צור קשר עם הרב ברלנד

בבכיות קורעות לב הרב קלוגער שליט"א מסביר מאיפה מגיעות הצרות על ישראל והעולם

"מידה כנגד מידה"

הגה"ח הרב משה מנחם קלוגער שליט"א, ראש מוסדות קבר רחל, מצרף את מחאתו ומייחס את מה שעובר על עם ישראל והעולם לרדיפת כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א.
הרב קלוגער שבתחילת דבריו עוד מצליח לשמור על קול יציב, מהרה מתחיל למרר בבכי, תוך שמונה את העוולות שעובר הרב ברלנד שליט"א יחד עם ק"ק שובו בנים.

"שלום וברכה, אני מודה שאני מפחד, אני יודע שאני אדבר דברים שיש כאלה, אנשים מסוימים שלא יישארו חייבים ואני אקבל את המנה שלי – אולי גם אני "אזכה" להיקרא משה מנחם קלוגער ימח שמו."

"אני אמצא בחבורה חשובה עם עוד הרבה צדיקים, הרבה רבנים חשובים מאוד שפועלים גדולות ונצורות למען רבנו וסופגים מערכות של השמצה ופגיעה מכל כיוון."

"אבל, אתמול אחד מגדולי הפוסקים קרא לי לביתו, לא היה קל להגיע בגלל העוצר. נדהמתי לשמוע הוראה – אתה חייב לפעול, אתה חסיד ברסלב ואתה אצל אימא רחל, קוראים פה דברים שלא קראו מאז ומעולם, קוראים פה דברים שכל לב ירעד."

"יום יום עשרות נפגעים ונפטרים, יתומים ואלמנות, אלפי אנשים נמצאים במצוקה – האש בוערת, אתה מחויב לפעול."

" הרמב"ם כותב שלמרות ההסתרת פנים מידה כנגד מידה עדיין קיימת. קוראים פה דברים שמי שיעיין קצת יראה פה מידה כנגד מידה בצורה ברורה ביותר, הרב ניסה לפרט לי את הדברים אחד אחר השני."

"לקחו רב (כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א) יהודי שמוסר שיעור גמרא בדף היומי מול מאות אנשים במסירות – הגיעו ניידות ופינו אותו לבית האסורים, ועודו יושב בבית האסורים. מידה כנגד מידה, לצערנו כל האדמורי"ם, כל הרבנים וראשי הישיבות בבידוד, אין יותר שיעורים, התכנסויות, התקהלות, בדד ישבו כולם."

"הלשינו, ריכלו, השמיצו, תיעבו קהילה שלימה בדרכים הכי מכוערות ואכזריות, בתקשורת הלא ממש חרדית, בתקשורת החילונית, אפילו בתקשורת העולמית של הגויים."

"השמיצו יהודי (הרב ברלנד שליט"א) עם קהילה שלימה (ק"ק שובו בנים)  של אלפי אנשים, לצערנו זה מה שקורה גם עכשיו, מידה כנגד מידה – בתקשורת העולמית מפרסמים שהיהודים הם אלה שהביאו את הנגף. ברשתות קוראים לזה – הנגיף היהודי."

"הלחימו דלתות שהקהילה לא תוכל להיכנס, לצערנו המשטרה הלחימו בתי כנסיות. בתי כנסת סגורים על מסגר ובריח – השכינה בוכה."

"בקלות ראו איך הכל מכוון, איך הכל משחק, יש פה אנשים עם אינטרסים. רוצים להבעיר אש, להשיג את האינטרסים שלהם ובכל מחיר הם יעשו את זה."

"טבעי שכל אחד ירצה להציל עוד נשמה, פה קרה דבר אחר לגמרי, אנשים הזעיקו הצלה. הבעירו את כל הגולה כמוקד של אש, קרה דבר חמור – קראו לרב ברלנד ימח שמו, שבתאי, היה מוכן להם מראש איזה הצלה והזעקות מפעילים, לאיזה כלי תקשורת מתראיינים, איך משמיצים עוד השמצה. איך מפעילים כנגד הרב ברלנד עוד גל של שפיכת דמים, עוד גל של תיעוב, כדי לתעב כל כל אחד שקשור לקהילה מסוימת ."

"אני רוצה לשאול, אם הדבר היה באמת נכון כמה זה היה מכאיב לכל חסיד ברסלב. יהודים שהיו איתנו שנים, נסענו יחד לאומן, יצאנו יחד להתבודדות, התחזקנו ביחד, עבדנו את ה' ביחד, לקחנו צדקות מהרב ברלנד. פתאום הגיעו אנשים מסוימים בעלי אינטרסים, ישבו ותכננו כך וכך נעשה, המבצע יצליח, יש פה פשוט יעדים, אחד גם ישבע על ספר תורה שהוא עשה את זה. רבו בינם מי ישבע בכדי למחוק את הקהילה (ק"ק שובו בנים) הזו ואת היהודי (הרב ברלנד שליט"א) העומד בראשה."

"כולנו יודעים כמה רבנו ורבי נתן שפכו דיו בכדי לחזק אותנו בתפילות. לו הסיפור היה קורה באמת היו מתכנסים בחשאי וחושבים מה לעשות. אבל, הדבר הזה בכלל לא קרה (כל מה שהאשימו את הרב ברלנד ), לא היה כיוון כזה, כל התקופה הזו, שנים,לא הוזכרה תפילה."

"עשו עלונים מצוירים וכו', אבל פעם אחת לא הייתה תפילה על זה, אבל יש פה יעדים של לפגוע ולתעב. מוריי ורבותיי האש בוערת וכל אחד צריך לקחת דלי ולעזור. גם אני אמנם הקטן, אבל חייב לזעוק, קוראים פה יום יום דברים נוראיים."

"אנחנו מחויבים לראות איפה טעינו, איפה עשינו ואיפה לא עשינו. כל אחד ואחד יודע כמה רע ופירוד לבבות בן אדם לחברו נכנס ללבו."

"חיפשתי בחפץ חיים ומאמרי חז"ל על מה לדבר, אבל ברור שהכי חמור זה ההלבנת פנים והלשון הרע, מחלוקת. כמה שמחתי שעזבתי את אותם החצרות והתקרבתי לחסידות ברסלב. שמחתי בחלקי, אבל היצר הרע לא שקט, אנשי הצדיק, האנשים של רבנו הקדוש, וכל הצדיקים פועלים איתם בתיקון העולם להחזיר את האנשים בתשובה ולהבעיר את הלבבות לעבודת השם. ומה קורה פה? היצר הרע הצליח להתלבש בעבודת ה' שלהם."

"מחלוקת לשם שמיים בירושלים, דם נוטף מכל כיוון לשם שמיים. מידת ההתנצחות לא נותנת לנו להודות בזה, אבל זה מה שקורה בשטח. עוד גל של השמצות בתקשורת, עוד שפיכת דמים לכל אחד מהקהילה הזו."

"לא רוצה לתאר מה אני חוויתי, אך שופכים את הדם. דוגמה אחת: ראש כולל שעבר טרור, הוא לא חסיד ברסלב, אבל הצליח להתברג לראשות הכולל. הוא החזיק בכולל שני אברכים משובו בנים, הוא לא יכל לעמוד בלחץ. תקופה הוא לא הגיע לכולל, מה מדובר פה? אתם הרי רוצים להציל את היהדות, לכן צריך להוציא את האברכים האלה, בנים של בעלי תשובה שלא למדו תורה בצעירותם? אברכים שניתקו את עצמם מהמשפחות, חזרו לתורה, ופה מצאנו איך לתקן עולם, לדאוג שהאברכים יורחקו מהכולל!"

"מאיפה לוקחים אכזריות כזו? הפוסק סיפר לי על ילדים משובו בנים שהיו בת"ת לא של ברסלב, בשלב מסויים אמרו להם לא להביא את הילדים יותר לתלמוד התורה. אמר המנהל: אני יודע שהילדים טובים והמשפחות טובות, אבל אני לא יכול לעמוד בלחץ. מהתחלת שנת הלימודים הילדים ללא מסגרת מסתובבים בבית וברחובות, כי "הצדיקים" האלה היו להם יעדים – למחוק את קהילת שובו בנים בכל מחיר."

"נורא נוראות, איפה יש מילים לתאר את זה, לוקחים ילד שלומד משניות וכו' וכל חייו נקטעו. זה קורה מעבר לדלת, מספיק דברים חמורים לזעזע את כל העולם – בואו נהיה אמתיים ונבקש מחילה מהקב"ה וננסה לתקן את זה. אני מבקש מעם ישראל להגיד טעינו, ומי שתאוות הינצחון לא נותנת לו שידחה את זה בחודשיים."

"הרמב"ם אומר: "נביאים נבאו.., אבל ראו את המחלקת ולא הגיעו לתכליתה". אני צועק בשם רבבות ישראל שצועקים ובוכים, זה כבר חטף את המכה. אנחנו חייבים להיות אמיצים, טעיתי, נסחפתי למחלוקת. במקום להיות אש קודש עסוקים באיך נלחמים ובועטים בזה."

"את השלב של הגאולה האר"י הקדוש לא יכל לבצע בגלל שנשות שני תלמידיו רבו בינם. המחלוקת גמרה את הגאולה, ואנחנו כמה מאות שנים אחרי זה, כמה שפיכת דם ישראל היה, כמה עבודת ה' של הצדיקים כבר הייתה. רוצים להגיע לגאולה, מי יודע כמה אנחנו אשמים פה, כמה אנחנו תוקעים מקלות בגלגלים."

"לפני 20 שנה הייתי עם מורי ורבי הרב מורגנשטיין, ניגש אליו יהודי יקר בעניין מחלוקת. וכמה ששנת תש"ס הייתה מסוגלת לגאולה, אמר הרב מורגנשטיין: תראה זה לא יהיה כי אנחנו אחוזים במחלוקת. והנה 20 שנה של עבודת ה' עברה, אבל היצר הרע לא שוקט והכניס מחלוקת."

"אמר החפץ חיים שהדרך של היצר הרע להכניס את האדם למידת הרע והניצחון, ואז היצר הרע מראה לו היתרים רבים. אני לא רוצה לתאר איזה שחיטות הייתה פה, איזו אכזריות, אני רוצה ללמד זכות."

"היצר הרע הצליח במשימה ותקע את חסידות ברסלב 7 שנים במחלוקת. וזו המידה: לשמוח לאיד, לנקום ולהציק."

"טעינו, היו פה דברים שלא יעשו כנגד קהילת שובו בנים, וכנגד כל מי שלא שיתף איתם פעולה. אני יחד עם רבים פחדנו לדבר שלא יתנכלו לנו. שמעתי בעצמי מהרב קניג מצפת לפני שנתיים, הייתה שם משפחה שהבעל קשור לשובו בנים, והאישה היה קשורה לרב קיוואק, כמה הרב קניג היה נסער איך נותנים לכמה צעירים עסקנים – להחליט במערכות כאלה ולהחריב קהילות שלמות?"

"יש לי חבר שלא שייך למתנגדים, אבל מידי פעם מאזין לקו שלהם להתפרק מהדיבורים. ?שאלתי אותו: אתה לא חושש שזה נקרא כת מקבלי לשון הרע?"

"הייתי אתמול אצל הרב הפוסק שליט"א שבנוכחותי הרים טל' לרב שמעון שפירא. הוא שאל אותו, אתה לא חושב שיש פה מידה כנגד מידה על מה שעושים לרב ברלנד? ענה הרב שפירא: אני יודע, אני מפחד, אני לא ישן בלילות, אני בוכה כל לילה על זה. אני מפחד עכשיו לעשות דבר."

"אני קורא לכל יהודי ויהודי לעשות תפילה חזקה, שנצא מהיצר הרע של הניצחון. אני מתחנן למי שיש חלק ברדיפה של הרב ברלנד, יש לכם כוח של ניצחון דקדושה. אתם בטח נשמות קדושות שנסחפתם למחלוקת, אבל די, תנו מרווח של חודשיים שלוש עד יעבור זעם."

"אולי כל אחד ינסה להגיד בימי ספירת העומר תיקון הכללי לתיקון העניין, שהשם יאיר את לבבנו, יאיר את מוחנו, יכניע את ערפנו הקשה ונעשה רצונו יתברך באמת."

"במכתבים של הבעל התניא הוא כותב שרוב הייסורים והצרות של ישראל הם בעוון מחלוקת לשם שמיים – בא נתפלל שלא יהיה לנו חלק במחלוקת."

הרב קלוגער חלק 1

      הרב קלוגער 1

הרב קלוגער חלק 2

      הרב קלוגער 2

הרב קלוגער חלק 3

      הרב קלוגער 3
התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

One comment

  1. ריגש אותי ממש עד דמעות . זעקה מלב של בן של אמא רחל אמא שמבכה על בניה ועל גלות ישראל ועל צער השכינה הק' . ניכרים דברי אמת . כולנו לצערינו נכוונו באש של המחלוקת הנוראית הזאת ועכשיו שעם ישראל באבלות ובצער על הנפטרים הרבים ה"י (נכון לעכשיו יותר מ-600 בחו"ל לבד )הגיע הזמן להתעורר ולשאוג בקול גדול .אשריך הרב קלוגר חזק ואמץ . כי תלך במו אש לא תכווה ולהבה לא תבער בך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *