צור קשר עם הרב ברלנד

עוד גילויים: הרב שלום ארוש מספר על ההתקרבות שלו ליהדות ולרב ברלנד – תשס"ה חלק 3

אנחנו ממשיכים ומביאים את החלק השלישי מתוך השיחה הנדירה של ראש מוסדות 'חוט של חסד' ואחד מתלמידיו הוותיקים והמפורסמים של כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א, הרב שלום ארוש שליט"א. "הנסיעות הראשונות לאומן, מי שלא ראה את השמחה בקייב לא ראה שמחה מימיו. בתשל"ה הייתי בישיבה, זו התקופה שהייתי עם הרב בערד (מפורט בחלק הקודם של השיחות), אז מורינו הרב ברלנד שליט"א עדיין לא היה מפורסם, הישיבה שלו בשיכון ו' נפתחה רק בתשל"ז. בתקופה ההיא עברתי לגור בבני ברק ללמוד בישיבה של הרב, לפני כן למדתי בישיבות אחרות."

המתיקות של הנסיעות הראשונות לאומן

"בנסיעות הראשונות לאומן, כל הנסיעה עברה בתפילה, היו מעכבים אותנו הרבה שם, לקח הרבה זמן עד שכל אחד היה עובר. כמה ריקודים היינו עושים, איזה ריקודים ,איזו שמחה. אם אדם רוצה לנסוע לרבי אז אין מניעות בעולם שיעצרו אותו. כתוב שכל הפושט יד בפורים נותנים לו, היו לי כיסופים לנסוע לאומן, עמדתי והתפללתי בפורים בתחנונים בכדי להגיע לרבי."

התפילה להגיע לציון פועלת

"עברתי ליד חנות הספרים של משך הנחל ושם ראיתי את שמעון שפירא שאמר לי, 'אנחנו תשעה אנשים שנוסעים לאומן בר"ח ניסן וצריכים את העשירי, אתה מעוניין להצטרף?' אמרתי טוב, אבל לא ידעתי מה לעשות, איך אשאיר את אשתי עם כל הניקיונות וההכנות לפסח ובכלל לא היה לי כסף. סיפרתי לאשתי והיא ענתה בתקיפות, 'אתה נוסע לאומן רק אם תיקח את הבן. אז עוד לא היה ברור לנו איך לנהוג עם הילדים בעניין הנסיעות לאומן, את נחמן לא לקחתי לפני גיל שבע והיה את נתן לפני גיל שבע. 'הנה, חסכתי כסף בשביל שניכם, אם תיקח את הילד!', היא המשיכה ואמרה – מה זה הכוח של התפילה."

ממש מסירות נפש להגיע לציון של הצדיק

"לא יודע עם הייתה לנו עוד נסיעה כמו זו. נסענו דרך וינה עם כוונות לקבל אשרת ויזה, ואכן קבלנו ויזות ללני נגרד. מדובר בשנת תשמ"ז, ושם, בללני נגרד לא רצו לתת לנו שום אישור. טסנו למוסקבה בלי מזוודות ובלי שום אוכל, בבית חב"ד עשו לנו מרק, טבלנו במקווה, ממש החיה אותנו. ממוסקבה עשינו את כל הדרך עד לקייב ועדיין היינו צריכים להגיע לאומן. אי אפשר לתאר מה עברנו עד שהגענו לאומן, כל הדרך היינו בתפילות, שמות הצדיקים, ריקודים, כל מי שהצליח לעבור הכניס את כולם לשמחה. כל צעד וצעד היה ניסים, ב"ה, בכל הנסיעות שנסעתי הגעתי לאומן."

"מורינו הרב ברלנד אמר שמי שזכה לנסוע בנסיעות ההן יודע מה זו נסיעה. אלה שנשאו בקושי נשאר להם רושם חזק מהנסיעות."

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

כְּשֶׁהָיִיתִי בְּפּוֹנִיבֶז' שָׁמַעְתִּי בְּשֵׁם הָרַב הַגָּאוֹן ר' יְחֶזְקֵאל לֵוִינְשְׁטֵיְין: קובץ מימרות בשם המשגיח מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א • ליומא דהילולא

היום י"ח אדר־ב' חל יוֹבֵל שנים להסתלקותו של 'המשגיח' בישיבת פונוביז' הגאון הגדול רבי יחזקאל …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *