צור קשר עם הרב ברלנד

"דבר ראשון, בן אדם צריך להתחתן, אח"כ עושים חשבונות, מה יהיה עם בית, מאיפה נביא פרנסה" – דברי הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א ממוצאי שבת בראשית

במוצש"ק בראשית הגיע כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א לביקור בביתו של תלמידו, הרב אליהו מירב שליט"א. הרב מסר שיעור בענייני הפרשה וזימר ארוכות עם הציבור. אלה דברי הרב שליט"א שמסר בביתו של הרב מירב.

"אישה באה לעולם בכדי ללדת את מלך המשיח"

"כל אישה באה לעולם בכדי ללדת את מלך המשיח, כל אישה צריכה להתפלל מרגע לידתה שתוכל ללדת את מלך המשיח. "וַיֹּאמֶר לֶמֶךְ לְנָשָׁיו" (בראשית ד כג), דבר ראשון, בן אדם צריך להתחתן, קודם למך התחתן, אח"כ עושים חשבונות, מה יהיה עם בית, מאיפה נביא פרנסה. לא נעים לי לספר, אבל אחרי שלמך התחתן הוא רצח את קין ואת הילד שלו. הוא מעך את תובל קין אחרי שראה שהוא הרג את קין, "כִּי אִישׁ הָרַגְתִּי לְפִצְעִי וְיֶלֶד לְחַבֻּרָתִי" (שם)."

שאול המלך היה הגלגול של למך

"השם נקם את נקמת קין אחרי שבע דורות מקין עד תובל קין, אבל למך קיבל עוד 77 דורות. למך היה נביא וידע שהוא יבוא בגלגול כשאול. בפסוקים רמוז שלמך יבוא בגלגול כשאול בעוד 77 דורות. שאול המלך היה הכי צדיק בדור, "בֶּן שָׁנָה שָׁאוּל בְּמָלְכוֹ" (שמואל א יג), הוא היה מתנהג בקדושה כילד בן שנה. לאישה אין עבירות, מגיע יום כיפור הכל נמחל לה, נשים ביום כיפור רק צריכות לצאת בריקודים בכל הרחובות. במקום להיכנס לבית הכנסת ולבכות באה משטרה לבתים ומחייבת אותן לצאת בריקודים. "לא היו ימים טובים לישראל כחמשה עשר באב וכיום הכיפורים" (מסכת תענית פרק ד משנה ח)."

כשיבנה בית המקדש הנשים ירקדו ביום כיפור

"בעז"ה יבנה בית המקדש היום ובכיפור הבא כל אישה תצא בריקודים, אחרי שיבנה בית המקדש הנשים לא צריכות להתפלל, לא לעשות שום דבר, הן רק רוקדות. וכל זה רמוז בפסוק, " וַיְחִי מְתוּשֶׁלַח, אַחֲרֵי הוֹלִידוֹ אֶת-לֶמֶךְ, שְׁתַּיִם וּשְׁמוֹנִים שָׁנָה, וּשְׁבַע מֵאוֹת שָׁנָה; וַיּוֹלֶד בָּנִים, וּבָנוֹת"(בראשית ה ו): "שָׁנָה" – 'ש' , "וַיּוֹלֶד" – 'ו', "אֶת" – 'א', "לֶמֶךְ" – 'ל'. לכן, יוסף היה רק רוקד במשך כל ה- 12 שנה בבית הסוהר, 24 שעות רק ריקודים. וזה הסוד שאומר רבינו, שאי אפשר להביא את הגאולה רק ע"י ריקודים. "וְהָיָה עֵקֶב תִּשְׁמְעוּן" (דברים ז יב) פירושו שמקפיצים את העקביים, מרקידים את העקביים."

הגאולה תגיע כשיתחברו הסוליה של לאה עם הכתר של רחל

" "הַנֹּשֵׁךְ עִקְּבֵי סוּס וַיִּפֹּל רֹכְבוֹ אָחוֹר" (בראשית מט יז), כל העניין זה לחבר את העקביים של לאה עם הכתר של רחל, מהסוליה של לאה נהיה הכתר של רחל. " עקב ענוה יראת ה', מה שעשתה יראה עטרה לראשה עשתה ענוה עקב לסולייתא" (עץ חיים-שער לח-פרק ג). לכן, הגאולה תבוא, כאשר מהסוליה של לאה יווצר הכתר של רחל, כי כל הקומה, כל המציאות של רחל נעשה מהסוליה של לאה. כי לאה כל חייה התפללה על השידוך שלה, אדם צריך להתפלל מגיל 3 שיהיה לו בן תלמיד חכם, בן תורה."

לאה התפללה כל חייה לא ליפול לידי עשיו

"לאה כל יום הייתה הולכת לפרשת דרכים לשמוע סיפורים על עשיו, שהוא שודד, רוצח, הרג את נמרוד, לקח את הכותונת של נמרוד. כי כותונת החמודות שנמרוד לקח מאדם הראשון וכל מי שלובש אותה החיות כורעות לפניו ברך. יעקב שלקח את הכותונת מעשיו החביא אותה בארץ, כי עם זה עשיו יכל להיות מלך על כל העולם, וכשיבוא משיח בן דוד הוא ימצא את הכותונת הזו."

לעתיד לבוא רחל תתגלגל במחילות ותהיה קרובה יותר ליעקב

"לאה רצתה שידוך כמו יעקב, אבל אמרו לה שיעקב שייך לרחל ואת לא יכולה לשנות את הגזירה. לאה אמרה שע"י תפילה משנים את הכל, ככה יצא שלבן בעצמו החליף את השידוך. לבן פחד שאם רחל תתחתן לא יהיה ללאה שידוך, כי ברגע שהקטנה מתחתנת נהיה לאחות הגדולה קשה פי מליון להתחתן. "וַיֹּאמֶר לָבָן לֹא יֵעָשֶׂה כֵן בִּמְקוֹמֵנוּ לָתֵת הַצְּעִירָה לִפְנֵי הַבְּכִירָה" (בראשית כט כו), כי צעירה זה 10 פעמים לאה, לאה = 36, צערה = 360. לאה הייתה כולה רק תפילה, לכן היא זכתה להתחתן ראשונה וגם להיקבר במערת המכפלה. כתוב שלעתיד לבוא השם יעשה מחילות ורחל תתגלגל למערת המכפלה ותהיה יותר קרובה ליעקב מלאה."

" "מִנְעִי קוֹלֵךְ מִבֶּכִי וְעֵינַיִךְ מִדִּמְעָה" (ירמיהו לא טו), לאה כבר גמרה לבכות, היא במערת המכפלה עם יעקב, אבל רחל בוכה כל הזמן. "כֹּה אָמַר יְהוָה מִנְעִי קוֹלֵךְ מִבֶּכִי וְעֵינַיִךְ מִדִּמְעָה כִּי יֵשׁ שָׂכָר לִפְעֻלָּתֵךְ", מ- א' תשרי לא היה תיקון רחל, אבל, מרביעי בלילה אחרי ראש החודש, נחזור להגיד בתיקון חצות."

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

תפילה לעני לחג הפסח מאת הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, מְחַיֵּה מֵתִים בְּרַחֲמִים רַבִּים, "אֱלֹקִים חַיִּים וּמֶלֶךְ עוֹלָם". רַחֵם עָלֵינוּ, הַחֲיֵינוּ וַהֲקִימֵנוּ, …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *