צור קשר עם הרב ברלנד

סוד עשרים ושלוש יום בסיון • המאמר היומי מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א כתב הבוקר מאמר מלא וגדוש בחידושים נפלאים שלא שמעתם אוזן בעניין יום שליחת האגרות השניות – כ"ג בסיון.

לפניכם המאמר המלא לקריאה ולהורדה:

סוד עשרים ושלוש יום בסיון:

"ליהודים היתה אורה ושמחה ששון ויקר", נאמר על עשרים ושלש יום בסיון, שאז נקראו סופרי המלך לכתוב ולחתום בטבעת המלך, כמ"ש "ואתם כתבו על היהודים כטוב בעיניכם", שיש להם רשות לשלוח יד במבקשי נפשם שבאים להרגם.
כי עד עתה היה גם אסור ליהודים להחזיק בחרב וחנית כדי להתגונן, ולא נמצא בידי היהודים שום חרב וחנית, כמ"ש בשמואל א' י"ג שלא נמצא בידי בנ"י לא חרב ולא חנית, רק נמצא בידי שאול ובנו יהונתן.
אמר רבי חגי: מאין היה לשאול ויהונתן חרב וחנית? -אלא, משום כבודם בא מלאך והביא להם חרב וחנית. ורבנן אמרו: שזה נפל מן השמים חרב וחנית.
וכן בזכות אסתר המלכה שהיתה בן אחר בן, וכתוב עליה: ותוסף אסתר ותדבר לפני המלך ותפל לפני רגליו ותבך ותתחנן לו להעביר את עצתו הרעה של המן, שגזר לאבד ולהשמיד את כל היהודים מנער ועד זקן טף ונשים ביום א, הוא שלשה עשר יום לחודש אדר. ורק בזכות אסתר המלכה נתבטלה הגזרה הנוראה. ולכן המגלה נקראת "מגלת אסתר" ולא 'מגלת מרדכי'.
Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

להורדה

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם שְׁמוֹנָה יָמִים לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבגבורה

סדר ספירת העומר: לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם י"ה בו"ה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *