צור קשר עם הרב ברלנד
הרב ברלנד עם תלמידו רחמים ברכה

פרקי היכלות: "ככה יבזו את מלך המשיח"

עדות נפלאה מתלמיד ותיק של ישיבת כף החיים מפיו של הרב לוגאסי שליט"א, אלה דבריו.

"אני למדתי בישיבת כף החיים לפני כ- 30 שנה. פגשתי את הרב לוגאסי ושאלתי אותו: 'ידעת שמשיח יישב בכלא"?"

הרב לוגאסי: "אתה מתכוון על הרב ברלנד?"

עניתי: "ידעת שיש מדרש בשם פרקי היכלות שאומר שהמשיח יישב בכלא?"

הרב לוגאסי: "אני לא אומר אם הרב ברלנד הוא המשיח, אבל ודאי כואב לי שהוא בכלא, יהודי בגילו המופלג. אני אגיד לך משהו על המשיח ששמעתי מהרב ברלנד בעצמו בתשע"ה. הרב ברלנד אמר בשיעור: 'תתפללו חזק שבתשע"ה תהיה הגאולה, כי אם לא זה יגיע רק בתשפ"א'. המשיך הרב לוגאסי להגיד לי, אני אמנם לא חסיד כמוך, אבל את זה שמעתי מהרב ברלנד."

שאלתי: "יכול להיות שכל מה שקורה עכשיו עם הקורונה מזרז אותנו למשיח בתשפ"א?"

הרב לוגאסי: "ודאי שזה תהליכים בגאולה."

      עדות מהרב לוגאסי מכף החיים

כתוב על הענווה של משיח כענווה של משה רבינו, מה שהיה הוא שיהיה. שכמה שחלקו על משה הוא רק התפלל עליהם, להפך, כמה שמיררו לו דתן ואבירם את החיים הוא עדיין פתח להם את הים. וכן אצל הרב ברלנד – אבא טורצקי ביקש מהרב ברלנד שיוציא הקלטה נגד המבזים אותו ומוציאים בית דין כנגדו, שיפקדו אותם עונשים בכדי שיפחדו, איך אנשים לא מפחדים לרדוף את הצדיק? 

הרב ברלנד ענה לו: 'אני רוצה להוציא הקלטה שאני מוחל להם ומתפלל עליהם שיהיה להם רק טובות."

נתן סלמנוביץ', הבן של המקובל רבי יעקב משה סלמנוביץ' מבני ברק אמר: "צריך לפרסם את המדרש פרקי היכלות שמדבר על המשיח. אנשים שקוראים מה שכתוב שם, באופן אוטומטי אומרים שזה דומה למה שעובר על הרב ברלנד. לכן, צריך רק לפרסם את פרקי היכלות וכולם יתפלאו עד כמה זה דומה למה שעובר על הרב ברלנד."

עשיתי ניסיון: "לידי גרים מס' אברכים מישיבת פונוביץ', שאלתי אחד מהם, אם אני אגיד לך שהמשיח יושב בכלא ויגידו עליו שהוא נואף, גנב, רוצח וכו', תגיד עליי שאני משוגע?"

ענה האברך מפונוביץ': "בטח, איזה דבר זה להגיד כך על המשיח!"

אמרתי לו: "צדיק, אתה לומד כל היום גמרא ואתה אתה לא יודע שיש מדרשים קדמוניים מפורשים שמספרים בדיוק את הדברים הללו שיגידו על המשיח, שיבזו אותו, ישימו אותו בכלא. אנשים לא מבינים שכל המציאות שעוברת על הרב ברלנד היא כתובה וזו לא המצאה של איזה תלמיד או חסיד שוטה."

במדרש פרקי היכלות כתוב שעם ישראל יגיד על המשיח: "באותו שעה חוזרין ישראל לדעת אחרת ומבזין למשיח ואומרים אוי לנו שתעינו אחר משוגע זה אמר להם הקדוש ברוך הוא משוגע אתם קורין אותו עכשיו תראו את האור שלו שהיה מהלכת סביבותיו שנאמר (תהלים נ ג) וסביביו נשערה מאד וכל שהאמין בו אינו נמחק מספר החיים (פרקי היכלות פרק ל"ה). קשה להבין איך דברי המדרש ממש מתקיימים, איך עם ישראל יכו על חטא, על שעזבו את המשיח וריננו אחריו!"

"בשיעורים האחרונים לפני הגלות אמר הרב ברלנד על עצמו, פעם ב- 200 שנה יורדת לעולם נשמה שלא חוטאת מעולם. הרב ברלנד לקח עט והדגיש את הכתוב הזה בספר הרמב"ם. וענה הרב ברלנד לאחד השואלים ואמר: מגיל 3 אפילו הרהור חטא לא היה לי."

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

לְשׁוּבוּ בָּנִים הָיְתָה אוֹרָה וְשִׂמְחָה • גלריית תמונות מרהיבה משמחת פורים בחצר גינת ביתן המלך

לפניכם גלריית תמונות מרהיבה ביופיה משמחת הפורים בחצר גינת ביתן המלך – חצר בית מדרשינו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *