צור קשר עם הרב ברלנד

האזינו: הרב גולדבלום – מציאותו הלא פשוטה של מורנו הרב אליעזר ברלנד שליט"א

לעיתים אנו נוטים לייחס לצדיק תכונות שמוכרות לנו. אנו נוטים לשכוח שהצדיק ביטל מעצמו כול בדל של פחד וכי הוא השליח של השי"ת עלי אדמות להחזרת הבריאה לצור מחצבתה. הנה דבריו המפכחים של הרב יהודה אשר גולדבלום אודות הדעת הקדושה של מורנו הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א.

"הדרך של מורנו הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א היא להיות תמיד רגוע ושליו, ואף פעם לא להיות בפאניקה ובלחץ", פותח את דבריו הרב יהודה אשר גולדבלום שליט"א. "לדוגמה, במלחמת המפרץ הרב שליט"א אמר שבאמת ראוי להגיד תהלים, אך, מכיוון שאנשים נכנסים למתח צריך לשיר ולרקוד. בנסיעתו של רבנו נחמן הקדוש, מוהר"ן מברסלב, לארץ ישראל התחוללה סופה נוראית וכולם צעקו, בכו והתפללו מפחד שמא הספינה עומדת לטבוע בים. משראו האנשים בספינה שרבי נחמן אינו צועק עמם, החלו לבוא אליו בטרוניה ושאלו מדוע אינו מצטרף עם זעקת הכלל?! רבנו ענה להם: אם תשתקו גם הים ישתוק. הרב שליט"א הסביר שהם נכנסו לפחד ואיבדו את האמונה והביטחון. במצב כזה לא צריך להתפלל ולצעוק, אלא לחזק את האמונה והביטחון, לדעת שהשם שולט בעולם וכול מה שהוא עושה הכול לטובה. כך ממתיקים את הדינים, וזו היא דרכו של הרב שליט"א".

הרב גולדבולום שמעבר להיותו תלמיד ותיק של מורנו הרב שליט"א, הינו גם חתנו שזכה לשמשו רבות ממשיך ומשקה ממה שדלה מתורת מורנו הגה"צ הרב ברלנד שליט"א. "גם מי שיכול להתפלל ולזעוק, הוא חייב לשלב זאת עם אמונה ובטחון. הצדיק הוא השולט בעולם ואף אחד לא שולט עליו וכול מה שקורא זה הכול לטובה. הרב שליט"א אמר שהעולם מורכב משני מצבים: 1. מצב של ניסים 2. מצב של הכנה לניסים. או שיש את שניהם ביחד, לכן, תמיד צריך להיות עם אמונה, בטחון ושמחה תוך ידיעה ברורה שהשם שולט בעולם. מי שיכול לשלב גם תפילות, בכדי שיהיה לו עצמו חלק בניסים מה טוב ומה נעים, העיקר שלא יאבד את השמחה והאמונה בשום זמן

      מעצר-יוהנסבורג-גולדבלום

באדיבות קו המידע 025875777

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

לְשׁוּבוּ בָּנִים הָיְתָה אוֹרָה וְשִׂמְחָה • גלריית תמונות מרהיבה משמחת פורים בחצר גינת ביתן המלך

לפניכם גלריית תמונות מרהיבה ביופיה משמחת הפורים בחצר גינת ביתן המלך – חצר בית מדרשינו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *