צור קשר עם הרב ברלנד

איך אני שולט על גורלי? מסירות הנפש של האישה – החיזוק היומי מהגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

החיזוק היומי ממורינו, כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א – "בכח המסירות נפש האישה זוכה יותר מהגבר"

"וּכְא֥וֹר בֹּ֖קֶר יִזְרַח־שָׁ֑מֶשׁ" (שמואל ב כג ד)

"בְּעַד הַחַלּוֹן נִשְׁקְפָה וַתְּיַבֵּב אֵם סִיסְרָא בְּעַד הָאֶשְׁנָב" (שופטים ה כח)

"וַיַּשְׁקֵף אֲבִימֶלֶךְ מֶלֶךְ פְּלִשְׁתִּים בְּעַד הַחַלּוֹן" (בראשית כו ח)

"וַתֵּצֵא יָעֵל לִקְרַאת סִיסְרָא וַתֹּאמֶר אֵלָיו סוּרָה אֲדֹנִי סוּרָה" (שופטים ד יח)

"כִּי שָׁלוֹם בֵּין יָבִין מֶלֶךְ חָצוֹר וּבֵין בֵּית חֶבֶר הַקֵּינִי" (שם שם יז)

"יָדָהּ לַיָּתֵד תִּשְׁלַחְנָה וִימִינָהּ לְהַלְמוּת עֲמֵלִים" (שם ה כו)

"בֵּין רַגְלֶיהָ כָּרַע נָפָל בַּאֲשֶׁר כָּרַע שָׁם נָפַל שָׁדוּד" (שם שם כז)

"תְּבֹרַךְ מִנָּשִׁים יָעֵל אֵשֶׁת חֶבֶר הַקֵּינִי מִנָּשִׁים בָּאֹהֶל תְּבֹרָךְ" (שם שם כד)

יום ג', ג' סיון תשפ"ג – צריך לקרב את הרחוקים, אין אדם שלא רוצה לעשות תשובה

אלה דברי קודשו:

צריך לקום לפני הנץ החמה

אור בוקר זה השמש, כי אדם צריך לקום לפני הנץ – אם הוא קם אחרי הנץ הוא הפסיד, זה כמו שאתה תופס את הרכבת באמצע הנסיעה.

אם אתה רוצה לשלוט על היום, לשלוט על מה שקורה בעולם – אתה חייב לקום לפני הנץ, אם אדם קם אחרי הנץ הוא הפסיד, הכל הולך לו הפוך.

אם אדם רוצה לשלוט על מה שקורה.., זה מה שאמר דוד המלך, "וּכְא֥וֹר בֹּ֖קֶר יִזְרַח־שָׁ֑מֶשׁ" (שמואל ב כג ד) שהוא שולט על כל הבריאה.

אדם צריך כל היום רק להגיד תהילים בלי הפסק, לא להפסיק.

למה יעל לקחה יתד ולא סכין?

למה יעל לא לקחה סכין בכדי להרוג את סיסרא, אלא לקחה סכין? תדקרי עם סכין, עם אולר, יתד זה עבה, איך זה יכנס לרקה? סיסרא יתעורר.

יעל אמרה, לא, אני לוקחת יתד! יתד זה בדיוק גימטריה, "וַתְּיַבֵּב אֵם סִיסְרָא" (שופטים ה כח), כלומר, אם סיסרא ראתה את היתד.

על אם סיסרא כתוב, "בְּעַד הַחַלּוֹן.., בְּעַד הָאֶשְׁנָב" (שם). אצל אבימלך כתוב, "וַיַּשְׁקֵף אֲבִימֶלֶךְ מֶלֶךְ פְּלִשְׁתִּים בְּעַד הַחַלּוֹן" (בראשית כו ח), מה אמרו שהחלון היה פתוח? איזה שטויות זה.

לא! החלון, אומר הזוהר זה הכישוף, היה לאבימלך כישופים שהיה יכול לראות מה קורה בחדרי חדרים.

צריך לקרב את הרחוקים, אין אדם שלא רוצה לעשות תשובה

כתוב שאם יעקב היה מקבל את תמנע אז לא היה נולד עמלק, אבל יעקב לא רצה לקבל את תמנע, אז נולד עמלק. תמנע כבר רצתה לעשות תשובה (תמנע הייתה פילגשו של אליפז, אמו של עמלק, ואחותו של לוטן בן שעיר החורי).

תמנע ראתה את יעקב, כזה פנים מאירות, היא רצתה לעשות תשובה – אבל יעקב לא קיבל אותה לסמינר שלו, אז יצא עמלק.

המנהלי מוסדות הם אשמים במה שקורה בעולם, כי אין אדם שלא רוצה לעשות תשובה, אין דבר כזה!

סיסרא היה אדם צדיק, אדם טוב, אדם קדוש, אבל מה אפשר לעשות לא קיבלו אותו לישיבה, אולי זרקו אותו גם כן – אז הוא התנקם.

"וַתֵּצֵא יָעֵל לִקְרַאת סִיסְרָא וַתֹּאמֶר אֵלָיו סוּרָה אֲדֹנִי סוּרָה" (שופטים ד יח), טוב, סיסרא נכנס בתמימות, הוא היה אדם תמים, הוא האמין לה. הרי כתוב, "כִּי שָׁלוֹם בֵּין יָבִין מֶלֶךְ חָצוֹר וּבֵין בֵּית חֶבֶר הַקֵּינִי" (שם שם יז), ויעל הייתה מחֶבֶר הַקֵּינִי, מיתרו.

יעל לקחה יתד שזה דבר עבה שבכלל לא דוקר, סיסרא היה צריך להתעורר וזה היה נס. "יָדָהּ לַיָּתֵד תִּשְׁלַחְנָה וִימִינָהּ לְהַלְמוּת עֲמֵלִים" (שם ה כו).

דוד המלך מתעבר בכל הצדיקים

"בֵּין רַגְלֶיהָ כָּרַע נָפָל בַּאֲשֶׁר כָּרַע שָׁם נָפַל שָׁדוּד" (שם שם כז), שדוד זה גימטריה מט"ט המרמז שגם מט"ט התעבר ביעל. "תְּבֹרַךְ מִנָּשִׁים יָעֵל אֵשֶׁת חֶבֶר הַקֵּינִי מִנָּשִׁים בָּאֹהֶל תְּבֹרָךְ" (שם שם כד), מִנָּשִׁים בָּאֹהֶל תְּבֹרָךְ גימטריה 1100, זה גימטריה דוד.

1086 זה בדיוק גימטריה שרה רבקה רחל ולאה, שיעל יותר גדולה מהם, כי היא מסרה את הנפש, ואם נוסיף עוד 14 של דוד, אז זה ביחד 1100. פשוט מאוד, ראינו שנשמת דוד מתעברת ביעל ובכל הצדיקים, אפילו שדוד עוד לא בא לעולם זה לא משנה – האור הראשון זה דוד המלך, האור הראשון שה' ברא בעולם זה דוד המלך.

לפני כל האורות זה דוד המלך, כל אדם שלומד תורה מקבל ניצוץ מדוד, כי דוד מסר את הנפש כמו יעל.

בכח המסירות נפש האישה זוכה יותר מהגבר

אחרי זה יעל התגלגלה בעלי, כל אישה שמוסרת את הנפש תהיה הכהן הגדול. אישה מוסרת את הנפש שבעלה ילמד, פרנסה, לידות והכל – בבית הבא, בבית השלישי היא תהיה הכהן הגדול.

אי אפשר להבין מה זה הלידה שהאישה עוברת. כל לידה זה פיקוח נפש, כל לידה זה יסורים נוראיים, גבר לא היה עומד שניה אחת ביסורים כאלה. אישה יכולה לעבור 24 שעות של יסורי תופת, בזה רק אישה יכולה לעמוד – לכן כל אישה תהיה בסוף הכהן הגדול.

היכל הברכה אומר שהנשים הן למעלה מהגברים, האישה תהיה למעלה מהאיש, כי היא עוברת יסורים ממש. זה הולך לפי היסורים, לפי הצער. הגבר לא עובר שום יסורים, כל חצי שעה כוס קפה עם עוגה – עם זה לא הולכים לגן עדן, ישר לגיהנם. האישה לא יכולה לאכול , אין לה זמן לאכול, האישה קמה בלילות לא ישנה לא יום ולא לילה.

אי אפשר בכלל לתאר מה שהאישה עוברת, כתוב בהיכל הברכה, אישה עטרת בעלה היא תזכה לכתר, לאור בוקר, לאור הגנוז. כל אחד יזכה בסוף לאור הגנוז.

אז דיברנו על זה שיעל התגלגלה בעלי, ועלי היה צריך לתקן את הניצוץ של אהרן, כי אהרן לא מסר את הנפש בעגל. זה היה חסרון מאוד גדול לכן הוא היה צריך ליפול בגיל 98. הוא נפל על המפרקת ושבר את המפרקת.

 

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

תפילה לעני לחג הפסח מאת הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, מְחַיֵּה מֵתִים בְּרַחֲמִים רַבִּים, "אֱלֹקִים חַיִּים וּמֶלֶךְ עוֹלָם". רַחֵם עָלֵינוּ, הַחֲיֵינוּ וַהֲקִימֵנוּ, …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *