צור קשר עם הרב ברלנד

שיעור לתושבי נתיבות במעונו של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א

שובו בנים נתיבות ○ תקציר מתוך השיעור

זכו אנשי שובו בנים בעיר נתיבות להכנס לשמוע דברי אלוקים חיים ממורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א אמש יום שני ליל ט' תמוז לפני תפילת מעריב, בשיעור דיבר מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א מנושאים רבים חיזק ועורר את השומעים בעבודת ה' על פי דרך ההתקרבות לרבינו הקדוש, ובשאר חידושים בהלכה ואגדה מכל נבכי התורה הקדושה. לפניכם תקציר מתוך הנושאים עליהם דיבר מורינו הרב שליט"א:

בתחילת השיעור הרב דיבר על און בן פלת שאשתו השקתה אותו ביין, בכדי שישן, וכאשר הוא שאל אותה מה יהיה עם התפילות ועם תפילין? אמרה לו שאם אדם חולק על הצדיק הוא פטור מתפילין. תוך כדי הדברים אמר שעכשיו קוראים תיקון רחל, וכל העניין הוא בתיקון רחל שצריך לבכות, כי לאה כבר סיימה את התיקון, וזה שבכתה כל הזמן 'ועיני לאה רכות' זכתה להביא את משיח לעולם, ואמר שנשיא שבט יהודה לא רצה שיכתבו על שמו 'נשיא' כמו שמשה לא רצה לכתוב 'ויקרא' כי אמר שאין הבדל בינו לבין בלעם, ואמר שההבדל בין בלעם למשה רבינו זה שבלעם חושב שהוא משה, ומשה בענוותנותו חושב שהוא בלעם.
לאחר מכן דיבר על מעלת נשות ישראל שזכו לא למות במדבר, ואמר שמה שהם נשארו אלמנות כי הם נתנו לבעלים שלהם ללכת לרקוד בחטא העגל, ומעניין זה דיבר על מעלת הריקודים דקדושה, והביא את הרמב"ם שאומר ש'ראוי להפרע' ממי שרואה אנשים רוקדים ולא רוקד בגלל שחושב שהוא חשוב, אז הוא 'חוטא ושוטה'.
הרב דיבר ממעלת הביזיונות כמובא בתורה ק"ע שעל ידי הצרה נעשית הצורה, ואמר שבלי ביזיונות אז אדם נחשב כאילו אוכל אבר מן החי. ואמר שכשזורקים אבנים על האדם זורקים עליו אבנים מגן עדן! לאחר מכן חזר לעניין הריקודים ואמר שיוסף הצדיק רקד כל השתיים עשרה שנה, ועל דוד כתוב "ודוד מכרכר בכל עוז". ודיבר על כך שמיכל צעקה על דוד ואמרה לו עד כמה שביזה את עצמו ואת המלכות, בכך שלא השגיח שיראו את כפות רגליו. ואמרה לו אצל אבי – שאול לא היו רואים את כפות רגליו והיה הכי צנוע שבעולם. ואמר הרב שדוד ענה לה שעשה את הכל לכבוד ה', כי אדם צריך לרקוד רק לכבוד ה' לא שיגידו שהוא רקדן…
לאחר מכן דיבר על עניין שבט מנשה ולשאלה מדוע יעקב שיכל את ידיו? ענה כי לכל אחד יש את המעלות שלו, אבל התחיל במנשה, כי מנשה ממנו תתחיל הגאולה.
לאחר מכן דיבר על שבט אשר שזכה לקדושה נפלאה בזכות שרח בת אשר שהייתה בחרם מאתיים שנה, כי חשבו שאשר גילה את הסוד של המכירה, ופחדו שאם יעקב ידע מהמכירה אז יקפיד על האחים ואז לא ישאר זכר מכל האחים, והרב אמר ש'אם הצדיק מקפיד על מישהו הוא לא נמצא בעולם'. ומסיבה זו יוסף לא נפגש עם אביו מיום המכירה מלבד פעמיים ביום שהגיע יעקב למצרים, וביום הפטירה, שמא יעקב יקפיד על האחים ונמצאו בטלים מן העולם.
בעניין זה סיים מורינו הרב שליט"א את השיעור לאחר כארבעים דקות, ויצא לתפילת מעריב כבכל ערב ברוב עם ממרפסת ביתו לעבר רחבת בית מדרשינו ברחוב עידו הנביא בירושלים תובב"א.

לפניכם תיעוד מהשיעור לתושבי נתיבות בקודש פנימה:

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *