צור קשר עם הרב ברלנד

הרב מאיר מלכה שליט"א בקריאת קודש למגבית החשובה

וועד הרבנים של קהילת קודש ברסלב שובו בנים יוצאים בקריאת קודש למגבית החשובה.

דברי הרה"צ הרב מאיר מלכה שליט"א בקריאת קודש להצטרף למגבית:

אנחנו זוכים בחסדי ה' כבר תקופה נכבדה של כמה חודשים, וככה עד 120 שנה, שהרב שליט"א יוצא אלינו. בתפילות ובשיעורים, חסדי ה', זוכים לכאלה התרוממויות והתגלויות.

אבל על איזה בסיס? אם לא האוהל מועד של הצדיק, אם לא אוהלו של הצדיק, אם לא הבית המדרש של הצדיק!

הארת הצדיק כעת בנפשות ישראל היא איננה כמו שהוא יכול להאיר, וכמו שהוא מאיר, כאשר יש את הבית המדרש – כשיש את הבית המדרש של הצדיק אזי לשם מתקבצים הנפשות. לשם באים, ושם זוכים לקבל את האור באמת בשלמות יותר.

יש לנו ב"ה את הזכות הקדושה הזו, של להסתופף בצילו של הצדיק כבר כמה חודשים טובים. אבל בואו וניתן דעתנו על נקודה אחת.

לתרומה ישירה לחץ על הקישור

ב"ה, ביהמ"ד שהולך ומתבסס, ומתייסד, יותר תיקונים, שיפוצים, הרחבות הספרים, ארונות הספרים, שאר הדברים שמסביב, אם זה הרחבה שעוסקים להגדילה. כל זה נותן מקום לנפשות ישראל לבוא ללמוד ולהתפלל עם ישוב דעת, ולבוא עם כלים ורצונות לקבל את ההשפעה של הצדיק שמאירה בנו.

אנחנו עכשיו נמצאים בתקופה בה הבית המדרש מתחיל לרקום עור וגידים. הוא נבנה יותר, מתבסס יותר ומתרחב יותר. בעזרת ה' זה וודאי הכנה לקבלת אלפי אלפי נפשות ישראל שעתידות להוסיף ולהתקרב – אבל בוודאי יש זכות עצומה, זה עניין אחר לגמרי, לאותן נפשות שעסקו בבנין בהתחלה, בנין הבית המדרש ובנין אוהלו של הצדיק, ובהמשך יבואו עוד נפשות.

 

גם הם מסתמא יתרמו ויתנו, אבל כמה גדולה ומעולה הזכות הגדולה של אלה הראשונים – אנחנו נקראים עכשיו ראשונים שבעז"ה על ידנו עכשיו מתחיל להבנות בית המדרש, מתחיל להתייסד, מתחיל להתבסס.

ב"ה, העניינים האלה כבר התחילו בחסדי ה' לפני כשלוש שנים. הייתה התעוררות גדולה ועצומה בקרב כל אנשי הצדיק, כולם ב"ה נרתמו ותרמו, ולקחו על עצמם את ההשתתפות הקדושה בעניין הקדוש של הביהמ"ד בהוראות קבע בסך 148 שקלים – מי לא נרתם לזה, ב"ה.

היום בחסדי ה' התווספו עוד נפשות, אז נותנים לנו משמיים את ההזדמנות ואת הזכות הקדושה, ליטול חלק בעניין הקדוש הזה של הקמת הביהמ"ד, שבו ושדרכו הצדיק עוסק להאיר.

מי שירצה לדעת מה העלויות של כל זה, ברוך ה' באים ורואים ביהמ"ד, רואים תאורה, רואים ניקיון, רואים ספרים, רואים שאר דברים. מי שחפץ לדעת מה העלות של כל זה, יכול לבוא ולשאול ולדעת – העלויות הן גדולות ועצומות מאוד מאוד, והעול הזה רבץ ורובץ כבר תקופה ארוכה על העסקנים, ה' ישמרם ויחיהם שמוסרים את עצמם באמת בנאמנות ובמסירות נפש עצומה.

אבל כצפוי העול גדל מאוד ולא רק בהוצאות השוטפות, גם החובות שלקחו על עצמם, אז מה הנפקא מינא?

הנפקא מינא שיש לנו את הזכות הקדושה בימים האלה לעורר את ליבותינו ליטול חלק בלב טוב!

האור החיים הקדוש כותב שנזכה עכשיו בהקמת המשכן, השם יתברך מצווה: "מֵאֵת כָּל אִישׁ אֲשֶׁר יִדְּבֶנּוּ לִבּוֹ תִּקְחוּ אֶת תְּרוּמָתִי" (שמות כה ב). השם יתברך אומר למשה רבינו: "דַּבֵּר אֶל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְיִקְחוּ לִי תְּרוּמָה", אבל ה"י מוסיף "מֵאֵת כָּל אִישׁ אֲשֶׁר יִדְּבֶנּוּ לִבּוֹ תִּקְחוּ אֶת תְּרוּמָתִי.., זָהָב וָכֶסֶף וּנְחֹשֶׁת"(שמות כה ב – ג).

אינו דומה תרומה שאדם נותן ככה אם זה בא בנדיבות לב. הנדיבות לב באה ממקום כזה שאדם מבין בליבו יותר ממה שעושים איתנו. אדם, כביכול, נראה שהוא נותן, אבל מה שהאדם מקבל ע"י זה, זה עצום עד מאוד. שלא נדבר על הזכות לדורות.

רבי נתן מביא בהלכות בית הכנסת (הלכה ו') שזה בחינת מצוות בנין בית הכנסת ובית המדרש, שהיא מצווה רבה מאוד הקיימת לדורות אם כוונתו לשם שמיים.

כך אומר ר' נתן שהיא מצווה רבה מאוד הקיימת לדורות אם כוונתו לשם שמיים, כי לבית הכנסת מתקבצות כל הנפשות שבאות. כל בית כנסת זה ככה, אבל ר' נתן כותב שעל אחת כמה וכמה בית המדרש שעל שם הצדיק ששם עוסקים יותר בענייני הצדיק. אז על אחת כמה וכמה שהמעלה שם היא כפולה ומכופלת.

ר' נתן מביא בהמשך, ועל כן הוא בוודאי מצווה רבה עד אין חקר להשתדל בבנין בית הכנסת ובית המדרש לשם שמיים, כמו שפירש רש"י על הפסוק בקהלת: "וּמִי אֹהֵב בֶּהָמוֹן לֹא תְבוּאָה גַּם זֶה הָבֶל" (קהלת ה ט). מסביר רש"י בפסוק הזה שאפילו שעושה מצוות רבות, אבל אין בהם מצווה הקיימת לדורות כמו בנין בית הכנסת ובית המדרש, אז כביכול חסר הרבה – אז בחסדי ה' נותנים את הזכות הקדושה הזו.

כביכול הקושי הגדול שרובץ על העסקנים בקודש משמיים, זה כדי לזכות אותנו, לתת לנו את הזכות הזו, לתת לנו חלק להירתם למפעל הקדוש הזה.

אז בעזרת ה' נזכה לעורר את ליבותינו בלב טוב, בנדיבותכם – כל אחד ואחד ירשם להוראות קבע. מי שכבר התחיל עם זה לפני 3 שנים אז אדרבא להמשיך עם זה.

ר' נתן כותב, שבשמיים סופרים לאדם לא רק את המצווה, אלא את כל ההתאמצות שהייתה לו בכול מצווה ומצווה. להמשיך ע"י הוראת קבע את העול הקדוש הזה, אז בעז"ה מי שכבר התחיל, אדרבא להמשיך את זה. להשתדל מאוד בסך הקדוש של ה 148, זה מצטבר בחסדי השם לסכומים גדולים שבאמצעותם העוסקים בקודש יכולים לעסוק במה שעוסקים, כמו שרואים ועוד ידם נטויה.

בעז"ה נזכה להתעורר בלב טוב כולנו ולהירתם לעניין הקדוש הזה של הוראות הקבע ותרומות.

מי שיכול לזכות עוד חברים, הדיבורים האלה בעצם מיועדים לא רק לציבור שנמצא כאן, אלא לכול אנ"ש שנמצאים בכול בכול מקום מושבותיהם. מי לא מיקר? מי לא מאמין? מי לא מתחבר? מי לא רוצה להיות חלק גדול?

אז בחסדי ה' באים לפה בכדי לקבל! ב"ה זוכים לקבל, אז עכשיו נותנים לנו את הזכות להיות חלק גם בהקמה הקדושה של המפעל הקדוש הזה.

השם יתברך יזכה אותנו כל החברים לקחת חלק בבנין בית המדרש של הצדיק.

ונזכה לגאולה שלימה בקרוב אמן.

קריאת הרבנים שליט"א חברי הוועד להשתתפות במגבית החשובה

לדברי הרה"צ הרב עופר ארז שליט"א להצטרף למגבית – לחצו כאן

לדברי הרה"צ הרב משה צנעני שליט"א להצטרף למגבית – לחצו כאן

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

וכאן הבן שואל • הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א מברך את המצה השמורה ויין המשומר ליתומי ארגון 'הבן יקיר לי'

כמידי שנה ארגון 'הבן יקיר לי' דואג למשפחות היתומים דקהילתנו לקמחא דפסחא מצות ויין לקיום …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *