צור קשר עם הרב ברלנד

סוד אוי לו לאדם שפגע בו ערוד, ואוי לו לערוד שפגע בו רבי חנינא בן דוסא • המאמר היומי מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

מהו סוד הערוד? וכיצד זה קשור לזה שהכלבים לא אכלו את הרגלים של איזבל? את התשובות לשאלות תמצאו במאמר היומי שלפניכם שכתב אותו הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א מלא וגדוש בחידושים נפלאים שלא שמעתם אוזן.

לפניכם המאמר המלא לקריאה ולהורדה:

סוד אוי לו לאדם שפגע בו ערוד, ואוי לו לערוד שפגע בו רבי חנינא בן דוסא

סוד כל הערודים שהם חמורי הבר וכל הנחשים הכי מסוכנים: כל הערֹדים נוצרו מהעצמות של בלק בלעם = 274, על ידי זה שעם ישראל הפריד בין רחל ולאה, כי כל עבודת יעקב אבינו הייתה לחבר את רחל עם לאה ולהכניס את עקבי לאה בכתר רחל, כי עקבי לאה בכתר רחל הם כנגד ï ùñ אמצעי של תפארת זעיר אנפין, שעל זה נאמר "על אדום אשליך נעלי", ולמה נאמר "נעלי" ולא נאמר "אריק חרבי תורישמו ידי" או 'אריק חניתי'? אלא, עקר הדברים של "על אדום אשליך נעלי" הם הנעל של לאה שמננה נעשית הכתר של רחל, ולכן נאמר "מה שעשתה ענוה עקב לסוליתא, שנאמר עקב ענוה יראת ה' – עשתה יראה עטרה לראשה".
כי מעקב הסוליא של לאה נוצרה הכתר של רחל, וזה סוד "מלך ערד", שאומר רש"י [בחוקת]: זה מלך עמלק שנקרא ערד על שם הערד – הנחש הכי מסוכן שבעולם, שנוצר מעצמות בלק בלעם [= 247], על ידי הפרוד בין נעל לאה לכתר רחל.
כי כל החבור של נעל לאה עם כתר רחל נעשה רק על ידי שירים ונגונים, ריקודים וקפיצות. כי בזה שמקפיצים את העקבים, כמו איזבל שהייתה מקפיצה את העקבים, ועל ידי זה הכלבים לא אכלו אותם. ובכל פעם שאדם מקפיץ את העקבים – בסוד "והיה עקב תשמעון", כי על ידי הקפצות העקבים זוכין ששם הוי"ה חודר עד העקבים שבגימטריא "והיה". ואז כששם הו"יה נכנס בתוך העקבים, זוכין שמתחברים העקבים של לאה עם כתר דרחל, ואז נעקר אדום מן ומתקיים הפסוק "על אדום אשליך נעלי".
Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

להורדה

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

מַעֲשֶׂה בְּרַבִּי אֱלִיעֶזֶר • סיקור נרחב מיום טוב ראשון דפסח בצל הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

בפרוס עלינו ימי הפסח הקדושים והנוראים זכינו כלל אנשי שלומינו להסתופף בצילו הגדול של הרב …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *