צור קשר עם הרב ברלנד

למה רוצים להוריד את דברי הרב מויאל זצ"ל על הרב ברלנד שליט"א?

הרב יעקב סלמה שליט"א, ראש כולל 'נצח נצחים' בבני ברק במסר נוקב, מסביר מה קרה אחרי שהעלו סרטון של בן משפחה קרוב לרב מויאל. "העלינו סרטון על הרב ניסים מויאל זצ"ל מפי בן משפחתו המספר על ייחסו של הרב מויאל לגדולת הרב ברלנד שליט"א. פתאום התקשרו אליי רודפי הצדיק ושאלו אותי איך אני מספר סיפורים כאלה. עניתי שהמספר הוא בן משפחה קרוב של הרב מויאל המספר מעדות ראשונה דברים שראה."

"לאחר שהלחץ עליי להוריד את הסרטון לא הניב תוצאות החלו הרודפים ללחוץ על הישיבה באיום שהם ילחצו על התורמים להפסיק לתמוך בישיבה. המצב הגיע לכך שאותו בן משפחה שסיפר את הדברים בסרטון בהתלהבות ביקש והתחנן שנוריד את הסרטון.

אנו מביאים כאן את הדברים שנאמרו ממקור ראשון מפיו של בן המשפחה הקרוב של הרב מויאל זצ"ל, אשר שהה רבות במחיצתו.

"בזמן שביקרתי את הרב מויאל בבתי החולים הוא אמר לי, 'אתה לא יודע מה אני רואה על הרב ברלנד, אני רואה אותו שם למעלה. יש שם צדיקים שמתייעצים ביניהם, אבל אז הרב ברלנד בא וגוזר.' שאלתי את הרב מויאל, מה זאת אומרת שהוא גוזר, והוא ענה לי שמה שהרב ברלנד פוסק בבית דין של מעלה זה קורה."

"אני זוכר שהייתי קטן ואחד מדודי לקח אותי לרב ברלנד, היה לדודי מעטפה עם כסף שנתן לרב ברלנד ואמר לו שזה מהרב מויאל. הרב ברלנד אמר לדודי שהסכום הולך לאברכים לומדי תורה, והוסיף להגיד, בעולם הזה אין לי כלום מלבד ללמוד ולהפיץ את התורה. כשחזרנו לקריית גת אל הרב מויאל הוא אמר, 'התבטלה הגזירה לגמרי, זהו התבטלה הגזירה'."

"הרב מויאל ברוח קודשו היה תמיד אומר שאסור לדבר כנגד הרב ברלנד, צריך רק לחזק את האמונה בו שיגדל העניין של הרב ותלמידיו. שיגדל כל העניין שהרב ברלנד מפיץ, שמירת העיניים, שמירת הברית, לימוד הגמרא בעיון. באף מקום אין עבודה הזו כמו שיש בקהילת 'שובו בנים' של הרב ברלנד."

"שמעתי בעצמי את הרב מויאל אומר מספר פעמים בשם הבבא אלעזר שהיו צדיקים שלקחו על עצמם מיתה וביזיונות, אך הרב ברלנד אמר שהוא מוכן לקחת על עצמו את הכל. הבבא אלעזר אמר שהוא ייקח על עצמו את המיתה. הוסיף הרב מויאל ואמר שמי שמדבר על הרב ברלנד זה רחמים שימות, הקשו ואמרו שהרי מיתה היא דין. אמר הרב מויאל שדיבורים על הצדיק מפריעים ומעכבים את הגאולה."

"הייתי רודף אחרי הרב מויאל לכל מקום, אפילו לבית החולים בו שהה, באחד הימים שהיה בבית החולים עין כרם נתן לי הרב מויאל סדר של תהלים ומשניות. תוך שאני לומד הגיעו לבקרו שני אנשים, הרב מויאל אמר, 'אני לא רוצה אותם פה, שיסתלקו מהבית חולים'. שאלתי אותו, הרב מה קרה? ענה הרב מויאל, הם חושבים שבגלל שאני חולה הם יוכלו להוציא ממני דיבורים על הצדיק הרב אליעזר ברלנד. זה אש, אסור לדבר על הצדיק הרב ברלנד, מי שיתעסק איתו הוא ילך, גם בשמיים מדברים על זה, סיים הרב מויאל."

      נכד הרב ניסים מויאל זצ\"ל מספר מפי סבו על גדולת הרב ברלנד שליט\"א - נכד הרב ניסים מויאל זצ\"ל מספר מפי סבו על גדולת הרב ברלנד שליט\"א
התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

וכאן הבן שואל • הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א מברך את המצה השמורה ויין המשומר ליתומי ארגון 'הבן יקיר לי'

כמידי שנה ארגון 'הבן יקיר לי' דואג למשפחות היתומים דקהילתנו לקמחא דפסחא מצות ויין לקיום …

One comment

  1. חסיד קלוי

    צדיק האמת שיוביל אותנו לגאולה השלמה!!

    https://drive.google.com/file/d/1u0mL8PWNTM59CYYhrEPg8OE39gtdx1oU/view?usp=sharing

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *