צור קשר עם הרב ברלנד

הכי רשע יעשה בסוף תשובה | איך הרב ארוש חזר בתשובה? החיזוק היומי מהגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

החיזוק היומי ממורינו, כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א – מה היה צריך לענות ר' יוחנן לאספסיאנוס?

""הָהָר הַטּוֹב הַזֶּה וְהַלְּבָנוֹן" (דברים ג, כה) ודקאמרת אי מלכא אנא אמאי לא קאתית לגבאי עד האידנא בריוני דאית בן לא שבקינן אמר ליה אילו חבית של דבש ודרקון כרוך עליה לא היו שוברין את החבית בשביל דרקון אישתיק קרי עליה רב יוסף ואיתימא רבי עקיבא "מֵשִׁיב חֲכָמִים אָחוֹר וְדַעְתָּם יְסַכֵּל" (ישעיהו מד, כה) .." (גיטין נו א-ב)

יום ג', י' סיון תשפ"ג – היהדות זו המהות של הבן אדם

אלה דברי קודשו:

ר' יוחנן אמר לאספסיאנוס אתה תהיה הקיסר, אז אספסיאנוס רצה להרוג אותו. מה יש, איזה עוולה ר' יוחנן עשה? בסה"כ הוא אמר לו אתה תהיה קיסר, למה להרוג אותו? בשביל מה להרוג אותו?

אספסיאנוס אמר לו, אתה לא רואה שאני לא קיסר? אני הולך להרוג אותך. אספסיאנוס שאל, למה לא באת אליי עד היום? אם אני קיסר אז תבא! למה לא באת?

ר' יוחנן ענה, אי אפשר לצאת מהחומות.

מה אי אפשר לצאת? תהרגו את הביריונים שמורדים בתוך חומות ירושלים, מה זה כאן? הרי הביריונים זה מיעוט ואתם הרוב.

הגמרא אומרת שר' יוחנן "אשתיק", אבל ר' יוחנן היה צריך להגיד להם, מה הפירוש – הביריונים יעשו תשובה, הכי רשע יעשה תשובה.

הכי רשע יש לו הרבה קליפות, עכשיו הקליפות התגברו עליו, אבל – כל יהודי הוא קודש קודשים, אפילו הכי רשע רוצה ללמוד תורה. הרשע הכי גדול בסוף יהיה גם ראש ישיבה.

היו רשעים גדולים, רשעים שאכלו ביום כיפור. רואים את הרב שלום ארוש שהוא גדול המחזירים בתשובה, הוא בכלל לא ידע שיש יום כיפור, הוא בכלל לא ידע שיש כזה מושג בעולם.

הרב ארוש סיפר, כשטסתי בהליקופטר במלחמת ההתשה נגד המצרים, הוא היה יורד עם החבל ומוציא אנשים מהקניון, הוא היה חובש אותם ומעלה אותם להליקופטר. הוא סיפר כשהמצרים היו יורים עליהם הוא צעק ה' אלוקים אוטומטית. החילוני הכי גדול צעק ה' אלוקים אוטומט.

נגמרה המלחמה, הוא שכח שיש אלוקים בעולם, עד שהוא עבר תאונת דרכים קשה והרופאים אמרו לו שאין לו שום סיכוי, רק אלוקים יציל אותך.

הרב ארוש לא האמין בכלום, הוא לא ידע שיש אלוקים, זה בכלל לא עניין אותו. כן/לא, הוא לא התווכח עם אף אחד, מה זה חסר לו? הוא חייל טוב, הוא חובש, הוא חייל קרבי, הוא טס עם הליקופטרים, מורידים אותו בכל מבצע לתוך הצוקים איפה שיש חיילים פצועים, חובש אותם, מעלה אותם, מה חסר לו אלוקים? הכל בסדר.

עד שיום אחד הוא עבר תאונת דרכים חמורה מאוד, הוא שכב פצוע כמעט שנה, הרופאים החילונים אמרו לו, רק אלוקים יציל אותך. בסוף עשו לו ניתוח לב פתוח במשך שלוש שעות והצליחו להציל אותו. וכל הזמן שהיה בא לביקורת אמרו לו, האלוקים הציל אותך, אתה יודע זה לא אנחנו, הם אמרו לו בעצמם!

הוא סיפר לי מילה במילה, אמרו לו האלוקים הציל אותך, מה זה אלוקים, מה לו ולאלוקים? מה חסר לו? הוא חי נפלא.

בסוף הוא קלט שיש אלוקים, הרי כולם אומרים לו האלוקים הציל אותך, כל הרופאים הכי חילונים צועקים אלוקים. אנחנו היינו הולכים בחיפה עם הדגלים, אחרי זה התחלנו לרוץ עם ספרי תורה. יד ימין ספר תורה, יד שמאל לפיד ורצים ברחוב, כולם, הכי חילונים, הכי אפיקורסים היו אומרים לנו קצת יותר לאט, יותר לאט אנחנו רוצים לנשק את הספר תורה.

כל זה הבאנו, כי אנחנו מדברים על כך שהביריונים הכי גדולים בסוף עושים תשובה – זה המהות. עכשיו אחד כתב מאמר נגד האפיקורסים בו הוא כותב שהיהדות זה לא דת כשאר הדתות. טועים לחושב שיש איסלם, יש נצרות ויש עוד דת שלישית, אבל באמת – היהדות זה מהות, זה הבן אדם, התורה זה הבן אדם.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

למה הכהנים התחתנו רק עם בנות אשר? החיזוק היומי מהגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

החיזוק היומי – למה לא רצה יוסף להיפגש עם יעקב? יום ב', ח' אדר ב …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *