צור קשר עם הרב ברלנד

שיעור בבית הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לבני התורה מהעיר רכסים

בני התורה בעיר רכסים המקורבים לשובו בנים ○ תקציר מתוך השיעור

חלק מבני התורה בעיר רכסים זכו להתקרב לאורו הגדול של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א, רבים מהמקורבים הנם אברכים בני תורה מהעיר. זכו אותם אנשי שלומינו מהעיר רכסים להכנס אל הקודש פנימה ביום שני ליל י' סיון לפני תפילת מעריב לשיעור מיוחד ממורינו הרב שליט"א.

את השיעור החל מורינו הרב שליט"א בעניין מרים הנביאה שכתוב במדרש על "ויעש להם בתים" שפרעה לא ראה אותם ולא יכל להרוג אותם, ואותו דבר קרה גם עם יהושע וכלב בביתה של רחב, ואמר שהצדיק הוא רואה ואינו נראה.

כל הפיגועים האחרונים ומכך שהם שהנרצחים בהם היו אחים, ואמר שאסור שיהיה אף הקפדה על אף אחד אפילו בלב, ואם אדם יש לו הקפדה לכן קורים פיגועים, וזה היה הטעות של תלמידי רבי עקיבא שעשרים וארבע אלף הם היו זוגות, והיה להם הקפדה בלב שלא מיגרו אותה לגמרי ולכן עד היום בספירת העומר נוהגים מנהגי אבלות להזכיר לכולנו שאסור להקפיד אפילו בלב!

בהמשך דיבר מקדושת הבית, והזכיר את דברי רבי נתן בליקוטי הלכות שכל החתונה זה רק בכדי להביא את משיח. משם עבר לדבר על 'שלום בית' והזכיר שברמב"ם כתוב "ושמח את אשתו" שהבעל מצוּוה הוא לשמח את אשתו, והאשה פטורה מלשמח את הבעל. בהמשך השיעור דיבר שוב משלום בית ואז אמר שהכי גרוע זה להתגרש, שאז הילדים יוצאים חילונים וכו'.

לאחר מכן דיבר על עניין אור כשדים ואמר שאברהם לא נולד מהול כי הוא רצה להיות מצֻוֶּוה ועושה, הוא גילה שיש ה' בעולם. דיבר על עניין המבול ואמר שכל העניין הוא לחבר את יעקב ורחל, וכשהיה מבול זה היה חיבור עם רחל שׁה' שטף את כל הרשעים. וכן אמר שכל פעם שמבזים את האדם זה לטובתו, וחזר על כך שוב ושוב שהאוהבים הכי גדולים של האדם זה האויבים שלו כי הם מעבירים לו את כל המצוות שלהם ולוקחים ממנו את כל העבירות, וכמה שיותר מבזים אותו ומשפילים אותו ככה מנקים אותו מכל הפגמים. וכך היה עם נוח שכל העולם חלק עליו, ואמרו לו מבול יהיה עליך… לאחר מכן דיבר על עניין מקדש שמעי וחוניו.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *