צור קשר עם הרב ברלנד
הרב יעקב סלמה ראש כולל נצח נצחים בני ברק
הרב יעקב סלמה ראש כולל נצח נצחים בני ברק

מפחיד: אדם שיש טינה בלבו פסול לעדות – רדיפת הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

אדם שיש טינה בלבו פסול לעדות, אסור לשמוע אותו. ואותם אלו (המעט שמדיחים תמימים לרדוף אחר הרב שליט"א) הייתה טינה בליבם על עניינים פרטיים ופתאום בהזדמנות הראשונה קפצו להשתתף במחלוקת לא להם. רבינו הקדוש הסביר היטב מאין זה בא להם, אמר רבינו: הצדיק הוא מראה ואדם רואה במראה את מה שהוא.

הרב  שליט"א בנה דורות של תלמידים יראי חטא תוך שהוא מדבר רק על קדושת הברית, שמירת עיניים והמחשבה, לימוד תורה בכוח ותפילה עד כלות. אבל, הרב שליט"א כבר אמר, תנו להם לדבר כרצונם וכאשר נבוא לברך "ברוך אלוקינו שהבדלנו מהטועים" נדע ממי. יש הלכה מתי מותר לשמוע לשון הרע, בפרט אדם שמוחזק כצדיק ידוע שהרהר תשובה, כל שכן הרב שליט"א שידוע לכל שהוא נקי מכל רבב וישנם כאן רשעים בעלי אינטרס שרודפים אותו מחסרונותיהם.
עורכי הדין של הרב שליט"א בכו על כך שהרב החליט להגיע לעסקת טיעון. הם אמרו: אין פה בכלל תיק, אין שום דבר נגד הרב, אלא מה קורה פה? ישנו פה צדיק יסוד עולם שלוקח על עצמו ביזיונות בכדי להגן על עם ישראל בתוך הגלות הנוראה הזו. התפקיד שלנו הוא להאמין שזהו המהלך של הצדיק. הרי הרב שליט"א היה במקומות ללא הסגרה, למה הוא חזר ליוהנסבורג? אך, כמו הרבה מקרים אחרים, ראינו שהרב שליט"א ממש עורר מחלוקות כנגדו.
את השאלות הבאות כתב הרב יעקב סלמה שליט"א, ראש כולל 'נצח נצחים' בני ברק, בעצמו, אנו מביאים אותם בכדי שתשפטו בעצמכם:

1 האם מי שקורא לעצמו ר' נתן של הדור יכול לדבר סרה ביהודי?
2 האם כך היה נוהג ר' נתן בזמן מחלוקת או שהיה בורח ממחלוקת אף אם יש סברה שהיא נכונה? (ליקוטי תפילות קמ"א)
3 האם מי ששקוע בתאוות (כפי שמעיד בעצמו)יכול להבין ביהודי פשוט כל שכן בצדיק שגדולי ישראל העידו עליו שהוא צדיק ומעולם לא ביקש שיביאו לו גבינות פנתה וכדו'?
4 האם מי שמדבר בביריונות על עסקי דירות באומן ("אני אשלח לך עבריינים" כלשונו) יש לו זכות לדבר על יהודי שמוחל על כבודו לחלוטין?
5 האם מי שפונה לאנשים ומבקש מהם "שילחו אלי חילונים עשירים שיתלהבו ממני וכך ישפכו לי כספים"יכול לומר על אחרים אם הם בעלי תאוות ממון או לא במיוחד שמדובר בצדיק הדור?
6 האם מה שאמר רבינו בסייפער המידויס אוייס עעמייס שע"י שקר בא לידי גילוי ערוייויס הכוונה היא גם שאדם משתלח ואח"כ מתחרט ואח"כ משקר ואומר שלא התחרט האם גם בזה אמר רבינו שבא לידי לידי עריות?
7 האם על זה אמר רבינו שאדם רואה בצדיק את מה שיש בו ובעצם אדם מגלה לכולם מי הוא ע"י מה שמדבר על הצדיק?
8 האם שאדם אומר "תמיד ראיתי האדם הזה משקר" "הכסף של השני אצלו זה כלום" שלמעשה כבר ראינו בסעיפים 5-6 שזה בדיוק מה שהוא נגוע לא לזה התכוונו חז"ל שאמרו אם יש לו טינה בלב עליו לא יכולים לשמוע אותו?
9 האם זה לא חילול ה' וחילול שם ברסלב שאדם המתיימר להימנות על חסידי ברסלב דוחף ראשו ורובו במחלוקת על משיח ה' נגד ההלכה?
10 האם רגע לפני הגאולה שווה כך לאבד הכל אולי הגיע הזמן לעשות תשובה ולקיים את דברי רבינו שאמר "ראוי שהעולם יתמה על האהבה שיש בניכם"
11 אז אני מרים את הכפפה ראשון ומודיע שאני אוהב כל יהודי ואפילו שחולק על הצדיק ותלמידיו כנפשי ומאודי ומייחל לשלום במהרה

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

למה הכהנים התחתנו רק עם בנות אשר? החיזוק היומי מהגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

החיזוק היומי – למה לא רצה יוסף להיפגש עם יעקב? יום ב', ח' אדר ב …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *