צור קשר עם הרב ברלנד

למה הצדיק מעכב את הגאולה? הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א בהסבר מדהים

עם כל המהפכות בעולם, כאשר התנהלות אורח החיים השתנה מאוד מהאופן בו אנו רגילים. אנשים סגורים בבית, וגם השחרור המסוים מלווה בלבישת מסכות ותפיסת מרחק ניכר אחד מהשני. 

דיבורים רבים נשמעים על כך שאנו בעיצומו של תהליך הגאולה, לא רק רבנים מפורסמים, אלא אנשים שבאופן רגיל לא היו חלק מהשיח הזה. פשוט אי אפשר להתעלם מהאותות החזקים שיש בעולם. עם זאת, נראה שהדברים מתעכבים קצת, נראה כאילו כבר הכל התחיל ושוב.., האם החיים חוזרים למסלולם הרגיל?

בספר מגילת רות עם פירושו הנפלא של כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליטא, הרב מסביר למה בעצם הצדיק מעכב את הגאולה. אלה דברי קודשו כפי שמצוטטים מהפירוש.

"…, "וְהָיָה בַבֹּקֶר אִם יִגְאָלֵךְ טוֹב יִגְאָל וְאִם לֹא יַחְפֹּץ לְגָאֳלֵךְ וּגְאַלְתִּיךְ אָנֹכִי חַי ה'"(רות ג יג). אנכי אגאלך הכוונה לאנכי ה' אלהיך, שרק "אָנֹכִי ה' אֱלֹהֶיךָ" שקראנו כעת ביום קדוש ונורא זה חג השבועות, רק האנכי יכול לגאלך, אבל בתנאי של "שִׁכְבִי עַד הַבֹּקֶר (שם שם)" שתמתיני בסבלנות לגאולה הנקראת בקר ולא תדחקי את השעה חו"ש."

"כי, הגאולה חייבת בשעתה ברחמים, ולא להקדים אותה אפילו רגע ושנייה. כי אם דוחקים את השעה, השעה דוחקת, כי הגאולה יכולה לבוא בשעה זו, אבל עם דינים קשים ומיתות אכזריות ונהרי דם שילכו בכל העולם."

"כי מלחמת גוג ומגוג תהיה בחשוון מזל עקרב, ולכן אמר רחבעם לעם שלו אם אתם רוצים להיגאל בחודש חשוון שמזלו עקרב, שרמז לישראל שאם תדחקו את השעה הגאולה תהיה ע"י עקרבים."

"לכן הצדיק מעכב את הגאולה שיהיה הכל ברחמים, כמו שנאמר "וּבְרַחֲמִים גְּדֹלִים אֲקַבְּצֵךְ" (ישעיהו נד ז), ואנו אומרים בכל שמונה עשרה ושמונה עשרה "ותחזינה עינינו בשובך לציון ברחמים"."

לרכישת הספר מגילת רות עם פירושו הנפלא של הרב ברלנד שליט"א באתר כשנמצא במלאי לחצו כאן

ניתן להשיג בחנות עין יעקב שוק מאה שערים או אצל אהרון שושן בטלפון 0504120653

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

וכאן הבן שואל • הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א מברך את המצה השמורה ויין המשומר ליתומי ארגון 'הבן יקיר לי'

כמידי שנה ארגון 'הבן יקיר לי' דואג למשפחות היתומים דקהילתנו לקמחא דפסחא מצות ויין לקיום …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *