צור קשר עם הרב ברלנד
הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א מקרב רחוקים בחוגי בית
הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א מקרב רחוקים בחוגי בית

צפו: אור חדש ישן – הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א עורך חוגי בית ברחבי הארץ – גלריית תמונות

במשך כל שנותיו הלך מורינו הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א מבית לבית והפיץ תורה ברבים. הרבה לפני שהתחילה תנועת התשובה ההמונית ורבו מקרבי הרחוקים, הרב ברלנד ייסד כבר את הדרך של עריכת חוגי בית לקירוב רחוקים ברחבי הארץ. רבו הסיפורים אודות אותה תקופה קסומה, ישנם עדויות מקוריות מאז, כדוגמת סיפורו המופלא של הרב שלום ארוש שליט"א, ראש מוסדות חוט של חסד, שסיפר איך הסיע את הרב ברלנד לפני 40 שנה על אופנוע עד לעיר אילת בכדי לקרב מספר יהודים לאביהם שבשמיים.
מאז כבר התקרבו לדרך ישראל סבא כבר עשרות אלפי יהודים בזכות הרב ברלנד שליט"א, הרב יסד מוסדות תורניים כשבתוכם כוללים לאברכים, ישיבות, תלמודי תורה ובתי ספר וסמינרים לבנות. עם זאת, לשמחתנו הרבה, מאז שחזר הרב ברלנד למשכנו הקדוש שבירושלים, חזר גם הרב שליט"א לאותם נסיעות חיזוק בקרב המוני עמך ישראל. כאילו לא עברו עשרות שנים, לא כהתה עינו ולא נס לחה, חזר הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א לאותם מסעות קסומים ומעוררים של קירוב רחוקים והרבצת תורה בקרב המוני עם ישראל.
הרב ברלנד שליט"א מכתת רגליו בין ערי ישראל ועורך חוגי בית באופן המסורתי והאינטימי ביותר, כאילו שאינו רב גדול המפורסם בקרב הרבים כגדול ישראל. כמו שמדגים הסיפור הבא, "יהודי בשם ציון לוי הסוחר במכוניות מיוחדות נמצא בקשר עם יהודי אחר ותוך כדי כך הוא מחזקו ומקרבו ליהדות. אותו יהודי ביקש לקבל את טליתו עם טליתו של הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א וכנגד זה הוא תרם כסף למוסדות התורניים של הרב ברלנד שליט"א.
מדובר בחילוני שלא הולך בכלל לבית הכנסת, הוא רק מניח בזריזות תפילין בביתו כל בוקר וגם זה בקושי גדול. באחד הימים הוא נכנס לרב ברלנד שליט"א להתייעצות ותוך כדי הוא נתן לרב סכום כסף עבור פדיון נפש. הוא שאל הרב ברלנד שליט"א על עסק  מסוים והרב הדריך אותו איך לפעול. אותו יהודי אמר שאם הדבר יצליח הוא יביא לרב סכום נוסף עבור פדיון.
יצאנו לרכב, מספר הגבאי של הרב, ופתאום ציון לוי אומר לי שאותו יהודי שכח לקחת את הטלית של הרב וביקש ממני שארוץ ואביא את הטלית. רצתי והבאתי לו את הטלית, ואכן, אותו יהודי התעטף בטלית למחרת בבוקר וכך הוא מספר. "כשהנחתי את הטלית הרגשתי שקדושתם יתרה מהתפילין, ולא רק זה, מיד התעוררתי ברגשות תשובה ואמרתי שעכשיו אני מוכן ללכת ולהתפלל כל בוקר בבית הכנסת.
זה מה שהגה"צ הרב ברלנד שליט"א עושה בחוגי הבית מלבד דברי התורה הקדושים אותם הוא מעביר, הרב מחלק טליתות ומעורר אנשים לחזור בתשובה מלאה. הרב שליט"א מחלק כיפות לשבת ואילו הרווקים מקבלים טבעות לאירוסין ובכך הרב ברלנד מעורר ודוחף אותם להיכנס בברית הנישואין, מה גם שזו סגולה נפלאה לקבלת זיווג הגון משורש נשמתו.

אפשר להזמין את הרב ברלנד לחוגי בית בכל רחבי הארץ דרך הגבאי נתן סולומון 0526775148

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

כָּל שְׁתִיַּת הַיַּיִן זֶה לְהַגִּיעַ לִידֵי דְּבֵקוּת בַּה' לִרְאוֹת אֶת ה' פָּנִים אֶל פָּנִים! • שיעור אש להבה לחג הפורים מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

כיצד מבטלים את הדינים בפורים > מתי מתגלית יסוד הארת 'אבא' > מהו לבסומי בפוריא …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *