צור קשר עם הרב ברלנד

הקדוש הר' אהרן בניטה הי"ד

בס"ד בר"ה

עננה כבדה ליוותה את שבת חוהמ"ס בעקבות רציחתם של זוג ההורים הקדושים למשפחת הנקין הי"ד. למרות זאת, עם ישראל משתדל בכוחות נפש לקיים את מצוות החג "ושמחת בחגך" כשבפתח ליל ה'הושענא רבא' ועימו מצפים לישועה כי תבוא. אך לא, רעדה עזה מטלטלת את אמת הסיפים, עת יבבות הסירנות של כוחות הביטחון וההצלה נשמעים עד רחוב החומה השלישית.

"רצנו בכל כוחותינו לכיוון הרעש", מתאר הרב יוסף גל שיחי' את רגעי האימה שעברו עליו ועל אשתו, הרבנית מרים שתחי' לבית גל. "אפילו לא חיכינו להודעה כל שהיא, הלב שלנו רטט. הרי בקשנו מהילדים שאולי הפעם יתפללו בקרבת מקום ולא יצעדו בגפם לכותל. אמנם אתם מתגוררים בבית"ר עילית ולא בכל יום מזדמן לכם להימצא במרחק הליכה מהכותל, אולם, התקופה מתוחה ו.., הלב, אי אפשר להסביר במילים, אבל משהו בפנים מרגיש לא טוב. אך הם אוחזים בטענתם החזקה – "אנו רוצים לקיים את המצווה שכל כך חביבה עלינו, העליה לרגל אל שריד בית מקדשנו".

אי אפשר לתאר במילים איך נשמע הרב גל, מחשובי רבני קהילת 'שובו בנים', עת ספד לחתנו הקדוש, הרב אהרון בניטה הי"ד. האדם המיוחד הזה שחיוך מחזק תמיד נסוך על פניו, הוא שתמיד מצא אימרות עמוקות שסחפו לאמונה תמימה, ופתאום חששנו כולנו פן יאבד עצמו לדעת ח"ו. "טוב שדאגו לי בתחילה ואמרו לי כי אהרון רק נפצע. הוא היה לי כמו בן, כמו חבר, עדין נפש, כולו נתינה. חסיד אמיתי שהלך עם העצות של רבינו במסירות ותמימות. כעת אחרי שהגיעו אלינו המון חברים ומבקרים טובים, אנו מתאוששים ומתחזקים. ישנם גם התינוקות שנשארו וחייבים אנו להתחזק גם בעבורם. נפתלי בן השנתיים וחצי שנשרט בגבו ונורה ברגלו וכן התינוקות בת שבעת החודשים ב"ה.

אהרון הי"ד נרצח ממש בשלהי כ' בתשרי, שבת חוהמ"ס, כשהיו בדרכם חזרה מהכותל. יחד עם ביתי אדל ושתי עגלות התינוקים הם לא ציפו שיהיו לבד בסביבה עוינת ללא כל יהודי או כוחות בטחון מסביב. המחבל, בן הבליעל התנפל עליהם ותקף קודם את אדל תוך שהוא נועץ בה 13 דקירות. היא התנגדה ואף אהרון היכה בו, אך הוא המשיך. בהמשך, אע"פ שהיה סכין נעוץ בו אהרון השכיב אותו, רגע לפני מותו.

הרב נחמיה לביא הי"ד, גיבור גדול ששמע את קול הצעקות ומסר נפשו לעזור, הוא לקח את שני הילדים ביד ואילולי כן היה המחבל הורג גם אותם. רק דבריו של מורינו הרב שליט"א יכולות להסביר, איך, למרות שהרב נחמיה קפץ מוכן עם נשק הצליח המחבל לבצע את זממו הנתעב אלו דבריו. "קשה לנו לשמוע על הבשורה הקשה והאיומה של הרצח הנורא שקרה היום שאברך קדוש וטהור  מקהילתינו הקדושה נרצח על ידי בן עוולה בדמי ימיו בשיא פריחתו. צריך לדעת שהקדוש הרב אהרון בניטה הי"ד, וגם האבא והאמא שנרצחו שבוע שעבר באכזריות נוראה ליד הילדים שלהם, הם הלכו כפרה על עם ישראל, הם המתיקו מעלינו שואה, השם יתברך מעורר אותנו שנחזור בתשובה באמת. נתחיל לאהוב ולדאוג אחד לשני באמת, אדם רואה שהילד של חבר שלו לא לומד, תלמד אותו אתה, שיהיה בינינו אהבת חינם".

אימרות הקודש של הרב שליט"א, הכ"כ נצרכות לנו ועוד יותר בעיתות אלו, הן שיכולות להסביר איך גיבור כהרב נחמיה שקפץ בזריזות עם נשק בידו ועדיין לא יכל אל מול המחבל המתועב. " יש במילה ערבי אותיות עברה. העבירות  מתלבשות בערבי, במחבל, ומכח זה הוא מזיק. אז נתפסים בעוונותינו קורבנות קדושים וטהורים. כשיהודי יוצא לרחוב זה כמו שיוצאים לקרב, הוא חייב לשמור על העיניים. רבינו הקדוש אומר שאי אפשר לקנות את התורה הקדושה,  בלי שמירת  הברית, בלי לצאת מכל התאוות. לכן, צריכים להשקיע את עצמנו כמה שיותר בלימוד הש"ס, שלא יעבור יום בלי לימוד גמרא, וזה מה שבאמת מכניע את כל הקליפות .אישה חייבת ללכת בצניעות, כי ברגע שהיא לא הולכת בצניעות, היא מביאה על עצמה מלאכי חבלה. והשם יתברך יאמר לצרותינו די וישלח לנו משיח צדקנו בקרוב ממש, אמן."

"בשולחן שבת היה מאוד נחמד ומרומם". מסיים הרב גל את דבריו בסיפור שממשיך לצמרר. "עשינו חידון בחושן משפט ואהרון ענה תשובות נפלאות מהמסכתות בבא קמא ובבא מציעא. בין לבין פתחתי באקראי את ספר הזוהר בקטע שמדבר ע"כ שצריך ללכת אל הצדיקים והאבות הקדושים כדי שיבקשו רחמים על עם ישראל, לכן אמרנו שנסע לרשב"י. אהרון רצה להישאר כל הלילה ער בכדי ללמוד עם יצחקי ואח"כ ללכת להתבודד בשדה. אין לנו שאלות כלפי שמיא, אנחנו יודעים שהכל לטובה ושהשי"ת יודע היטב מה שהוא עושה. ויותר נעים לנו להיזכר איך רק לפני זמן קצר נסע אהרון לאומן במסירות נפש עילאית. רבץ עליו עול כבד של ההוצאה לפועל בגובה שלושים אלף שקל ולמרות שהוא וביתי היו ממש על סף הזדקקות לפת לחם, עדיין חסכו לתוך קופה שקל לשקל במשך חצי שנה כשבראש מעיינם הנסיעה הקדושה. בנוסף לכך היה צריך להתרוצץ בין עורכי דין בכדי שיסיעו לו להוריד את התיקים. ואם לא די בכך עמדה מולו המסוכה הקשה בדומותו של צה"ל, אשר בשום אופן לא התירו לו לצאת מהארץ.

אהרון לא רצה להתגייס, הוא רצה להמשיך בעבודת הקודש שלו בדרך ישראל סבא וע"פ עצותיו של רבינו הקדוש. אך מכוון שלא היה רשום באף כולל, לא הצליח להשיג פטור. הוא מסר נפש לקיים את הציווי של רבינו להיות אצלו על ר"ה, אע"פ שבבואו לארץ ידע כי יעמוד על כך לדין. זה ועוד רבות הנצורות בגנזי מרומים יעמדו לו בבית העולמים. הרב אהרון הי"ד נקבר בחלקת החסידים בהר המנוחות. יהיה זכרו ברוך ויעמוד לנו ולכל עם ישראל למליץ יושר, עד יאמר די לצרותינו ולשבר ציון עירנו.

ואם לא די בכל זה נספר שהניתוח של אדל שתחי' ארך שעות רבות ומצבה היה קשה מאוד. כשהתקשרו ושאלו את הרב מה לעשות, הרב אמר להעביר פידיון ובאמת המצב השתפר באופן ניסי. כנגד כל מהלך העיניינים יצא לפתע הרופא מחדר הניתוח והודיע על השינוי השמיימי במצב בריאותה. נס יוצא מגדר הרגיל, 13 דקירות בפלג הגוף העליון. כולנו מאחלים לה ולילדיה רפואת הגוף והנפש יהי רצון שלא ידעו עוד מכאוב לעולם.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

"הייתי חייב לדעת מה הפדיון נפש עשה לאבא שלי" – עדות מצמררת

כוחו של פדיון – עדות מצמררת של אדם שעשה פדיון נפש אצל מורינו, כ"ק הגה"צ …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *