צור קשר עם הרב ברלנד

שיעור לתושבי חשמונאים במעונו של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א

ביום שני ליל א' דראש חודש תמוז נכנסו קבוצה מאנשי שלומינו בישוב חשמונאים הסמוך לעיר מודיעין עילית, אל הקודש פנימה לשמוע דברי אלוקים חיים ממורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א

לפניכם תיעוד מהשיעור, ומספר נקודות עליהם דיבר מורינו הרב שליט"א במהלך השיעור, במה שהספיקנו לראות ולרשום על גליון זה:

את השיעור החל מורינו הרב שליט"א בעניין בארה של מרים שמי ששותה מים במוצאי שבת זוכה לכל הרפואות כי בארה של מרים מסתובבת בכל הבארות ובכל המעיינות. תוך כדי דיבר מזכותה של מרים שזכתה לבאר בזכות כך שבמשך שמונים שנה הייתה המיילדת של כל עם ישראל, וראתה את אשר עתיד להיות כאשר עמרם נפרד מיוכבד.
לאחר מכן דיבר על נושאים רבים ובניהם הזכיר את אליהו הנביא בנקרת הצור של אכל ארבעים יום וארבעים לילה, ואמר שמגיל עשרים כבר לא צריך לאכול, רק מעט וסיפר על גדולי ברסלב ז"ל עד כמה עבודת האכילה שלהם הייתה מופלאה.
בהמשך הרב הקריא מתוך החת"ם סופר על גודל האיסור לעזוב את ירושלים ושם כתוב שכל הרעש בצפת היה מכיון שעזבו את ירושלים ועברו לצפת. וכן הביא את הרמב"ן שאמר 'חטא גדול חטא אברהם' שירד למצרים. ורימז לכך שכאשר נשארים ליד הצדיק זוכים לכל השפע, ואף הזכיר את אשת עובדיה, שבזכות אלישע נפתח לה כל השפע של השמן, ואמר שהצדיק כל הזמן משפיע השפעות, ושמן זה רמז לחכמה.
וכן דיבר בעניין זה על גודל מצוות ישוב הארץ, והביא את הרמב"ן שאומר שזו מצווה שזוכים לקיים כל רגע, וכל מקום שיהודי מתיישב שם, הוא זוכה לקיים את "וירשתם אותה וישבתם בה". והרחיב בדיבוריו על המרגלים, ועל מעלת כל שבט ושבט, על זבולון שהוא בכתר, ועל דן אשר מאסף לכל המחנות, תוך הדברים התעמק בנסתרי תורת קבלה.
בהמשך דיבר על שלמה המלך, ועל כך שבת פרעה הטעתו בכך שעשתה לו כישוף שחשב שעדיין לילה, ואז הגיעה אמו וצעקה 'מה ברי ומה בר בטני' אני לא כמו כל הנשים של דוד שרצו שבנם יהיה מלך, אני רציתי שתהיה צדיק.
מורינו הרב שליט"א אף עסק בשיעור בעניין יום ההילולת יוסף הצדיק – א' תמוז, וממכירת יוסף. וכן דיבר ממחלוקת קֹרח ועדתו והזכיר את הליקוטי הלכות שזה שנבלעו באדמה זו תוצאה שחלקו על משה, וכשאדם חולק על הצדיק שזה פגם העיניים והברית אז הוא נבלע מהאדמה כי הוא כבד מהעוונות. הרב דיבר על חרם הצרכנים שנעשה נגד אנג'ל על הפגיעה בכבוד תורתו של גדול הדור הגאון הגדול רבי יעקב אידלשטיין זצוק"ל, וסיפר מגדולותו – מהפשיטות שבה היה חי, שהיה יושן על הרצפה, והיה הולך ברגל עד לישיבת לומז'ה, שם למדו כל גדולי הדור. תוך כדי הדברים מורינו הרב שליט"א התבטא על עצמו שמגיל שלוש עשרה הוא לא יכול לעזוב את הגמרא לרגע, מכיון שזה כל כך תענוג שאי אפשר להסביר אותו בכלל!
לאחר קרוב לשעה של שיעור מורינו הרב שליט"א יצא סיים בקדיש ובירך את הנוכחים ולאחר מכן לתפילת מעריב ברוב עם ממרפסת ביתו.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *