צור קשר עם הרב ברלנד

מרטיט לבבות: הרב אבא טרוצקי מדבר על גדולת הרב ברלנד שליט"א ביארצייט מוהרנ"ת מברסלב

עוד הרבה ידובר בערב הנפלא של י' בטבת תש"פ – יארצייט מוהרנ"ת מברסלב, אצל קהילת קודש ברסלב שובו בנים.

רבנים רבים עלו לשאת דברים לפני הגעתו של מורינו, כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א, הדברים היו נפלאים וקירבו את הלבבות. מיוחדים ובולטים היו דבריו של המגיד מיישרים, הרב אבא טרוצקי שליט"א, שעלה ודיבר נפלאות מגדולתו של מורינו הרב ברלנד שליט"א. אין מה להאריך בהקדמות, צריך פשוט לקרוא ולהאזין לדבריו הקדושים.

"מוריי ורבותיי, קהילה נכבדה, ברשות אדונינו מורינו ורבנו שליט"א, ברשות הרב שליט"א."

"ידידיי, אנשי הקהילה, רבבות עמך בית ישראל, אני בטוח שרבים מאלה שיושבים פה ומסתכלים עכשיו, לא מבינים בדיוק לשם מה נטלתי את המיקרופון."

"בחיל ורעדה יראתי בפנותי שיח כלפי הוד מלאך ה' צבקות, סליחה אלף פעמים מכבוד הרב שאני הולך ומדבר ואומר את הדברים."

"אפשר לאמר שהקב"ה זיכני, ומזה זמן של הרבה חודשים, עוד לא שנה אפילו, שזיכני ה"י להיות בקשר קיימא קרוב אל מורינו הרב שליט"א, שיאריך ימיו ושנותיו בנעימים."

"אני רוצה להגיד לכם משפט, בגלל שהרב פעם אחת זרק לי במילים, סיפר לי משהו על הסטייפלר, ידוע שהרב משה שמואל שפירא, ראש ישיבת באר יעקב, שהספיד את מרן הסטייפלר זצוק"ל. ההבדל בין גדולי ישראל, להבדיל אלפי הבדלות, מפרופ', שפרופ' ככל שאתה מתקרב אליו יותר, אתה מריח ממנו ריח רע של גאווה, של כעס, של דברים גשמיים. לא כן, תלמיד חכם, לא הרי החפץ חיים שמדברים עליו באמריקה, כמו החפץ חיים שמדברים עליו בפולין וברוסיה. ולא הרי החפץ חיים של רוסיה כמו זה של ראדין, בית מדרשו של החפץ חיים, ככל שאתה מתקרב אליו זה, 'הביאני המלך אל בית היין."

"בדרך העולם שאתה מתקרב לבן אדם, הגמ' אומרת שליבך גס בו, אני מעיד לכם נאמנה, ככל שאני זוכה להתקרב למורינו הרב ברלנד שליט"א, אני אומר לכם, אני רועד, אני רועד."

"האדמו"ר שלי, הרבי מספינקא אמר לי, אבא אתה תדע לך, ככל שתיגע בשולי גלימתו אתה תרעד. ואני אומר לכם שאני זכיתי, לא רק לאמון, אלא אני נוגע בדברים באמת במסירות נפש למען הרב."

"הנסים שאני והחברים שלי רואים סביב הרב, הוא בלתי ניתן לשיעור. אני יודע שהרבה עוצרים אותי בדרך ואומרים לי, אבא תספר לנו מה זה וזה."

"רק לאחרונה שאני ישבתי עם אחד הדיינים החשובים שבארץ ישראל, ולפתע התגלה מכתב של הגאון המקובל הצדיק, הרב זרחיה, הרב יהודה זרחיה סגל. מלאך ה' צבקות, ככה הוא כותב על הרב שלנו – "מלאך ה' צבקות, כל הנוגע בו, בטוח שמשרה על עצמו מלאכי חבלה."

"כך כתב הרב סגל, אותו דיין רעד בידיים וברגליים, "כל הנוגע בו, בטוח שמלאכי חבלה שורים עליו". ואני אומר לכם שאני מרגיש את זה יום יום, נסים."

"אלא מה, אני אגיד לכם מה שאמרתי לאותו דיין, ואני יודע שאתם יודעים את זה – הקב"ה לא מוריד לעולם נשמות גבוהות, עם נסים ונפלאות כאלה שרואים כל יום, אם לא שהקב"ה שומר על המאזן."

"והרב לפעמים מדבר, ובתוך הדיבורים דברי רוח הקודש כפשוטו, דברי רוח הקודש כפשוטו, מה שאנשים מבינים אחרי 40 שנה."

"אני אומר לכם, אני עוד לא שנה עם הרב ואני עומד לידו מזעזע בחיל ורעדה, בחיל ורעדה, למה אני אומר את כל זה? רחמים, הלב שלי מתכווץ."

"הלב שלי נקרע, הייתי עם האדמו"ר מספינקא שהרב שכב בהדסה עין כרם, בבית הרפואה, שם בקומה העשירית, אומר לי הרב'ה מספינקא אבא. אל מלאך ה' צבקות לא נכנסים ככה, בא נסתכל קודם בחלונות שיש בביה"ח בחדר."

"ומה אנו רואים? את הרב מחובר לאינפוזיות, הרב מחובר לאינפוזיות ויושב ולומד כמו בחור בן 18. מלאך ה' לא מעניין אותו כלום, הרבי מספינקא אומר לי – תראה, תראה מה הולך פה."

"אמרתי לו, רבי אתה עוד לא יודע כלום, בלילות הוא בורח ללובי ויושב ולומד 6, 7 שעות ברציפות. בלתי נתפס, אבל הבושה היא שלנו, אבל אשמים אנחנו."

"שאלתי אז את הדיין רבי נתן (המשב"ק) שמוסר את נפשו למען הרב. רב נתן איפה הבושה? הרב צריך להיות בביה"ח במקום שתביאו את הב"ח אליו הביתה?"

"אומר לי, אבא, מה אני יכול לעשות? אין לי תקציב לזה."

"למה הרב לא דואג? הרב לא אכפת לו מבניינים, מדברים גשמיים, רק אכפת לו שעוד יהודי יתקרב לבורא יתברך, שעוד יהודי יהיה באש הזו של האמונה של רבנו."

"אמר לי הרב'ה מספינקא, אבא מעולם לא ראיתי מלאך ה' שיש מאחוריו רבבות של רבבות שמשחרים לפתחו, והמצב שלו הפיננסי נורא ואיום."

"אני אומר לכם, בעיסוקים שאני מתעסק עם הקהילה בנוגע למסירות נפש שלנו, אל מול אותם אויבים שמנסים לקעקע את הרב, אנחנו נלחמים עם הציפורניים."

"אני אומר לכם, אני אמרתי את זה לאותם אנשים, לאותם רשעים, אתם לא עומדים מול הרב שיגיד לכם על הכול כן, אתם עומדים מולי היום."

"אני אנעץ בכם ציפורניים ואני אשרוט אתכם. אני רוצה להגיד לכם, שדם כבר ירד להם. אני אשרוט אותם, יותר לא תחתרו למגע מולו, מולנו, בואו נראה אתכם גיבורים ."

"מוריי ורבותיי אני מתחנן אלכם, אני בקשתי מהרב, והרב אמר לי רגע לפני שנכנסנו – אבא, יהיה להם ישועות, יהיה להם ישועות."

"אמרתי, הרב למה אתה אומר את זה דווקא עכשיו, בגלל שעכשיו זה מצב שאני אישית מרגיש שאני חייב את זה. אני חייב שהמוסד הזה, שהבניין, שצורכי הרפואה, הרב לא נהיה צעיר מיום ליום. הרב מתבגר והבריאות שלו תהיה איתנה עד ביאת משיח צדקנו במהרה בימנו. רואים את זה בחוש, אבל רבותיי אני מתחנן אלכם, אני מהצד, אני לא נולדתי בתוך הקהילה."

"אני מתחנן אלכם, כשאני מסתכל בעיניים שלו אני מתבייש. הרבי מספינקא אמר שהרב סגל אמר לו שכל מקום שהרב ברלנד מגיע הוא מקדש את כל סביבתו, אני מתבייש לראות אותו בחוב, כואב לי שאני מבקש לפעמים דברים בשביל לטפל בבעיות."

"איזה עו"ד טוב, טוען רבני טוב, אין כסף. הרב אמר לי על גבול התחנון, שמי שאין לו הוראת קבע של 148 ש"ח למשך 36 חודשים, אני מתחנן אליו שיעשה. זו שעה שאנחנו צריכים, ומי שמבין מבין, אהי אומר את זה מלב בוכה."

"שכולם בבקשה יעמדו על הרגליים ונשיר 'אור זרוע' בקולי קולות – כי דורות לא זכו לראות כזה צדיק, מלאך השם."

צפו בתיעוד המלא מהילולת מוהרנ"ת תש"פ:

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

למה הכהנים התחתנו רק עם בנות אשר? החיזוק היומי מהגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

החיזוק היומי – למה לא רצה יוסף להיפגש עם יעקב? יום ב', ח' אדר ב …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *