צור קשר עם הרב ברלנד

"אַחֲרֵי רַבִּי אֱלִיעֶזֶר לְלוּד" • שיעור לשובו בנים מהעיר לוד במעונו של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א

שובו בנים לוד ○ תקציר ודיבורים מתוך השיעור

אתמול יום רביעי אחרי הצהרים נכנסו קבוצה מאנשי שלומינו מקהילת שובו בנים בעיר לוד אל הקודש פנימה, לשיעור מיוחד ממורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א.

את השיעור הרב שליט"א התחיל מעניין אליהו הנביא שאמר לו הקב"ה 'מה לך פה אליהו' ואמר אני רוצה את הפה של משה – "פה ל פה אדבר בו". לאחר מכן דיבר על אור כשדים ועל כך שאברהם אמר לנמרוד תזיז טיפה את השמש, ונמרוד השליך אותו לכבשן האש, וכשראו כולם את הנס שנעשה עם אברהם עשו כולם תשובה וזכו להכנס לגן עדן, כי מי שהוא עם הצדיק הוא נכנס עם הגוף לגן עדן. ואמר גם שה' אמר לאברהם "לך לך" מכיוון שנמרוד לא רצה להאמין שיש ה' בעולם, והוא רצה לומר שאברהם הוא כמו עוד אלוהים אחרים. כמו כן דיבר מעניין יונה הנביא שהיה לפלא שהאמינו לו, כי זה כמו שהמחקרים אומרים שהעולם נגמר כמו שהיה בשנה 2000 וכו'… כמו כן מורינו הרב שליט"א הרחיב בשיעור מספר בעניין המחלוקת של הרמב"ם והרמב"ן על הריגת אנשי שכם בידי שמעון ולוי.

בהמשך השיעור דיבר מעניין חנה שהתפללה מעל שם הויה – בעתיקא קדישא ששם ממתיקים כל דין שבעולם, ובזכותה כל הניסים שהיו כמובא בליקוטי הלכות חו"מ שאמרה "שבעים בלחם נשכרו" אלו שבעים בני המן שהגיעו לבקש סליחה ממרדכי, ו"נכשלים אזרו חיל" אלו החשמונאים. לאחר מכן אמר שאדם צריך להיות כמו שבט זבולון שהלכו בלי לב עם דבורה הנביאה כמובא במלחמת ברק וסיסרא, כי כשהולכים עם הצדיק לא צריך לב. לאחר מכן דיבר בנושאים של דוד וגלית, וכן הרחיב בעניין שקורח התקנא באליצפן.

לאחר שיעור של שעה ועשרים גדוש ומלא בדברי תורה חזקים מאוד, מורינו הרב שליט"א קם ממקומו ואמר קדיש בניגונים, ובירך את כל אנשי קהילת שובו בנים בעיר לוד.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

תפילה לעני לחג הפסח מאת הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, מְחַיֵּה מֵתִים בְּרַחֲמִים רַבִּים, "אֱלֹקִים חַיִּים וּמֶלֶךְ עוֹלָם". רַחֵם עָלֵינוּ, הַחֲיֵינוּ וַהֲקִימֵנוּ, …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *