צור קשר עם הרב ברלנד
הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א דרך העדשה במהלך תפילת ערבית עם הציבור

השיעור הראשון אחרי השחרור מבית החולים – הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

בחסדי השם יתברך מורינו, כ"ק הגה"צ הרב ברלנד שליט"א, חזר מהאשפוז בבית החולים. וכמו כל עבודתו בקודש במסירות נפש ודביקות, גם כעת מיד עם הגעתו לבתו נאווה קודש, יצא הרב שליט"א לתפילת הערבית עם הציבור.

מורינו הרב ברלנד שליט"א שר עם הציבור לפני ואחרי התפילה, ומיד אחר כך מסר את דברי קודשו.

תפילת הערבית עם הניגונים  מתחילה בסרטון המצורף בדקה: 30

והשיעור מתחיל בדקה: 57:35

"הַחֹדֶשׁ הַזֶּה לָכֶם רֹאשׁ חֳדָשִׁים רִאשׁוֹן הוּא לָכֶם לְחָדְשֵׁי הַשָּׁנָה" (שמות יב ב)

הראש השנה האמיתי דאורייתא זה א' ניסן, שהרב'ה נולד. שהרב'ה נולד אז זה הראש השנה האמיתי, הרב'ה כולל את כל הדורות מ..,"

""הִקְרִב אֶת קָרְבָּנוֹ קַעֲרַת כֶּסֶף אַחַת שְׁלֹשִׁים וּמֵאָה מִשְׁקָלָהּ" (במדבר ז יט), 'קַעֲרַת' זה 770, 'כֶּסֶף' זה 160 = 930 ועוד 130 שנה, של 'שְׁלֹשִׁים וּמֵאָה מִשְׁקָלָהּ' – לכפר על כל המאה ושלושים שנה שיצאו מאדם הראשון ניצוצות בחינם – מהניצוצות האלה נבראו כל השדים והרוחות."

חסידי ברסלב מוסרים נפש להגיע לאומן

"עכשיו פוטין לקח כדור מאוד חריף נגד סרטן וזה השפיע עליו. בתוך המלחמה נסעו לאומן 150 ברסלבים."

"כבר יודעים שבברסלב עושים הכול הפוך, נוסעים בא' תשרי ואחרי זה בא' ניסן – בשני ראשי השנה. בא' תשרי נבראו כל הנשמות ובא' ניסן נבראו הגופות, לכן מברכים את החמה בניסן – הלכה כרבי יהושע" (בגמרא [ראש השנה י ע"ב] מובאת המחלוקת בין רבי אליעזר ורבי יהושע באיזה חודש נברא העולם, רבי אליעזר אומר שבתשרי נברא העולם, ורבי יהושע אומר שבניסן נברא העולם).

בקריאת הנשיאים בימי ניסן מתקנים את ניצוצות אדם הראשון

"עכשיו אנחנו בניסן ובכול יום מקריבים 'קַעֲרַת כֶּסֶף אַחַת' שזה 770 (קערת)+ 160(כסף) = 930 (ימי חייו של אדם הראשון), לכפר על כל השנים של האדם הראשון ולתקן את ה 130 שנה של הניצוצות שמזה נבראו כל הרשעים, כל הנאצים וכול ממשלות הליצנים – מהטיפות האלה."

"עכשיו אנחנו נמצאים כבר.., כל אחד צריך להביא שור, עכשיו כבר הקורבן של זבולון (אליאב בן חלון נשיא שבט זבולון, ג' בניסן: "קַעֲרַת כֶּסֶף אַחַת שְׁלֹשִׁים וּמֵאָה מִשְׁקָלָהּ מִזְרָק אֶחָד כֶּסֶף שִׁבְעִים שֶׁקֶל בְּשֶׁקֶל הַקֹּדֶשׁ שְׁנֵיהֶם מְלֵאִים סֹלֶת בְּלוּלָה בַשֶּׁמֶן לְמִנְחָה. כַּף אַחַת עֲשָׂרָה זָהָב מְלֵאָה קְטֹרֶת. פַּר אֶחָד בֶּן בָּקָר אַיִל אֶחָד כֶּבֶשׂ אֶחָד בֶּן שְׁנָתוֹ לְעֹלָה. שְׂעִיר עִזִּים אֶחָד לְחַטָּאת. וּלְזֶבַח הַשְּׁלָמִים בָּקָר שְׁנַיִם אֵילִם חֲמִשָּׁה עַתֻּדִים חֲמִשָּׁה כְּבָשִׂים בְּנֵי שָׁנָה חֲמִשָּׁה")."

רק על זבולון נאמר 'שְׂמַח', כי הוא עשה משא ומתן באמונה

"זבולון זה בית המקדש, זבולון על שם 'זְבוּל'. "וְלִזְבוּלֻן אָמַר שְׂמַח זְבוּלֻן בְּצֵאתֶךָ", רק על זבולון אומרים "שְׂמַח זְבוּלֻן", כי הוא נושא ונותן באמונה. המשא ומתן באמונה זה הדבר הכי גדול, להחליף שור בפרה זה יותר גדול מללמוד על החלפת שור בפרה. או שור בחמור שלא יודעים, כי לא יודעים מתי נולד החמור, או סייח, או העייר, או העגל. יש וויכוח אם הוא נולד לפני או אחרי המכירה, כי הוא נולד ברפת ולכן לא יודעים מתי הוא נולד."

"מי שמקיים את זה זה הרבה יותר גבוה, כי הוא עומד בניסיון, הוא מוותר על העגל בשביל השני, הוא מקיים את התורה האמיתית והוא מביא את הגאולה."

לפני הגאולה צריכים לעבור הרבה עיבורים בכדי להוציא את הנחש

"לכן אומר הגאון מווילנא: נחש לכמה זמן מתעבר ומוליד? (בכורות דף ח ע"ב: אמר לו הקיסר לרבי יהושע בן חנניה: נחש לכמה זמן מתעבר ומוליד? אמר לו: לשבע שנים. אמר לו הקיסר: והרי חכמי אתונא הרביעום, והולידו לשלוש שנים? אמר לו: אלו כבר היו מעוברים ארבע שנים…), אומר הגאון, כמה צריך לעבור עיבורים, כמה ייסורים, כמה עיבורים – כמו שאישה יולדת צריכה לעבור עוד ועוד עיבור."

"לכן נקראת האישה – שירה חדשה, "אָז יָשִׁיר מֹשֶׁה וּבְנֵי יִשְׂרָאֵל אֶת הַשִּׁירָה הַזֹּאת" (שמות טו א), כמו אישה יולדת שכל לידה זה ייסורים חדשים, כל לידה צריכים לעבור מחדש את כל התהליך."

"אנחנו רוצים שהמשיח כבר יהיה, רוצים שיהיה כבר גוג ומגוג שיהיה משיח, רבי נפתלי צבי הוֹרוֹביץ מרוּפּשיץ אמר שמשיח יבוא רק שילכו בדם עד הבירכיים, עד האַרְכֻּבָּיים. וזה היה השואה שהלכו בדם עד האַרְכֻּבָּיים – אז יזכו לחזור לארץ ישראל."

"אז הגאון אמר שהכול יהיה בדרך טבעית, וכולם יעלו לארץ ישראל ונזכה לגאולה השלימה במהרה בימינו אמן."

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

כְּשֶׁהָיִיתִי בְּפּוֹנִיבֶז' שָׁמַעְתִּי בְּשֵׁם הָרַב הַגָּאוֹן ר' יְחֶזְקֵאל לֵוִינְשְׁטֵיְין: קובץ מימרות בשם המשגיח מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א • ליומא דהילולא

היום י"ח אדר־ב' חל יוֹבֵל שנים להסתלקותו של 'המשגיח' בישיבת פונוביז' הגאון הגדול רבי יחזקאל …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *