צור קשר עם הרב ברלנד

אצל הצדיק הכל נהפך לדבש! החיזוק היומי מהגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

החיזוק היומי ממורינו, כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א – "ע"י קימה מוקדמת יבנה הבית השלישי"

"אָבִי יִסַּר אֶתְכֶם בַּשּׁוֹטִים וַאֲנִי אֲיַסֵּר אֶתְכֶם בָּעַקְרַבִּים" (מלכים א יב יד)

"מֵהָאֹכֵל יָצָא מַאֲכָל" (שופטים י"ד י"ד)

"מֵשִׁיב חֲכָמִים אָחוֹר וְדַעְתָּם יְסַכֵּל" (ישעיהו מד כה)

יום א', ח' סיון תשפ"ג – את התפילות של כולם רבינו מתפלל

אלה דברי קודשו:

רחבעם לא עבד עבודה זרה, אבל הוא אמר, עקרבים אני אתן לכם, איזה טיפש אומר כזו מילה? "אָבִי יִסַּר אֶתְכֶם בַּשּׁוֹטִים וַאֲנִי אֲיַסֵּר אֶתְכֶם בָּעַקְרַבִּים" (מלכים א יב יד) – רחבעם התכון למזל עקרב שאז יבנה הבית השלישי.

רחבעם אמר, אתם רוצים בית שלישי אז עקרבים, הרי כל העניין זה הבית השלישי שיהיה בית של אש, לזה זוכים רק ע"י עקרבים – שאתם תקומו מוקדם ב 4.

מה זה "מֵהָאֹכֵל יָצָא מַאֲכָל" (שופטים י"ד י"ד), מי זה הָאֹכֵל? הָאֹכֵל זה האריה, האריה במרכבה! האריה הזה נהפך לדבש – אצל הצדיק הכל נהפך לדבש!

כמו שאספסיאנוס שאל את ר' יוחנן (הגמרא בגיטין נו, א-ב, מזכירה את הפגישה שהתקיימה בין רבי יוחנן לבין אספסיאנוס (אביו של טיטוס), לאחר הברחתו מירושלים. על פי המתואר שם, ניבא ריב״ז לאספסיאנוס שיוכתר קיסר רומי, ואמר לו מייד "שלום עליך המלך".., ע"ש), מה עושים אם יש חבית מלאה בדבש ויש נחש על החבית?

אישתיק ר' יוחנן, למה אישתיק? תגיד, תדבר.

הוא אמר, אני חושב שלוקחים צבת והורגים איתו את הנחש. אז קרא עליו ר' עקיבא את הפסוק, "מֵשִׁיב חֲכָמִים אָחוֹר וְדַעְתָּם יְסַכֵּל" (ישעיהו מד כה). שאל ר' עקיבא, מה אתה לא יודע לענות? תגיד לאספסיאנוס, לוקחים את הדרקון ומזיזים אותו.

מי זה הדרקון? מי זה הנחש? זה הביריונים! הביריונים ששרפו את האסמים, שרפו את האוצרות, את החיטה, את השעורים, את השמן – הכל הם שרפו. כי האוכל באסמים הספיק ל 21 שנה, במדרש כתוב שהספיק ל 22 שנה. אם לא היו מחלוקות יכלו להחזיק מעמד בתוך חומות ירושלים 22 שנה.

אחרי 3 שנים אספסיאנוס הלך, אמר, די אין לי כבר כוח יותר, כמה אתה חושב שאפשר להילחם על אותה עיר? הרי אחרי שלוש שנים כבשו כבר את קרתגו.

והקיסר אומר, ריבונו של עולם תרחם, תרחם, אפילו הקיסר, אפילו שהוא גוי, אפילו שהוא רומאי, מתפלל, ריבונו של עולם אתה נותן צבא שלם ביד אדם אחד, כבר אין לנו כוח, אנחנו כבר מסכנים, אנחנו אומללים, זה לא יתכן ככה.

ריבונו של עולם רחם עליו, ריבונו של עולם תשמע את התפילה שלו – הרב'ה אומר, כל התפילות זה אני מתפלל.

הרב'ה כותב בחיי מוהר"ן, תדעו לכם, בכל התפילות מבריאת העולם ועד הסוף אני מתעבר בכל אחד, בגוי, ביהודי, ילד חולה, אבא חולה, אימא חולה, אישה חולה. גוי הוא גם מתפלל, הוא צועק והוא בוכה יותר מהיהודים ("וַיִּצְעַק [עשו] צְעָקָה גְּדֹלָה וּמָרָה עַד מְאֹד").

הכל זה רבינו, הוא התעבר בכל אחד, הוא אמר, כל התפילות בכל העולם זה אני מתעבר בתוכם, אני מתעבר, ואני מתפלל ואני צועק מתוכם.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

וכאן הבן שואל • הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א מברך את המצה השמורה ויין המשומר ליתומי ארגון 'הבן יקיר לי'

כמידי שנה ארגון 'הבן יקיר לי' דואג למשפחות היתומים דקהילתנו לקמחא דפסחא מצות ויין לקיום …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *