צור קשר עם הרב ברלנד

דברים נדירים שלא נשמעו מעולם: סיפור ההתקרבות של הרב מיכאל גול שליט"א חלק 2

המשך סיפור ההתקרבות המרגש של הרה"ג הרב מיכאל גול שליט"א, ראש ישיבת 'מגיני ארץ' בירושלים ומתלמידיו הוותיקים והמפורסמים של כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א.

תפילה ראשונה בחיים מעומק הלב

"נקודה שנייה הייתה, כאשר אני הייתי אמור להיות ישן, אך שמעתי איך אימי מתחננת לאחי שיעזוב את המקום בו הוא נמצא (באותו זמן הוא כבר היה נשוי), אך הוא אמר לה שהוא רק מחפש את האמת. 'אדרבא, תשכנעי אותי שהאמת במקום אחר ואני אלך', הוא אמר לה. אימי החלה לשכנע אותו שאנחנו יהודים, אני זוכר שזו הייתה הפעם הראשונה שפניתי לה' מעומק הלבכל החיים שלי התפללתי שחרית, מנחה וערבית, אבל אף פעם לא הרגשתי את עצמי מתפלל אל ה'. אני זוכר איך הסתובבתי ופניתי לה' מעומק ליבי ובבכי ביקשתי שיראה לי את האמת בעולם, לאן צריך להתקרב. אפילו לא קישרנו את זה ליהדות, דיברנו על זה שצריך להתקרב לאדם השלם, ככה קראנו לזה אז." כך סיימנו את החלק הראשון מהשיחה של הרה"ג הרב מיכאל גול שליט"א, וכך הוא המשיך.

תגיד, מי זה הצדיק של הדור?!

"פתאום נכנס מישהו וראה את אבי בוכה ושאל אותו לסיבת הבכי, אבי סיפר לו על המצב עם אחי ואותו אדם הבטיח לשלוח מישהו שמבין בכך. הגיע אלינו הביתה אדם בשם מנחם פיליפוסקי, אברך מבני ברק שלפני שנים, בזמן שמורינו הרב ברלנד שליט"א למד בוולוז'ין, הוא היה חברותא שלו. מדובר ביהודי מיוחד שהתקרב לרב ברלנד והיה ממש מעריץ שלו. לאחר שנים שאלתי אותו, 'תגיד מנחם, אתה ליטאי אז מדוע דחפת אותנו לברסלב?' הוא ענה, 'ידעתי שרק ברסלב יכול לעניין אתכם, אתם רק ברסלב'! אני זוכר שהוא בא אלינו הביתה ואחי שאל אותו, 'תגיד, מי זה הצדיק?' מנחם התחיל להזכיר שמות של צדיקים שונים בינם הסטייפלר, הרב חשין ועוד אחד שאת שמו אני לא זוכר. אבל, אחי הקשה ואמר, 'אין שלושה, בכל דור יש רק צדיק אחד!"

פיליפוסקי מנסה לשמר את הנתיב איתנו פתוח

"השיחה הייתה מאוד חריפה וכביכול לא היה אמור להיות לה המשך, אבל אותו פיליפוסקי ראה אותי עם מדים ושאל אותי היכן אני משרת. התברר שהקצין מבצעים ביחידה שלנו שהיה חברי ובינתיים השתחרר, הוא חרדי וגם החברותא של מנחם, הוא אמר, אני אבוא איתו בפעם הבאה. למעשה, התברר שהוא כמעט התייאש מאיתנו והוא רצה לבוא עם החברותא בכדי להציל את העניין איתנו. שמחתי לראות אותו, קוראים לו אבי אייזן, בצבא היו לנו הרבה שיחות נפש."

הסיפור שמאחורי 'הגיימס בונד' החום

"הרבה שאלו אותי בעבר מדוע הייתי הולך עם התיק 'גיימס בונד' החום ששימש אותי כתיק תפילין? הסיפור מאחורי התיק הוא ממש היסטוריה. אחי באותה תקופה נסע לארה"ב להיפגש עם אותו האיש, באותו זמן אבי חולם שסבי, אביו, חוזר הביתה מחוץ לארץ ומביא לו במתנה את התיק 'גיימס בונד' שהיה משמש את אחי באותה תקופה. אח"כ המשיך סבי ודיבר איתו בחלום על החזרה בתשובה של הילדים."

אמרתי לך להוציא את הטומאה, לא את הבן

"בהמשך היה לאבי חלום נוסף על אביו בו סבי נכנס הביתה זועם והיכה על הקיר תוך שהוא אומר, 'תוציא את הטומאה מהבית'. אבא שלי בחלום פרץ בבכי ושאל, 'מה, אני אגרש את הבן שלי?' ענה סבי, 'לא את הבן, תוציא את הטומאה'. באותה תקופה אבי ביקש מאחי שיוציא את כל החומר שקשור לנושא מהבית, אחי עשה זאת. בשבת אחי התארח אצלנו ובשולחן השבת אבי שאל אותו מדוע הוא לא הוציא את הטומאה מהבית. אחי ענה שהוא הוציא, ואבי הקשה, 'הרי סבא בא אליי בחלום ואמר לי להוציא את הטומאה מהבית'. אלה היו שני החלומות."

החלום הופך למציאות

"באחד הימים אבי שכב על המיטה, כאשר מולו עמד קיר עם ארון שאף פעם לא היה נסגר לגמרי. זה היה הקיר שעל צידו השני דפק סבי בחוזקה בחלום. אבי מתבונן ופתאום הוא נזכר שזהו הקיר שסבי הכה בצד השני בחלום. מיד הוא טיפס לארון עם סולם ומצא את התיק 'גיימס בונד' החום ובתוכו תמונה של אותו האיש. בביקור הבא של אחי אבי הראה לו את התמונה ואחי התנצל ואמר שהוא לא ראה את זה. בשיחה שניהלתי עם אחי אח"כ הוא היה ממש מזועזע מכך שסבי בא בחלום והזהיר על טומאה בבית, ובנוסף לכך בחלום השני הוא הגיע עם התיק החום."

הרב שלום ארוש מושך את אחי ל'שובו בנים'

"כל ההתרחשות הזו גרמה לבקיעים אצל אחי והמשפחה ניצלה זאת בכדי למשוך אותו לשיעור של הרב חשין זצ"ל. מיד אחרי השיעור ניגש אחי אל הרב חשין וסיפר לו על כל מה שקרה, הרב חשין אמר, 'תתרחק מאש, תתרחק מאש'.  באותו ערב הגיע לשם הרב שלום ארוש (אז עדיין שלום ארוש) ואחרי ששמע את דברי הרב חשין לאחי הוא ניגש להתעניין. התפתחה ביניהם שיחה והוא לקח את אחי ל'שובו בנים' כבר באותו הלילה. הם הלכו בלילה לשדה להתבודדות וכשחזרו הוא למד עם אחי את התורה שהרב למד איתם."

"באותה תקופה התקרב גם דרור צנעני ( היום – הרב משה צנעני) ומורינו הרב ברלנד למד איתו את תורה ס"ה מליקוטי מוהר"ן – "ביתי אל תלכי ללקוט בשדה אחר", התורה שמדברת על חשיבות ההתקרבות לצדיק, בעל השדה. והרב שלום שזכר שהתורה הזו תפסה את צנעני, לכן למד עם אחי את התורה הזו. הם למדו כל הלילה, אח"כ אחי התפלל שם שחרית ונשאר איתם כל היום.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

וכאן הבן שואל • הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א מברך את המצה השמורה ויין המשומר ליתומי ארגון 'הבן יקיר לי'

כמידי שנה ארגון 'הבן יקיר לי' דואג למשפחות היתומים דקהילתנו לקמחא דפסחא מצות ויין לקיום …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *