צור קשר עם הרב ברלנד

האזינו: בלעדי. כולם קוראים לו האיש הקדוש – הרב כץ, רב בתי הכלא ביוהנסבורג מספר על הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

"עקב תפקידי כרב בתי הסוהר ביוהנסבורג פגשתי את הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א מס' פעמים." פותח הרב שבתאי כץ את דבריו למערכת 'שובו בנים אינטרנשיונל' בראיון ייחודי שערכנו איתו. "הרב ברלנד כלוא בתנאי מאסר נוראים – אבל כל הזמן שמח", לדבריו תא הכלא בו הרב נמצא קטן מאוד, בגודל של 3 מיטות, ללא ריצוף, עם פינת שירותים ללא מחיצה קבועה אלא שמיכה, שולחן קטן מאוד ותיבה לספרים בפינת החדר. המבקרים מכניסים ומוציאים לרב ספרים בכל ביקור.
      הרב-כץ-מיוהנסבורג (2)
      הרב-כץ-מיוהנסבורג

 זהו זמן חורף, בלילה המעלות צונחות אפילו מתחת לאפס והקור חודר לתא מתוך מתקן הכלא הענק, בכלא משוכנים אלפי אסירים. הוא לא הבחין אם יש לרב תנור חימום  אך הוא ראה כיצד הרב מחמם את עצמו בתנועה ובלימוד התורה. "אני לא יודע מהם זמני התפילות של הרב כיוון שכל הזמן הוא שמח ועטור בטלית ותפילין, אוחז תמיד ספרי קודש בידו".

הרב כץ מספר שהסוהרים והשוטרים במתקן, וגם האסירים בעצמם, מכנים את הרב "איש קדוש" , (The Holly Man) וכל הזמן מגיעים אליו לקבלת ברכות, ולהתייעץ לגבי בעיות בחייהם האישיים. האסירים מתנהגים ביראת כבוד לרב וכל הזמן משתדלים לדאוג לו ולשאול מה הוא צריך.

הוא מתפעל איך שהרב כל הזמן בגישה חיובית, לא עצוב ומתלונן כמו שאר האסירים, וכל הזמן חוזר ואומר שיהיה טוב והכל בסדר וכולם עוזרים לו וסוף סוף יש לו הזדמנות להתבודד כמו שתמיד רצה.

הוא חזר על מסר הרב לקהילתו "הרב איתנו תמיד בגשמיות וברוחניות וצריך להתחזק באמונה וביטחון בה' שכל מה שקורה – הכל לטובה".

ניתן להאזין לראיון המלא וכן לחומרים חמים אחרים אודות הגה"צ הרב אליעזר ברלנד בקו – 077-22-66-423

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

למה הכהנים התחתנו רק עם בנות אשר? החיזוק היומי מהגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

החיזוק היומי – למה לא רצה יוסף להיפגש עם יעקב? יום ב', ח' אדר ב …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *