לביא מזכיר את הצדיק הרב ברלנד וגם שהכל בזכות הפדיון שנתנו. 

"כשהייתי ילד אמרו לי שבעיתון רק התאריך הוא הנכון", מציין הרב סלמה אנקדוטה הנובעת מכאב ותסכול על חרם התקשורת החרדית לציבור לא מבוטל מקרבה, וממשיך. "כנראה, אחרי הרבה ניסיון בתחום, התקשורת החילונית למדה שיכולים להצליב את דבריה עם מקורות שונים ונזהרת להיות אמינה. עיתונאים החרדים, או דתיים", פונה הרב סלמה לכותבים עצמם. "אל תנהגו בצורה חובבנית כשל מתחילים, תלמדו מהקולגות החילוניים והיו קצת יותר אמינים, אחרת לא יאמינו לשום כתבה שלכם." 

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *