צור קשר עם הרב ברלנד

מפגש מרגש של החלבן הקדוש עם הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א בטקס ברית המילה

בעבר דיברנו רבות על האהבה של מורינו כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א עם המקובל הרה"ג רבי חיים כהן שליט"א, "החלבן". באחד המקרים הגיע אל החלבן יהודי שדיבר סרה במורינו הרב ברלנד שליט"א וכתוצאה מכך אישתו חלתה במחלה קשה. אותו יהודי ביקש להתברך מפי החלבן, אך תגובתו הייתה קשה מאוד: "תגיד, דיברת על הרב לייזר (הרב אליעזר ברלנד שליט"א)? כתבת משהו כנגד הרב לייזר, עשית משהו כנגדו?" שאל מיד החלבן.

אותו תלמיד חכם ממש רעד מתקיפותו של החלבן הקדוש ולבסוף שאל: "מה זה קשור לרב ברלנד, למה אתה מערבב את זה עם מצבה של אשתי?"
חזר החלבן בתקיפות על שאלותיו: "דיברת או לא דיברת? חתמת או לא חתמת?"
"דיברתי וחתמתי", הוא ענה.
"אז אין רפואה לאשתך", ענה לו החלבן והמשיך. "ואני לא יודע אם יש בכלל תיקון למה שעשית. תהפוך את העולם, שכל מי ששמע אותך וקרא את מה שהפצת אולי ישמע ויהפוך את דעתו בעד הרב לייזר." המשיך החלבן, "ואז אולי, אולי יהיה איזה נס. על הרב לייזר לא מדברים, אתה שומע?"

מקרה זה הוא אחד מהרבה התבטאויות נחרצות של החלבן לגבי קדושתו ומעמדו של הרב ברלנד שליט"א, והנה הזדמן לשרפי הקודש להיפגש יחדיו. היום נפגשו השניים לראשונה ושוחחו יחדיו דקות ארוכות בברית המילה לנינו של מורינו הרב ברלנד שליט"א, בנו של הרב צפניה שיינפלד, שנערכה בבית הכנסת של "החלבן" בגבעתיים.

 

היחס של השניים היה חם ואוהב ונראה כמו שנפגשו שני מכרים ותיקים. מורינו הרב ברלנד שליט"א ברך את החלבן באריכות ימים ובריאות, וכן שינהיג את עם ישראל לראות פני משיח. החלבן מצידו נשק לידו של הרב ברלנד שליט"א ובהתרגשות קודש חזר וברך את הרב ברלנד גם כן ואמר "ביחד [ננהיג את עם ישראל לקראת מלך המשיח]". 

שמו של הרך הנימול שיחי' נקרא  חיים על שם רבי חיים ויטאל זצ"ל, תלמידו המובהק של האר"י הקודש וממשיך תורתו לרבים, שהיום חל יום ההילולא שלו. הרב שליט"א ציווה על נכדו להזמין את כל הל"ו צדיקים הלומדים את תורת הקבלתה של האריז"ל ובכך להמשיך מחדש את אור הקבלה לדור. אח"כ אמר מורינו הרב ברלנד, "בכל ברית של ילד קדוש יכול לרדת בית מקדש של אש, הילד הזה נקרא חיים, על שם רבי חיים ויטאל, רבי חיים ויטאל נמצא פה – ה' הוא האלקים".

התיעוד המלא מהמפגש של החלבן והרב ברלנד שליט"א

גלריית תמונות ממעמד ברית המילה

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

וכאן הבן שואל • הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א מברך את המצה השמורה ויין המשומר ליתומי ארגון 'הבן יקיר לי'

כמידי שנה ארגון 'הבן יקיר לי' דואג למשפחות היתומים דקהילתנו לקמחא דפסחא מצות ויין לקיום …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *