צור קשר עם הרב ברלנד

הלבוש משנה את המהות | התינוק לא יכול לסבול את הערלה לרגע! החיזוק היומי מהגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

החיזוק היומי ממורינו, כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א – למה אברהם צריך עצה על הברית מילה?!

"וַיִּשְׁמַע הַכְּנַעֲנִי מֶלֶךְ עֲרָד יֹשֵׁב הַנֶּגֶב כִּי בָּא יִשְׂרָאֵל דֶּרֶךְ הָאֲתָרִים וַיִּלָּחֶם בְּיִשְׂרָאֵל וַיִּשְׁבְּ מִמֶּנּוּ שֶׁבִי" (במדבר כא א)

"ומבטן לשמך המה נימולים" (פזמון לסעודת ברית מילה, יום ליבשה)

יום ד', ב' תמוז תשפ"ג – "רק עכשיו המדע גילה למה טוב למול בגיל 8 ימים".

אלה דברי קודשו:

רש"י אומר בפרשת חוקת על הפסוק "וַיִּשְׁמַע הַכְּנַעֲנִי מֶלֶךְ עֲרָד" (במדבר כא א), למה הכנעני? כי עמלק שינו את הלשון ללשון כנעני. הם החליפו את הלשון, הם ידעו 70 שפות, רש"י אומר זה היה עמלק ולא כנעני – כי העיקר זה שאסור לשנות את הלבוש, כמו שעמלק שינו את הלשון, אבל לא את הלבוש.

הלבוש משנה את כל מהות האדם. אם אדם מוריד את החליפה, את המגבעת, הוא משנה את כל המהות שלו – רש"י אומר ששינוי הלשון לא משנה כמו שינוי הלבוש!

ממרא מסר את הנפש בעצה לאברהם על המילה. מה הפירוש שענר נתן לאברהם עצה על המילה? (באלוני ממרא, למה באלוני ממרא ולא במקום אחר, אלא משום שממרא נתן לו עצה על ברית מילה שלו. כי בשעה שאמר הקב"ה לאברהם שימול את עצמו, הלך אברהם להוועץ עם חבירו, אמר לו ענר, אתה כבר יותר מתשעים שנה, ואתה תצער את עצמך. אמר לו ממרא, זכור את היום שהשליכו הכשדים אותך בכבשן האש, ואותו הרעב שעבר על העולם, שכתוב ויהי רעב בארץ וירד אברם מצרימה, ואת אלו המלכים שרדפו אחריהם והכית אותם, והקב"ה הצילך מכולם, ואיש לא יכול לעשות לך רעה, קום עשה מצות רבונך. אמר לו הקב"ה, ממרא, אתה נתת לו עצה על המילה, חייך איני מתגלה אלא בהיכל שלך, שכתוב באילוני ממרא. זהר וירא יז) וכי אברהם צריך עצות? אנחנו צריכים יועצים לאברהם?!

ה' אמר לאברהם תעשה מילה, אז תעשה מילה! יש על זה עשרות פירושים, ענר ואשכול אמרו לאברהם תעשה ברית מילה, אבל אל תעשה בפַּרְהֶסְיָה, כי בחברון אמרו שבשום אופן לא.

בְּעֶצֶם הַיּוֹם הַזֶּה, אומר המדרש שאמרו, אם אתה תתחיל לחתוך אנשים.., אז עוד לא ראו דבר כזה, אברהם הוא הנימול הראשון. זה הפעם הראשונה שעשו ברית מילה, לפני זה כולם נולדו נימולים, שת, נח ומְתוּשֶׁלַח נולדו מהולים (תנחומא נח ה). אין דבר כזה שפתאום מתחילים לחתוך בן אדם בגיל 8 ימים, זה שגעון גמור אין דבר כזה בכל העולם. בגרמניה מנסים לבטל את הברית מילה, אבל יש גם ערבים.

לקחו את הרב של מץ לכלא ליומיים, אמרו, מה נעשה עם הערבים? הרי יש לך 2 מיליון ערבים, מילא על יהודים אפשר לעבוד, להגיד להם שמי שיעשה ברית מילה יקחו אותו לבית הסוהר, אבל מה נעשה עם הערבים?

אז ביטלו את כל החוק הזה!

וככה מנסים בכל פעם לחוקק חוקים חדשים נגד ברית מילה, אבל הערבים גם עושים ברית מילה. זה הנס שגם הערבים עושים ברית מילה – אחרת היו אוסרים את הברית מילה. בגיל 8 ימים לוקחים תינוק ומתחילים לחתוך אותו?

עכשיו בדקו מבחינה מדעית שרק בגיל 8 הגוף מפריש חומר שנקרש על המקום תוך אלפית שנה. בד"כ לוקח כמה דקות עד שהדם נקרש, אבל אצל התינוק יוצא חומר קרישה מיוחד וזה קורה רק בגיל 8 ימים. תוך שניה הדם נקרש. התינוק בוכה רק קצת בהתחלה כששמים לו את המכשיר, את הברזל הזה, אבל אחרי שניה הוא מפסיק לבכות, אין לתינוק שום כאבים מזה.

רק התורה גילתה את זה, אם לא התורה אף אחד לא היה מעז לעשות כזה דבר – התורה מגלה שבגיל 8 ימים כבר אפשר לחתוך את הילד, אפשר כבר למול אותו – התינוק לא יכול לסבול את העורלה לשניה, צריך לעשות את המילה מיד אחרי ותיקין. אסור לעשות את זה באמצע היום לתינוק זה יסורים נוראיים, הוא לא רוצה את העורלה אפילו לאלפית שניה, הוא לא מוכן.

"ומבטן לשמך המה נימולים" (פזמון לסעודת ברית מילה, יום ליבשה), ישר מהבטן, בתוך הבטן איך שהוא נוצר אחרי 40 יום הוא כבר לא רוצה את העורלה הזו

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *