צור קשר עם הרב ברלנד
בלימוד עם האדמו"ר מספינקא ארה"ב במקום נופש
הרב ברלנד בחו"ל לומד עם האדמו"ר מספיקנא ארה"ב - ארכיון)

מסר חשוב לפני החזרה לירושלים – הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

מסר חשוב ומיוחד ממורינו, כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א, לקראת חזרתו לביתו נאווה קודש, לאחר מנוחה.

"מאז שנת תשל"ח בשמחת התורה, כבר 41 שנה. במשך 39 שנה הישיבה מתנהלת עם תפילות מסודרות, תפילות בכוונה. אבל, בשנתיים האחרונות התפילה הפכה לקבלת קהל, אלפי פתקים מגיעים אל הרב בשעת התפילה."

"לכן מחזירים כעת עטרה ליושנה, כמו שהתפילה התנהלה במשך 39 שנה, תפילות מסודרות ובכוונה, בלי פתקים, בלי שאלות ובלי קבלת קהל בזמן התפילה. כל השאלות הפרטיות יענו מיד אחר התפילה."

"אם יש לאדם שאלה דחופה הוא יוכל להפנות אותה אל הגבאי והוא יקבל תשובה, אבל בזמן התפילה שום פתק לא יענה. תהיה קופסה גדולה שבה ישימו את הפתקים והפדיונות, אחרי התפילה יבדקו מה השאלות הדחופות ויתקשרו אל בעלי המשפחות."

"מהיום הרב יתפלל ללא הפרעות, והילדים עם הפרנצ'ס (טריבונה) יועברו לחלק הקדמי של האולם, בכדי שהרב יוכל לראות אותם לכל אורך התפילה. הרב יוכל לעודד אותם, לתת להם רמזים טובים של תפילה בכוונה. כל הילדים יוכלו להתפלל תפילה מסודרת, בכוונה, עם ניגונים, כמו שקיבלנו את הברכה מר' לוי יצחק, מר' נחמן מטולצ'ין, שקיבל את הברכה מר' נתן."

 

"הכל יתנהל על מי מנוחות, בצורה קפדנית עם שיא החומרה, בלי ויתורים ובלי פשרות. מהיום לא יחלקו ממתקים בזמן התפילה, התפילה תהיה בקודש קודשים מתוך אימה ויראה. רק להתרכז המילים, בניגונים, בבקשות, ואז זה ימתיק את הכול. רק תפילה בכוונה שכולה באימה ויראה תוכל להמתיק את כל הדינים שבעולם ובאופן פרטי."

"מהיום התפילות יתנהלו בזמנם – מנחה לפני השקיעה, קבלת שבת 20 דקות לפני השקיעה. תפילת שחרית תהיה תמיד שעה לפני הנץ. התפילה תסתיים בזמן בכדי שהנשים תוכלנה לשלוח את הילדים לחדרים בצורה מסודרת."

"כל מי שיפריע לכללים הללו יגרום לכך שהרב לא יוכל להגיע לתפילות."  

"נשים לא תלכנה אחרי הרב ולא תעמודנה ברח' החומה השלישית מול בית הרב."

      מחזירים עטרה ליושנה
התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

וכאן הבן שואל • הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א מברך את המצה השמורה ויין המשומר ליתומי ארגון 'הבן יקיר לי'

כמידי שנה ארגון 'הבן יקיר לי' דואג למשפחות היתומים דקהילתנו לקמחא דפסחא מצות ויין לקיום …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *