צור קשר עם הרב ברלנד

סוד הנסכים • המאמר היומי מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

מדוע אומרים את פרשת הנסכים אחרי פרשת מרגלים? ובזכות מה חזקיה המלך התרפא? את התשובות לשאלות תמצאו במאמר היומי שלפניכם שכתב אותו הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א מלא וגדוש בחידושים נפלאים שלא שמעתם אוזן.

לפניכם המאמר המלא לקריאה ולהורדה:

סוד הנסכים

אין אומרים שירה אלא על היין, וחצי ההין לפר האחד ושלישית ההין לאיל, ורביעית ההין לכבש האחד יין כנסכו.
מסביר מוהרנ"ת (לקוטי הלכות ברכות הראיה וברכות פרטיות ה): שלמה נאמרו הנסכים אחרי פרשת מרגלים, כדי לגלות לנו שאלו היו המרגלים אומרים שירה ושרים כל הדרך, כמו ששרו הפרות בדרכן מארץ פלשתים לבית שמש, לא היו חוטאים! כי השירה היתה מגינה עליהם שלא יחלקו על משה!
כמו שאמר ישעיהו הנביא לחזקיה המלך: "זמרו לה'" – אמור שירה! ראית כאלה נסים ונפלאות שלא היו מעולם ולא יהיו לעולם. כמו שאמר הלל (סנהדרין צח, ב) ש"אין משיח לישראל כי אכלוהו בימי חזקיה" – כלומר, שכאלה נסים ונפלאות גלויים כמו שהיו בימי חזקיה כבר לא יהיו לעולם, שיצא מלאך ה' המלאך גבריאל בחצות לילה, ויכה במחנה אשור שֶׁמָּנָה מאתים ששים אלף רבוא, שהם שני מליארד שש מאות מליון איש פחות אחד כדי שתדע שהמספר מדיק.
וגם באותו היום אמר ישעיהו הנביא לחזקיה המלך: "צו לביתך כי מת אתה ולא תחיה". וחזקיהו ענהו: בן אמוץ, כלה נבואתך וצא, שכך מקבלני מבית אבא: אפלו חרב חדה מנחת על צוארו של אדם, אל יתיאש מן הרחמים!
ואז אמר את התפלה "שויתי עד בקר כארי, כן ישבר כל עצמותי, מיום עד לילה תשלימני. כסוס עגור כן אצפצף, אהגה כיונה, דלו עיני למרום אדני עשקה לי ערבני. מה אדבר ואמר לי והוא עשה, אדדה כל שנותי על מר נפשי. אדני עליהם יחיו, ולכל בהן חיי רוחי ותחלימני והחיני. הנה לשלום מר לי מר, ואתה חשקת נפשי משחת בלי כי השלכת אחרי גוך כל חטאי. כי לא שאול תודך מות יהללך, לא ישברו יורדי בור אל אמתך. חי חי הוא יודך כמוני היום, אב לבנים יודיע אל אמתך. ה' להושיעני, ונגנותי ננגן כל ימי חיינו על בית ה'".
"ויאמר ישעיהו: ישאו דבלת תאנים וימרחו על השחין ויחי". וברגע שחזקיהו התחיל בנגונים ושירים ותשבחות, מיד נרפא ממחלתו, שעליה נבא ישעיהו שלא יצא ממנה.
ומיד יצא מלאך ה' גבריאל, והכה במחנה אשור, וגם נשף בהם ויעברו, והוציא את נשמתם כלם כאחד. ואז חזקיהו נשא את בת ישעיהו בשם "חפצי בה", והשמש זזה אחורנית ונוספו לו חמש עשרה שנה והיתה הישועה [ישעיה לח].
Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

להורדה

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

תפילה לעני לחג הפסח מאת הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, מְחַיֵּה מֵתִים בְּרַחֲמִים רַבִּים, "אֱלֹקִים חַיִּים וּמֶלֶךְ עוֹלָם". רַחֵם עָלֵינוּ, הַחֲיֵינוּ וַהֲקִימֵנוּ, …

One comment

  1. Itís difficult to find experienced people for this topic, but you seem like you know what youíre talking about! Thanks

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *