צור קשר עם הרב ברלנד
הרב ברלנד שליט"א בימים אחרים בביתו שבירושלים
הרב ברלנד שליט"א בימים אחרים בביתו שבירושלים

לוהט: מאחורי הקלעים של עסקת הטיעון בתיקו של הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

דודו אלקיים, מי שפעל במשך שנים בחוד מטה המאבק המשפטי להפרכת האשמות השקריות כנגד כ"ק מורינו הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א, בראיון לוהט ונדיר. "איך ההרגשה, אחר שכבר הצלחתם להפריך את כל השקרים כנגד הרב שליט"א ופתאום הולכים לעסקת טיעון"? נשאל דודו.
      דודו-אלקיים

"ההרגשה היא קשה מאוד ולא בגלל שהרב שליט"א הודה, אלא מכיוון שאני יודע שהרב שליט"א נקי לחלוטין, הרב קיבל על עצמו משהו שהוא כנגד ההבנה שלנו. אפשר להאשים אנשים רבים ולומר שהם דחפו לעסקת הטיעון ואמנם עורכי הדין כולם, רחל תורן, עו"ד פלדמן ואנכי עימם התנגדנו נחרצות לעסקה. הרי היה לנו בידיים את כל הנתונים המראים בבירור שהרב נקי ללא כל ספק, אך מרגע שהרב קיבל זאת על עצמו, אנו נמצאים בהכנעה גמורה איפה שהרב נמצא."

"הרב היה מעודכן לגבי כל פרטי תיק החקירה והבין שאחרי ה- 22 לחודש, ברגע שיתחיל משפט הראיות, יהיה מפנה של 180 מעלות בתיק. ביום שלפני עסקת הטיעון דיברתי עם הרב שליט"א שהסביר לי במילים הללו: 'דודו אני מבקש ממך, אני חייב לקבל את זה על עצמי'. ברגע שהרב אמר לי זאת, עניתי לו, אני נמצא איתך ואעשה רק מה שהרב מחליט, אני עם הרב, כל הזמן אהיה. לא מתוך פנאטיות אמרתי זאת, אלא, אני כמעט היחיד שיחד עם עוד כמה בודדים יודע בוודאות את האמת מבפנים ואני אומר לציבור באופן מוחלט, ואני מוכן לעשות זאת גם תחת שבועה עם עדים – 

הרב ברלנד לקח על עצמו דברים שהוא לא עשה, במודע, אבל מרגע שהרב החליט על זה, הדעת שלנו היא מאוד קטנה להבין למה הוא קיבל את זה. אם הייתה לי אמונה ברב שליט"א לפני עסקת הטיעון, האמונה הזו גדלה מאוד מאז, כי אני יודע שהוא קיבל על עצמו דבר שנשגב מבינתי ומבינתם של כל עם ישראל, אין לנו אפשרות להבין זאת".

"בוחן כליות ולב יודע שאני אומר את דברי בצורה הכי אמתית ולפני מי שיודע שהרב שליט"א הוא זכאי, נרקמה נגדו עלילה קשה שהצלחנו לפרום אותה, את כל התיק למעשה. כנגד כל המתלוננות שטענו שהן מפחדות טענו שהן צריכות לפחד רק בדוכן העדים, אני הנחתי את עו"ד רחל תורן שתוציא צו שיחייב את כל המתלוננות לבוא ולהעיד. היה לנו את כל הכלים להוכיח מעל לכל ספק את חפותו של הרב, לכן מתחוללת בתוכי סערה לא פשוטה, אבל אני מקבל את החלטת הרב בהכנעה גמורה".

"תיק העלילה כנגד הרב שליט"א היה מורכב מאוד, אולם כל מסע ההכפשות והטינופות שטפלו על הרב הספיק רק בכדי להשחיר את שמו ולהביא להערכת המעצר, אולם ידענו וגם הרב שליט"א ידע ששבוע אחרי שיתחיל המשפט הוא יהיה בחוץ. העבודה שלנו לא הייתה רק בכדי לשחרר את הרב, אלא גם להוציאו נקי מכל התיק הזה".

"הם מיהרו להגיש כתב אישום, מכוון שידעו כי כל החומר שיש להם טוב רק בכדי להשחיר את שם הרב ולא בכדי להפליל אותו. ואכן, התפרסמה קלטות ברשת שחושפות מקצת מהאמת, ואנו לא יודעים מי הוציא את הקלטות האלה אבל חבל שזה לא יצא לפני שבוע.

בקלטת שומעים את ראש המתנגדים יום טוב חשין ממש מתבכיין שאף מתלוננת לא מוכנה לבוא להעיד.

אשתו של אחד מראשי המערכת השקרית כנגד הרב שליט"א, אומרת ליום טוב שהיא בעצמה לא רוצה לבוא להעיד.

מדובר במתלוננת האחרונה שעוד הסכימה לבוא להעיד וכעת גם היא לא מוכנה לבוא. אנחנו מצידנו רצינו מאוד שהיא תבוא מכיוון שהפרכנו את כל מסכת השקרים שלה ושל בעלה וגם המשטרה עצמה ידעה בבירור שהעדים הללו אינם אמינים ואף תיאמו עדויות תחת חסות המשטרה וכנגד החוק. תאמין לי שאם הזוג הזה היה עומד על דוכן העדים הייתה זו ההצגה הטובה בעיר, מה לעשות שיש פה צדיק שקיבל על עצמו להמתיק גזירות מעל עם ישראל"?

"היו לפרקליטות 9 תיקים חסויים של אנשים שבשום אופן לא רצו להיחשף. אין לי ספק שברגע שתיקים אילו היו נפתחים העדות השקרית שלהם הייתה נופלת, אבל הרב קיבל את החלטתו, ומי שמבין כי הרב הוא צדיק האמת, צריך ללכת עם ההחלטה הזו בשלמות. הרב רואה דברים שאנחנו לא רואים, אנחנו רואים בעיניים והוא רואה בעיניי השכל, מקצה לקצה".

"היום עורכת הדין רחל תורן העבירה לי הודעה בזה הלשון: 'הלב שלי נשרף, התיק היה הולך לזיכוי'. יתרה מזו, עורכת הדין נעמה אלחדד נכנסה אל הרב ובדמעות ביקשה ממנו שלא יודה ולא ילך לעסקת הטיעון משום שבשבוע הבא הוא הולך הביתה, אך היא סיפרה שהרב הוריד את פניו ואמר שהוא יודע, אבל הוא מוכרח לקחת זאת על עצמו".

"לרב יש אמת שהיא מעל האמת, אבל אני הולך לכתוב ספר על האמת של מאחורי הקלעים, משום שלפי שולחן ערוך אסור לי למחול על כבודו של הרב שליט"א. מי שקורא את ספרות חז"ל, ספרי רבינו וצדיקי אמת, רואה שהרב שליט"א הוא צדיק לא קונבנציונלי, שהעולם לא יכול להכיל אותו.

הראיון של דודו באדיבות קו המידע 02-800-8800 מארה"ב 18456400007 מאנגליה 442038073333

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

לְשׁוּבוּ בָּנִים הָיְתָה אוֹרָה וְשִׂמְחָה • גלריית תמונות מרהיבה משמחת פורים בחצר גינת ביתן המלך

לפניכם גלריית תמונות מרהיבה ביופיה משמחת הפורים בחצר גינת ביתן המלך – חצר בית מדרשינו …

One comment

  1. הרב חף מפשע ולוקח על עצמו בשביל עם ישראל…הוא ביקש סליחה מעם ישראל על חילול ה שנעשה בדרך שהוא מקבל את הביזיונות….צדיק האמת ….ימים יגידו.
    הלוואי שיחזור בו והאמת תצא לאור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *