צור קשר עם הרב ברלנד

"מי ששומע בקולו של הצדיק מקבל דרישת שלום מהשמיים בכל יום" – הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א באווירת הקודש של מוצאי שבת תולדות

במוצאי שבת האחרון, פרשת תולדות תשע"ט, קיים, כהרגלו בקודש, כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א, סבב קדוש של זיכוי הרבים ברחבי הארץ. הרב ברלנד שליט"א זימר עם הקהל את זמירות המלווה מלכה ואף מסר את דברי קודשו. אנו מביאים לפניכם ממראות הקודש ודברי קודשו של הצדיק יסוד עולם.

"האומץ לב שהיה לממרא, אחרי שענר ואשכול נפטרו קם ואמר ממרא, עכשיו תמולו אותי,  לי אין פחד. הם נפטרו כי הם חלקו על הצדיק, הם חולקים על אברהם, הם לא תמימים, הם לא תמידים עם אברהם, הם לא מבוטלים לאברהם ולכן הם מתו. עכשיו תמולו אותי (ממרא נתן לאברהם עצה על המילה), ומלו את ענר וראו שהכל בסדר בברית הראשונה בעולם עד היום. לכן, זכה ממרא להתגלגל באבא אומנא, שממרא זה אותיות 'רפא', שני הממי"ם זה פ' (80), רי"ש ואל"ף אותיות 'רפא'.

"אבא אומנא היה מקיז דם (רפואה מקובלת בימי הגמרא, בבלי תענית כא:), אביי שאל למה הוא זכה לקבל שלום מהשמיים רק ביום שישי ואבא אומנא בכל יום(אבא אומנא הוה אתי ליה שלמא ממתיבתא דרקיעא כל יומא, ולאביי כל מעלי יומא דשבתא, לרבא כל מעלי יומא דכיפורי. הוה קא חלשא דעתיה דאביי משום דאבא אומנא. אמרו ליה: לא מצית למיעבד כעובדיה!..  שם)."

כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א בדברי קודשו – מוצ"ש תולדות תשע"ט

"רבא הוא ניצוץ מלוט ולכן זכה לקבל שלום רק בערב יום כיפור. "וַיִּקְחוּ אֶת לוֹט וְאֶת רְכֻשׁוֹ בֶּן אֲחִי אַבְרָם וַיֵּלֵכוּ וְהוּא יֹשֵׁב בִּסְדֹם" (בראשית יב יד), כל הפסוק הולך הפוך, מאחורה ומקדימה. למה כתוב הפוך, את לוט ואח"כ את רכושו? כי, "רְכֻשׁוֹ בֶּן אֲחִי אַבְרָם" יוצא בגימט' 'רבא'. רבא היה ניצוץ מלוט, הוא היה צריך לתקן את החטאים של לוט, ודבר זה היה מאוד קשה, לכן היה מקבל שלום רק בערב יום כיפור."

"אבא אומנא היה מקבל דרישת שלום בכל יום, כי הוא היה גלגול של ממרא, שהסכים למות ומסר נפשו על המילה לאברהם. מי ששומע בקולו של הצדיק מקבל דרישת שלום מהשמיים בכל יום."

כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א בזמירות המלווה מלכה בבית הכנסת זכור לאברהם בשכונת נווה יעקב שבירושלים

גלריית תמונות מזמירות המלווה מלכה בנווה יעקב

כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א בזמירות המלווה מלכה בבית הכנסת זכור לאברהם בשכונת נווה יעקב שבירושלים
כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א בזמירות המלווה מלכה בבית הכנסת זכור לאברהם בשכונת נווה יעקב שבירושלים

התמונות באדיבות שחר אליהו

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *