צור קשר עם הרב ברלנד
הרב שליט"א בדיון בבית המשפט
הרב שליט"א בדיון בבית המשפט

האמת הכואבת מאחורי עסקת הטיעון הכפויה על כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

אז מה בעצם קורה פה? כל מי שבקי במקצת הפרטים יודע כי אין ספק שהגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א הוא צדיק יסוד עולם וחף מכל פשע. כמו שאמר עו"ד אפרים דימרי, מי שעד לפני חודש הכיר אותו רק דרך התקשורת: "הרב זכאי  – אם הוא לא היה מאחורי סורג ובריח היינו מנהלים את המשפט והוא היה יוצא זכאי."
כל מי שלא נגוע בדבר ולא פועל מתוך מניעים אפלים יודע שהרב שליט"א נתון תחת מערכת הסתה ורדיפה, מהשפלות ביותר שנראו במחוזותינו המבעבעים. יתרה מכך, הרב שליט"א גילה את דעתו לא אחת ואמר שהוא מוכן לעשות הכל בכדי שחפותו תוכח לכל. אז למה בעצם הרב מסכים לעסקת הטיעון?!

לפני שנכנסים לעצם העניין צריך להכיר במקצת את דרך הפעולה של המערכת המשפטית החילונית בארץ ישראל. הנה מקצת דברים שאנו מצטטים ממומחים הבקיאים בנבכיה של מערכת זאת: "רוב רובם של התיקים בבתי המשפט מסתיימים בעסקאות טיעון. זאת, משום שהנאשמים יודעים כי אם ינהלו משפט הוכחות בעודם בכלא, גם אם בסופו של דבר הם יזוכו, הם עלולים לשבת במעצר תקופה ארוכה מזו שתיגזר עליהם במסגרת עסקת טיעון. עקב מציאות זו התביעה כמעט שאינה נדרשת לנהל משפטי הוכחות, שבמסגרתם יהיה עליה להציג ראיות להוכחת אשמתו של אדם. לעתים קרובות, ההחלטה על המעצר כמוה כהרשעה שכן גורל התיק מוכרע עם מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים, לא על סמך הראיות הקיימות נגדו. כך, החלטה קדם שיפוטית: מעצר עד תום ההליכים, כדבר שבשגרה, של אדם שטרם הורשע – מעקרת ממהותו את ההליך השיפוטי." כואב, לא? חכו עד שתקראו הכל.

התמונה המשתקפת מהמילים הללו היא קשה וכואבת, למעשה, מי שנעצר ואפילו הוא חף מכל רבב של פשע יאלץ לרוב לשבת תקופה ארוכה מאוד בבית האסורים, מה שנקרא מאסר עד תום ההליכים. לא משנה כלל אם הוא זכאי או לא, בינתיים הוא יושב מאחורי סורג ובריח. הדבר מביא לכך שרוב רובם של הנאשמים יעדיפו להודות בסעיפים מסוימים מכתב האישום ולצאת מוקדם יותר מהמאסר, במקום האלטרנטיבה של להמתין שם עד ששני הצדדים יטענו את טענותיהם – שלב ההוכחות.

והנה מדברי עו"ד דימרי. "אפשר בהחלט להוציא את הרב שליט"א זכאי, אבל אי אפשר להשאיר אותו להתייסר מאחורי סורג ובריח, הרי הקב"ה מחליט מי זכאי ומי אשם." ובראיון אחר אמר עו"ד דימרי: "את העיסקה הזו ערכנו בכדי לסיים את הסחרור המשפטי שמתחולל סביב הרב ברלנד שליט"א. כיוון שכרגע, עד שיסתיים תהליך ההוכחות של הרב שליט"א זה יכול לקחת בן שנה וחצי לשנתיים שכל אותו העת הרב יושב מאחורי סורג ובריח. כלומר, גם אם הרב יוצא זכאי, לא עשינו בזה כלום, הרב כל הזמן ישב בכלא. אני מאמין שהרב זכאי, אבל חכמינו למדו אותנו כי לפעמים אל תהיה צודק אלא תהיה חכם. המציאות כרגע היא שצריך לשחרר את הרב כמה שיותר מהר."

המצב בישראל הוא אבסורדי, כאשר המערכת המשפטית שהשקיעה ממון רב ופרסמה שהיא תפסה דג שמן, ופתאום התיק מתמוסס לה בין הידיים. הם לא יוותרו על כך, הם לא יכולים להצטייר ככאלה שמעלו בתפקידם, לכן הם כופים תהליך של מאסר ממושך עד תום ההליכים, בינתיים הם ינסו לפחות להגיע להסדר טיעון, כזה אשר יציל את כבודם.

לענייננו, אע"פ שהרב שליט"א הביע את נכונותו להמשיך ולשבת מאחורי סורג ובריח עד שתוכח חפותו המלאה, בזמן האחרון הופעל עליו מכבש לחצים איום ונורא הן מצד גורמים פנימיים והן מצד גורמים חיצוניים. הרב שליט"א כהרגלו בקודש אינו נוהג להתווכח ולהתעקש, הרב מחפש לגלות את רצון ה' בעולם ולכן המשיך עם המהלך החדש שהפנו לעברו. הרב כבר רמז מס' פעמים שלחילונים אין בעיה עם זה, כולם שם יודעים את השחיתות שמתנהלת מאחורי האצטלה של מערכת המשפט הישראלית המכובדת. דוגמה אקטואלית היא ההחלטה האבסורדית של הפרקליטות בנושא נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת. כנגד השופט יצחק כהן הוכחו האשמות מגונות ונוראות באין השוואה לאלה שניסו לטפול לרב שליט"א, אך במקרה זה בחרה הפרקליטות להגיע להסדר טיעון עם עונש מגחך של 2500 שקלים כנס ועבודות שירות – איפה הצדק?!

אולם, הרב שליט"א רמז שהס"א המחופשת בבגדי יראי שמיים לא תפסיק מהקנוניה שהיא מנסה בכל כוחה לרקום כנגדו, המלחמה שלהם רק תלך ותגדל. הרבה דברים נוראיים מסתתרים מאחור. מה הם? ולמה זה קורה? רוצים תשובות?!

חפשו אותם בעלון הבא של 'כנישתא חדא' – עלון 52 שעתיד בקרוב לצאת.
התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

וכאן הבן שואל • הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א מברך את המצה השמורה ויין המשומר ליתומי ארגון 'הבן יקיר לי'

כמידי שנה ארגון 'הבן יקיר לי' דואג למשפחות היתומים דקהילתנו לקמחא דפסחא מצות ויין לקיום …

One comment

  1. אבל, הרב שליט"א קיבל עד תום ההליכים בגלל החשש שייצא מהארץ. לא בגלל הראיות שיש-או-אין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *