צור קשר עם הרב ברלנד

תושבי ישוב בית שקמה בשיעור במעונו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

שובו בנים בבית שקמה ○ תקציר מתוך השיעור בקודש פנימה

בית שקמה הוא ישוב בדרום הממוקם סמוך לישוב אשקלון, בשנים האחרונות זכו כעשרים איש מתושבי המקום להתקרב אל אורו הגדול של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א. בישוב ישנו כולל 'שובו בנים' בו מתאספים כל המקורבים אל מורינו הרב שליט"א. זכו אותם מתקרבים מהישוב בית שקמה להכנס אל הקודש פנימה לשיעור מיוחד לתושבים ביום שני ליל כ"ד סיון לפני תפילת מעריב, נסקר בפניכם את תקציר דיבוריו של מורינו הרב שליט"א שנאמרו במשך השיעור:

מורינו הרב התחיל את השיעור בנושא התכלת, שקרח אמר למשה תעשה טלית שכולה תכלת. לאחר מכן הרב דיבר על למך שהרג את קין ותובל קין. לאחר מכן הרב דיבר על עניין אור כשדים, שאברהם היה עובד בחנות הפסלים והיה אומר לאנשים את האמת, הרב אמר: "הגיע זקן בן תשעים הוא אמר לו מה אתה רציני? הוצאנו את הפסל הזה לפני חמש דקות מהתנור…" וככה אנשים הפסיקו לקנות פסלים, אז נמרוד שם את אברהם בכבשן האש, פתאום הוא ראה את גבריאל אתו בתוך האש, ואז הוא הוציא אותו.

כמו כן הרב אמר בשיעור שאדם הגיע לעולם בשביל סוד 777 שזה סוד למך, וסוד דוד המלך וסוד שבעת הנרות, וכן סוד "בשגם הוא בשר" והאור שלעתיד לבוא יהיה אור שבעת הימים שזה האור 7×7×7 הוא אור רבינו הקדוש והנורא. בהמשך השיעור הרב דיבר על קדושת הבית וציטט מתוך הצעטיל קטן לרבי אלימלך מליז'ענסק בגודל חומרת קדושת האדם, וכן הביא בעניין זה את הפלא יועץ, לאחר מכן דיבר על תורה פ"ג שרבי נתן כביכול גנב את התורה הזו. לאחר מכן הרב דיבר על שבט בנימין שקיבלו בזיונות כשקפצו לים סוף לפני כולם. והרב אמר שבזכות שקיבלו את הבזיונות אז זכו לבית המקדש מלבד רצועה קטנה של אמה יסוד שזה בחלקו של יהודה, ואם היה מקבל באהבה עוד סלע אחד, היה זוכה לכל בית המקדש. והרב סיים אם אדם היה זוכה לקבל ביזיונות אז הוא מציל את כל עם ישראל משפיכות דמים כמובא בליקוטי מוהר"ן תורה ר"ס, לפניכם הקטע מתוך השיעור:

"הוּא אוֹמֵר מָה זֶה אֵבֶר מִן הַחַי זֶה בִּזְיוֹנוֹת אִם אָדָם לֹא מְקַבֵּל בִּזְיוֹנוֹת הַכֹּל זֶה אֵבֶר מִן הַחַי, אָדָם בָּא לָעוֹלָם רַק לְקַבֵּל בִּזְיוֹנוֹת. וְכָל בִּזָּיוֹן שֶׁהוּא מְקַבֵּל הוּא מַצִּיל אֶת עַם יִשְׂרָאֵל מִשְּׁפִיכוּת דָּמִים, אִם יְהוּדִי הָיָה מְקַבֵּל כָּל בִּזָּיוֹן בְּאַהֲבָה אַז לֹא הָיָה שְׁפִיכוּת דָּמִים לֹא הָיָה שׁוֹאָה לֹא הָיָה כְּלוּם. שְׁנֵי אֲנָשִׁים הָיוּ נוֹסְעִים לְאוּמָן הָיוּ מְבַטְּלִים אֶת כָּל הַגְּזֵרָה"

במילים אלו סיים מורינו הרב את השיעור שנמשך קרוב לחצי שעה (כ־27 דקות), לאחר השיעור מורינו הרב בירך את הציבור שיזכו לסוע לאומן, אמר קדיש ויצא למרפסת ביתו לתפילת מעריב ברוב עם.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

מַעֲשֶׂה בְּרַבִּי אֱלִיעֶזֶר • סיקור נרחב מיום טוב ראשון דפסח בצל הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

בפרוס עלינו ימי הפסח הקדושים והנוראים זכינו כלל אנשי שלומינו להסתופף בצילו הגדול של הרב …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *