צור קשר עם הרב ברלנד

"לאומן חייבים לנסוע, אין שום תירוץ" – הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

ניסע לרבנו בראש השנה או, חו"ש, לא? השאלה הזו מעסיקה רבבות בישראל. כידוע הנסיעה לאומן בראש השנה היא כבר מזמן לא עניין של ציבור כזה או אחר. לקיבוץ הקדוש באומן ראש השנה מגיעים בכל שנה רבבות מכל קצוות תבל, אך השנה בעקבות המצב המיוחד בו כל המדינות סגרו את שעריהם, התעוררה שאלה בוערת לגבי הנסיעה לאומן.

ביום חמישי, 35 יום לספירת העומר, מסר מורינו, כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א, שיעור מיוחד מצלמון, בו התייחס לשאלה הזו. כך פתח את דברי קודשו:

"היום מלכות שבהוד, היום ספירת ההוד, היום אנחנו בחמישה ושלושים יום מסיימים את ספירת ההוד, רגלין דרגלין, קטנות דקטנות, (זה מתבטא בכך) שאדם לא יכול ללמוד ולא יכול להתפלל. שיגיד תהילים, שיסע למירון, שיסע לחברון ,שיסע לקבר נבי יתרו, הייתי שם. אפשר לנסוע לשם או שעכשיו זה נעול במנעולים? אין להם שום זכות לסגור שום קברי צדיקים זה נגד החוק זה נגד אמונת ג'נבה והסכם אוסלו!"

      35 לעומר צלמון תשפ

"היום סיימנו את ספירת ההוד רגלין דרגלין, קטנות דקטנות. עכשיו זה בין הזמנים ארוך אמרו שזה יהיה עד תשעה באב, תשעה באב זה יום חמישי 30 ביולי, עד יולי יגמר הקורונה, בינתיים יש הסתגרות קשה באנגליה ובבריטניה, המלכה אליזבת נכנסה לתוך בונקר להתחבא מאנשים, ואמרו שזה יימשך עד אחרי תשרי, אבל – לאומן חייבים לנסוע, אין שום תירוץ, שובו בנים חייבים להיות באומן, אין דבר כזה."

"עכשיו אנחנו מתחילים לספור את ספירת היסוד יסוד שביסוד, כולם יהיו אצל יוסף הצדיק בלי יוצא מהכלל. הוד שבהוד זה אצל ר' שמעון, נצח שבנצח זה להיות אצל רבנו, שנה הבאה בנצח שבנצח כל שובו בנים עשר אלף תלמידים יהיו אצל רבנו בנצח שבנצח, ואחרי זה יהיו עוד פעם בראש השנה."

"עכשיו אנחנו נמצאים במלכות שבהוד, הוד שבהוד זה היה רגלין דרגלין קטנות דקטנות שאדם כבר לא יכול ללמוד לא יכול להתפלל לא יכול כלום אז שיגיד תהילים ילך לשדה יחפש יער חורשה היינו בגעת המבתר ברחוב ששת הימים יש שם חורשות נפלאות."

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

תפילה לעני לחג הפסח מאת הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, מְחַיֵּה מֵתִים בְּרַחֲמִים רַבִּים, "אֱלֹקִים חַיִּים וּמֶלֶךְ עוֹלָם". רַחֵם עָלֵינוּ, הַחֲיֵינוּ וַהֲקִימֵנוּ, …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *