צור קשר עם הרב ברלנד

פרסום ראשון! הגה"צ הרב ברלנד שליט"א פודה שניים שנפגעו אנוש בשריפת דירה בבית ישראל

המדינה כולה הזדעזעה בזמן שהתקשורת זעקה (תחילת הדברים נערכו מתוך כתבה שהתפרסמה בזמנו בכיכר השבת): "אישה כבת 80 וגבר כבן 30 נפצעו (יום ד', אור לי"ג אב התשע"ח, ה- 25.7.18 ב- 3 לפנות בוקר יום ראשון) באורח קשה עד אנוש בשריפה שפרצה בדירה ברחוב יוסף מזרחי בשכונת בית ישראל בירושלים".

עוד המשיכו הכתבות ודיווחו, "השניים חולצו מבין הלהבות ופונו לבית החולים. חמישה צוותי כיבוי והצלה פעלו בשריפה, חדרו לדירה הבוערת וחילצו את הגבר והאישה שהיו לכודים בין הלהבות".

החובשים של מד"א, מוטי גלושטיין ודב צינורט, סיפרו: "היינו ממש בסמוך כשקיבלנו דיווח על השריפה, עוד כשהתקרבנו לאזור ראינו אש בוערת ועשן שחור עולה מהבניין. אנחנו מכירים את האזור וידענו שמדובר ברחובות צרים עם קשיי גישה ודאגנו לשמור על צירים פתוחים בשביל רכבי הכיבוי והאמבולנסים."

"מקריאות שנקראנו בעבר לבניין ידענו שבקומת הקרקע מתגוררת אישה מבוגרת ושצריך לחלץ אותה, הבאתי את הג'ק מהרכב שלי ושברנו בעזרתו את הסורגים של הדירה, יחד עם כוננים נוספים שהגיעו לדירה חילצנו לניידת טיפול נמרץ בהתחלה אישה כבת 82 שהייתה במצב קשה כשהיא סובלת משאיפת עשן, הפאראמדיקים העניקו לה טיפול רפואי וביצעו בה פעולות החייאה ופינו אותה במצב קשה מאוד לבי"ח שערי צדק."

תיעוד שריפת הדירה בבית ישראל בו נלכד הבחור יעקב דוד טייטלבוים

"הכבאים שהגיעו לזירה ביצעו סריקה בדירה וכעבור מספר דקות איתרו וחילצו אלינו גבר כבן 30 מחוסר הכרה במצב אנוש, ביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות בשטח וכאשר חזר הדופק הוא פונה גם כן לבי"ח שערי צדק כשמצבו אנוש."

מבית החולים 'שערי צדק' נמסר כי "שניים מנפגעי הדליקה בירושלים שפונו לשערי צדק הועברו במצב קשה כשהם מונשמים ומורדמים לתא לחץ באסף הרופא להמשך טיפול".

מאחורי הקלעים של הסיפור המדהים

אלה היו העובדות היבשות כפי שהתוודעו לציבור הרחב בזמן האירוע, אך למעשה מה שהתרחש מאחורי הקלעים היה מעבר לכל תיאור ומעל לכל דמיון. לפנות בוקר של יום רביעי, הבחור יעקב דוד טיטלבוים, אשר הגיע מאנגליה ולומד בישיבת מיר עבר ליד דירתה של האישה המבוגרת. את האישה הוא מכיר מהישיבה מאחר ששנים רבות היא עובדת כמבשלת בישיבה. טיטלבוים ראה את השריפה, לא חשב פעמיים וקפץ היישר אל תוך הדירה. שניהם נלכדו במשך שעתיים שלמות בתוך הדירה הבוערת, בעקבות החום האדיר שהמס את הדלת.

יעקב דוד טיטלבוים מחובר מאוד לכ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א, ובזמן שהרב חזר למשכנו נאווה קודש בירושלים הצטופף יעקב דוד עם כל הקהל במעמד קבלת הפנים. ואז בקול חזק, כך שכולם שומעים, בירך 'שהחיינו וקיימנו' על חזרתו של הצדיק לירושלים.

בבוקר יום רביעי ניסה האברך י.ב מתלמידי הרב ברלנד, אשר נמצא בקשר רציף עימו, ליצור קשר עם יעקב דוד. אך כאמור, יעקב היה מאושפז במצב אנוש ומי שענה לו היה חברו.

עדיין לא עשיתם פדיון אצל הרב ברלנד?!

י.ב שאל את החבר אם הם עשו פדיון נפש להצלתו והוא ענה שהם עשו אצל הרב ארוש שליט"א. מיד פנה י.ב אל הרב ברלנד וסיפר לו את שהתרחש עם יעקב דוד והמבשלת המבוגרת מישיבת מיר. בהקלטה שומעים איך מבשרים לרב שמצבו של יעקב דוד קשה ושהוא שאף הרבה עשן, אך באופן מפתיע הרב ברלנד מבשר על הפדיון נפש ואומר שע"י כך תעבור הסכנה לזיהום ופגיעה במוח. באותו הזמן הדבר היה מדהים, הרי כל מה שרצו זה שיעקב דוד יישאר בחיים ואילו הרב ברלנד דיבר כבר אז על יציאה מפגיעה מוחית.

יעקב דוד טיטלבוים בטיפול נמרץ
יעקב דוד טיטלבוים בטיפול נמרץ
      שואלים את הרב ברלנד לגבי מצבו של יעקב דוד טיטלבוים

הצדיק פודה את הנשמה בבית דין של מעלה

באותו היום ערך הרב ברלנד את הפדיון ליעקב דוד, כאשר מיד לאחר הפדיון ירד למסור את שיעורו השבועי ב'קצות החושן' מול קהל גדול של תלמידים. באמצע השיעור לבשו פניו של הרב ברלנד מראה אש להבה ובו בזמן החל צועק עם הציבור כולו – "לחיים ולא למוות". הרב שליט"א חזר ושנה את הדברים ארבע פעמים בזמן שהציבור קורא אחריו – "לחיים ולא למוות". במהלך השיעור סיפר הרב שליט"א על בחור שנכנס לתוך האש אך לא נשרף מכיוון שהוא קדוש וטהור. דברי הרב היו חזקים ומעוררים, ובפרט למי שהיה בקי בפרטי הסיפור, אך יתרה מזאת, מי שהתבונן היטב הבין שהצדיק פשוט עומד לפני בית דין של מעלה ודן את יעקב דוד לכף זכות ובכך מוציא אותו זכאי ופודה את נפשו.

      הרב ברלנד מדבר על יעקב דוד בשיעור קצות החושן

הרב הכריע בבית דין של מעלה את טיטלבוים לחיים, כאשר בסוף השיעור הוא צעק את קריאת השמע עם כל הציבור. י.ב מספר שמיד אחרי השיעור הוא התקשר לאחיו של יעקב דוד שבישר לו כי הוא יצא כבר מסכנת חיים, אך עדיין יש חשש לפגיעה מוחית.

הצדיק מגיע לראשונה לבית החולים ו…

יעקב דוד טיטלבוים והאישה היו מחוברים למכשירים במשך שבועיים בטיפול נמרץ, מורדמים ומונשמים ללא הכרה, הרב ברלנד הגיע לבקרו כיומיים אחרי תחילת האשפוז, בזמן שהיה חשש שהוא יהיה צמח אם המוח לא יתפקד. י.ב מספר שבאופן יוצא דופן הכניסו אותו יחד עם הרב ברלנד אל חדר טיפול הנמרץ לאחר שסיפר לצוות הרפואי שרב גדול מגיע לברך את החולה. הרב ברלנד עמד כשני מטר מהמיטה וברגע שהחל להגיד את מזמורי התיקון הכללי בלחש, טיטלבוים, שעד אז היה שוכב ללא הכרה, קפץ והחל לתלוש את המכשירים.

כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א מגיע לבקר את יעקב דוד טיטלבוים
כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א מגיע לבקר את יעקב דוד טיטלבוים

הרופאים הנדהמים לוקחים את הרב גם למיטת האישה

טיטלבוים תלש את מכשירי ההנשמה והצינורות שהיו מחוברים אליו, תוך שהוא קם עם עיניים עצומות. מכונת ההנשמה החלה מיד להשמיע צפצוף, כי הרי הדופק לא הורגש. הרופאים שהגיעו בבהלה נתנו לו מיד זריקה והרדימו אותו. הם שהיו בהלם מהמקרה ביקשו מהרב ברלנד, 'הנה הרב גם האישה מהשריפה נמצאת בבית החולים. יחד עם הרופאים הלך הרב אל מיטת החולה ושם אמר שלושה פרקי תהלים.

כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א מגיע שוב לבקר את יעקב דוד טיטלבוים
כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א מגיע שוב לבקר את יעקב דוד טיטלבוים

י.ב מספר שלאחר שבוע הוא קיבל שיחה מאחיו של טיטלבוים שקרא לו בדחיפות. עם הגעתו הוא השמיע לו את יעקב דוד, עדיין ללא הכרה, צועק את שמו של הרב ברלנד באומרו – "הרב אליעזר בן עטיא תציל אותי, הרב אליעזר בן עטיא תציל אותי". אח"כ שמעו אותו קורא למשה רבינו, דוד המלך ועוד צדיקים אחרים. י.ב מספר שהוא התקשר לגבאי של הרב ברלנד שהודיע זאת לרב, הרב אמר שהוא מגיע, וראו זה פלא, מיד המצב עם טיטלבוים נרגע.

חוויות מדהימות מהמוות קליני

לאחר שיעקב דוד התעורר מהמוות קליני הוא סיפר לחברו י.ב איך שראה את הכל בשמיים. הוא סיפר שבשמיים הרב אליעזר ברלנד שליט"א הוא מלך, הוא מקבל כבוד מכל הצדיקים. עוד הוא סיפר שהרב ברלנד אחראי על כל העניינים בבית דין של מעלה. לאחר השבועיים בטיפול נמרץ נשאר יעקב דוד עוד חודש להתאוששות שבסופם חזר להבראה אצל משפחתו באנגליה.

מה קורא במערת המכפלה שהרב ברלנד מגיע?

יעקב דוד טיטלבוים נמצא בקשר הדוק עם אחד מהתלמידים הוותיקים של הרב ברלנד כבר תקופה ממושכת, תלמיד שבעצמו הפך כבר לידוע ומפורסם. אותו תלמיד סיפר לו איך שהיה מסיע את הרב ברלנד למערת המכפלה ואז האבות הקדושים היו יוצאים לקבל את פני הרב ברלנד בכבוד מלכים ואז היו מדברים איתו סודות שלא שמעתם אוזן. י.ב ששמע זאת שאל את הרב ברלנד בעצמו על אמיתות הדבר, ואילו הרב ברלנד בצניעות אופיינית ענה, "כן, זה קורה להרבה אנשים".

שנה מהחיים לטובת צדיק 

בשיחת טלפון מאנגליה הפתיע יעקב דוד קהל רב באומרו – "אני תורם שנה מחיי לטובת אריכות ימיו של כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א". אז פנה טיטלבוים לציבור וביקש שכל אחד ואחד יתרום שנה משלו לטובת הישארותו של הצדיק בעולם.

מסירות נפש: יעקב דוד טיטלבוים נותן בשידור חי שנה מחייו לרב ברלנד 

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

וכאן הבן שואל • הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א מברך את המצה השמורה ויין המשומר ליתומי ארגון 'הבן יקיר לי'

כמידי שנה ארגון 'הבן יקיר לי' דואג למשפחות היתומים דקהילתנו לקמחא דפסחא מצות ויין לקיום …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *