צור קשר עם הרב ברלנד

סוד ענוותנותיה של יהושע • המאמר היומי מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

כיצד קשור הי' שקיבל יהושע להצלחתו לכבוש את הארץ? ומה הקשר  את התשובות לשאלות תמצאו במאמר היומי שלפניכם שכתב אותו הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א מלא וגדוש בחידושים נפלאים שלא שמעתם אוזן.

לפניכם המאמר המלא לקריאה ולהורדה:

סוד "ענוותנותיה של יהושע"

כד חזי משה ענוותנותיה של יהושע, שזה סוד י' של שרה שהצטרפה לשם הושע, וכשראה משה כיצד הי' של שרי נכנסת בשם של יהושע, מיד ברכו משה: י־ה יהושיעך מעצת מרגלים.

כי המרגלים היתה להם תכנית כיצד להרוג את יהושע בן נון, שלפי סברתם אחרי ששמע את אלדד ומידד אומרים "משה מת ויהושע מכניס, והולכים בכל המחנה עם מגפון ומכריזים "משה תנוח נפשך בגן אלוקים, יהושע מכניס" – ראשי תיבות של "מתנבאים" (במדבר י"א כ"ז, ובעל הטורים שם).

אומר העשרה מאמרות: הם לא הבינו שכל כוונת נבואה זו היא אך ורק הבשורה של תחיית המתים, כי ברגע שמשה ימות, מיד השלב הבא הוא תחיית המתים.

כי אליהו הנביא מביא לידי רוח הקודש, ורוח הקודש מביאה לתחיית המתים. כי ארץ נקראת "ארץ החיים" – ארץ שמתיה חיין תחילה. כי אליהו הנביא יבוא שלושה ימים לפני משיח ויבשר את הגאולה בסופם. כי ברגע שאליהו יופיע בגלוי ויכריז על ביאת משיח, כי אליהו הנביא השאיר את גופו בגן עדן 177 התחתון, ועלה עם נשמתו אל גן־עדן העליון.

ולכן הכל נעשה על ידי ה"י" של שרי שקיבל אותה יהושע בן נון, כי ה"י" של היא עשרה מיני נגינה שאתם יהושע בן נון יכבוש את ארץ ישראל, כמו שכתוב ב"טוב הארץ": ראשי תבות של ארץ כנען – "כנור נעים עם נבל" (תהלים פ"א ג') – ראשי תיבות של ארץ כנען שכבוש הארץ יהיה על ידי שנשמע את עשרה מיני נגינה הרמוזים ב"י" של שרי.
Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

להורדה

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *