צור קשר עם הרב ברלנד
כלא ניצן לפנות בוקר שם נמצא הרב ברלנד שליט"א

זכינו, שיעור חדש: פרשת צו מפי הרב אליעזר ברלנד שליט"א

"אנחנו עכשיו בפרשת צו (ויקרא ח כג), עליה שישית, עכשיו עושים תשובה, "וַיִּשְׁחָט וַיִּקַּח מֹשֶׁה מִדָּמוֹ וַיִּתֵּן עַל תְּנוּךְ אֹזֶן אַהֲרֹן הַיְמָנִית וְעַל בֹּהֶן יָדוֹ הַיְמָנִית וְעַל בֹּהֶן רַגְלוֹ הַיְמָנִית". לוקחים את הדם של האיל השני ושמים על תנוך אזן ימין. ואם יש לך בהן של יש יד ואזן ימים אז ב"ה יש לך את כל השלושה ואתה תהיה הכהן הגדול. היה לאהרן ארבעה בנים, שניים נשרפו אח"כ, סה"כ משה הזה על חמישה, אהרן וארבעת הבנים."

"מה העניין של התנוך והבהן? אלו הסימנים שיעקב נתן לרחל, לרחל היו 5 רעלות, יעקב אף פעם לא ראה את הפנים שלה. לכן היה אפשר להחליף אותה, היא הלכה עם 5 רעלות. רעלה אחת יהלומים צהובים, רעלה אחת יהלומים אדומים, יהלומים כחלחלים…, פעם כל רעלה הייתה משובצת במאה יהלומים."

הרב מתחיל לשיר את שיר החושן (קישור לשיר עם המילים בסוף הכתבה) "אדם, פטדה ברקת."

"רחל הייתה מוקפת באש, כל האמהות היו מוקפות באש. רחל לא גילתה את הסימנים ללאה, היא רק אמרה לה שצריך בחופה לגעת בתנוך, לגעת בבוהן, זה מנהג מאברהם יצחק ויעקב. זה מנהג וכל אחת צריכה להכיר את המנהג הזה, ואם לא יעקב לא יקבל אותך. מהגמ' בנדרים לומדים שהמקדש צריך להגיד הרי את מקודשת לי, אם לא אומר 'לי', היא לא מקודשת, אולי היא מקודשת לאבא, לאימא, אבל לא לו, לכן צריך להגיד מקודשת 'לי'."

"רחל הייתה הקודש קודשים, רחל הייתה השכינה, "מִנְעִי קוֹלֵךְ מִבֶּכִי וְעֵינַיִךְ מִדִּמְעָה כִּי יֵשׁ שָׂכָר לִפְעֻלָּתֵךְ" (ירמיהו לא טו), "כִּי יֵשׁ שָׂכָר לִפְעֻלָּתֵךְ", הפעולה היא שהיא ויתרה על הכל, שהיא נתנה ללאה את הסימנים. צריך לוותר על הכל למען החבר, למען האח, למען השני. לוותר על הכל רק שלא יתבייש.."

      שיעור של הרב ברלנד מהמעצר שבת צו תשפ_1

".., כי לאה הייתה גם השכינה, מלאה יצא משיח בן דוד, מיהודה. מרחל ייצא משיח בן יוסף. יוסף יבוא ויתקע בשופר תקיעה תרועה תקיעה, ואז תבוא חפציבה, כי חפציבה זה הכי חשוב מהכל. כתוב שחפציבה תעלה להר נבו, ושם בשפיץ של ההר הקבר של משה רבנו, שם יש סלע ענק. שם חפציבה תתקע בשופר והסלע הענק ייבקע. אז היא תראה את משה רבנו שילמד איתה מהשקיעה עד הבוקר, בנץ החמה הוא ילך איתה למערת המכפלה. שם כל האבות יתקעו בשופר ובאותו הרגע כל עם ישראל יעזבו את הבתים, את המשכנות שלהם ויכנסו לאניות."

"אז יראו כל הגויים שמיליונים מעם ישראל מגיעים, כולם יגיעו לחוף בת ים והגויים יראו שהיהודים מגיעים מכל העולם. וככה, חפציבה תתקע תקיעה תרועה תקיעה, אח"כ משה יתקע ואח"כ האבות. כל היהודים בתפוצות יעזבו את הבתים והעסקים שלהם ויכנסו לאניות, יגיעו תוך שבוע מכל קצות העולם. אז הערבים יראו שארץ ישראל רק של היהודים, כי היום הם כבר הגיעו ל- 16 מנדטים, שטפו להם את המוח שארץ ישראל רק שלהם. הם אומרים שלפיד וגנץ הם ימניים בשבילם, הם כבר רוצים לתת לערבים את הכל. כמו שרחל נתנה ללאה את כל הסימנים הם רוצים לתת לערבים את הכל."

"כי יהודי הוא כולו נתינה והם לא יודעים למי לתת, בא ניתן לערבי שרוצה לרצוח אותך, נאצים, כל הרעיון של התנורים היה של המופתי (מוחמד אמין אל-חוסייני, שר"י). המופתי נסע לברלין, נפגש עם היטלר ואמר לו שיעשה תנורים, בשש שנים נשרוף שש מליון יהודים, מה הבעיה. רצו לחסל את הגזע היהודי, חשבו שאפשר לחסל את הגזע היהודי. אבל, אם לא היה עם ישראל השם היה מחריב את העולם, למה צריך את העולם? הגויים רק אוכלים ושותים, הם לא מתפללים, לא מניחים תפילין, למה צריכים אותם בכלל?"

"השם רוצה רק את מי שמניח תפילין, רק את מי שקם לשחרית, אחרי זה מתפלל מנחה ומעריב, אחרי זה יש חצות, אחרי זה רבנו, אחרי זה מגיעים ל'שובו בנים'."

"כל מה שבאנו לעולם הוא בכדי להתפלל להשם, רק תפילות. וזה התנוך, שנתנו הדם על תנוך אזן הימנית, שהכהן הגדול צריך לשמוע, כמו רחל. רחל שמעה את הכל היא הייתה קודש הקודשים, היא הייתה עפה באוויר, היא ידעה את השם המפורש. כמו רבקה שהייתה עפה באוויר, היא עפה מחרן עד להר המוריה, שם היא פגשה את יצחק. הם גרו בירושלים איפה ש'שובו בנים' גרים היום. רבקה הייתה עפה באוויר, כל האמהות היו עפות באוויר, פעם כל ילד ידע לעוף באוויר, מציפורי הן היו עפות באוויר."

"האישה יותר קדושה מהאיש, יותר תמימה, יותר מאמינה, כל הנשים מציפורי היו עפות באוויר, היו 5 מליון בציפורי ומיליון נשים היו עפות באוויר. היו מתפללות שחרית כוותיקין בכותל ומיד עפות באוויר וחוזרות לציפורי. כי נשים מרוב התמימות והאמונה היו עפות באוויר.."

      שיעור של הרב ברלנד מהמעצר שבת צו תשפ_2

".. הן היו עפות לירושלים וחוזרות לציפורי, תוך שתי דקות הילדים היו מוכנים עם סנדוויצ'ים. ככה הילדים ידעו שהאמהות מתפללות בכותל, בביהמ"ק, כל אימא התפללה בביהמ"ק. הן היו חולמות כל היום איך יגיעו להתפלל בביהמ"ק והיו עפות, מחולון, מבת ים היו עפות. מכל קצוות הארץ היו עפות מרוב התשוקה האמתית להתפלל בביהמ"ק. נשים יכולות לעוף באוויר, להתפלל וותיקין ולחזור להכין את הסנדוויצ'ים לילדים, תוך שתי דקות הילדים היו למטה רחוצים ומלובשים. עד שמגיע הטנדר לקחת אותם הם היו גומרים את כל התהלים, אין דבר כזה, חייבים כל יום לגמור את כל התהלים."

"אדם בא לעולם לגמור את התהלים, בשביל זה השם ברא אותו. יעקב בכל לילה היה גומר את התהלים, הוא היה הולך לשדה, מדליק נר וגומר את כל התהלים. כל זה לומדים מהפס' "וַיִּשְׁחָט וַיִּקַּח מֹשֶׁה מִדָּמוֹ וַיִּתֵּן עַל תְּנוּךְ אֹזֶן אַהֲרֹן הַיְמָנִית וְעַל בֹּהֶן יָדוֹ הַיְמָנִית וְעַל בֹּהֶן רַגְלוֹ הַיְמָנִית" (ויקרא ח כג). אחרי שהיו מקבלים את הדם היו ממש עפים באוויר. כמו במדבר, איך הלכו במדבר? הם לא דרכו על האדמה, היה מתחתם ענן, הם כאלה קדושים וטהורים שאסור היה להם לדרוך על האדמה. היה להם ענן כבוד מלמעלה ומלמטה ועוד ארבע מהצדדים, ועוד אחד מלפנים שהיה מיישר להם את ההרים והגבעות."

"כתוב שהיו בדרך נחשים, כל נחש באורך 12 מ', הנחשים היו מכישים אותם, כמו שכתוב בפרשת חוקת שהיו אומרים על המן שהוא הלחם הקלוקל שאוכלים אותו ואין שום יציאה. כל זה לומדים בפרשת צו שיש בה 91 פסוקים, שזה ייחוד הוויה אדנות, שכל ילד צריך לראות מול עיניו את ההוויה אדנות, לראות את השם עין בעין. אדם בא לעולם לראות את השם עין בעין."

      שיעור של הרב ברלנד מהמעצר שבת צו תשפ_3

המילים של השיר אדם פטדה וברקת

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

וכאן הבן שואל • הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א מברך את המצה השמורה ויין המשומר ליתומי ארגון 'הבן יקיר לי'

כמידי שנה ארגון 'הבן יקיר לי' דואג למשפחות היתומים דקהילתנו לקמחא דפסחא מצות ויין לקיום …

One comment

  1. אשריכם! רק חבל שלא שכתבתם את כל השיעור הרב שליטא ממש מכין לגאולה ונותן המון תקווה עד הסוף של ההקלטה כדאי שעוד יהודים יקבלו מהדיבורים האלה בכתב כי לא כולם קיבלו את ההקלטה וההקלטות לא ככ מובנות …שה' ישמח אתכם על כל העבודת קודש של פרסום הצדיק בעולם חיזקו ואימצו
    ה' עמכם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *