צור קשר עם הרב ברלנד

להמשיך רחמים שימתיקו את כל הדינים – החיזוק היומי מהגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

החיזוק היומי ממורינו, כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א – אנחנו רוצים שה' יתפלל עלינו, על ה'.

"וַתִּתְפַּלֵּל עַל ה'" (שמואל א א' י')

"מִזְּבֻלוּן יוֹצְאֵי צָבָא עֹרְכֵי מִלְחָמָה בְּכָל־כְּלֵי מִלְחָמָה חֲמִשִּׁים אָלֶף וְלַעֲדֹר בְּלֹא־לֵב וָלֵב" (דברי הימים א פרק יב פסוק לד)

"בִּפְרֹעַ פְּרָעוֹת בְּיִשְׂרָאֵל" (שופטים ה ב)

"אֲנִי אַעֲבִיר כָּל טוּבִי עַל פָּנֶיךָ" (שמות לג יט)

יום ה', " תמוז תשפ"ג – אתה הולך עם הצדיק אז אתה לא צריך לב!

אלה דברי קודשו:

אנחנו מתחילים את תפילת י"ג מידות הרחמים ב"קֵל רַחוּם וְחַנּוּן", שם ה' הראשון ב- י"ג המידות שם ה' השני – אנחנו רוצים שה' יתפלל עלינו.

הרב'ה כותב בתורה ק"ה שהשם הראשון הוא רחמים פשוטים, אנחנו רוצים להמשיך רחמים כאלה. רחמים כאלה שממתיקים כל דין בעולם, "אֲנִי אַעֲבִיר כָּל טוּבִי עַל פָּנֶיךָ" (שמות לג יט), אפילו שחטאנו בעגל, אפילו שחטאנו בכל דבר.

כתוב שמשה במשך 40 יום ולילה לא הפסיק להתפלל, על העגל אין מחילה, על מכירת יוסף אין מחילה. רצינו להמשיך מהשם השני שהוא שלם יותר מעט רחמים גדולים, רחמים רבים. תפילה כזו נקראת 'על השם', זה עתיקא קדישא.

כל העבודה שלנו זה להגיע לאדם קדמון, לעתיקא קדישא ומשם נמשכים כל הרחמים שבעולם, רחמים רבים, על ה'. לשם הגיעה חנה בתפילתה חנה עלתה לעתיקא קדישא, למקום שנקרא 'על השם', "וַתִּתְפַּלֵּל עַל ה'" (שמואל א א' י').

על ה' זה זעיר אנפין, רחל ולאה, כל העבודה של האדם היא להגיע ל'על השם', להגיע לעתיקא קדישא לשם הגיעה חנה בתפילתה – שה' התעבר בה, מלאך מט"ט.

כל החנוכה זה בא מהעתיקא, זה בחינת תפילת ה', מדליקים נר חנוכה, וכל הנר חנוכה זה הזכות של חנה שהיא התפללה על החנוכה.

כמו רחל שהתפללה שישארו 600 איש משבט שלם, שבט בנימין, אחרי פילגש בגבעה. כי בנימין זה בלי לב, לא צריכים שום לב, בנימין הולכים בלי לב, זה שבט שאין להם לב.

כתוב במדרש רבא חלק ב' את הפירוש של 'בלי לב', הולכים למלחמה בלי לב? מלחמה זה יותר חמור מיום כיפור, צריכים לעשות תשובה, אז איך הולכים בלי לב?! צריכים לדעת עכשיו זה מלחמה, עכשיו לעשות תשובה, אדם לא יודע אם הוא יחזור חי מהמלחמה, ספרי חיים ומתים פתוחין לפניו .

אז כתוב בפרשת קדושים, איך הולכים למלחמה בלי לב? מי המציא את הפסוק הזה ללכת למלחמה בלי לב? איך אפשר דבר כזה? אמר רבי תנחומא מה פירוש בלי לב? נקרא את הפסוק, "מִזְּבֻלוּן יוֹצְאֵי צָבָא עֹרְכֵי מִלְחָמָה בְּכָל־כְּלֵי מִלְחָמָה חֲמִשִּׁים אָלֶף וְלַעֲדֹר בְּלֹא־לֵב וָלֵב" (דברי הימים א פרק יב פסוק לד) – להם אין לב, לא צריכים לב, למה יוצאים בלי לב? כי הם הולכים עם הצדיק!

אתה הולך עם הצדיק אז אתה לא צריך לב!

ברק שאל את דבורה, מי ילך?

ענתה: זבולון ילך! תגיד לזבולון ללכת ישר הם ילכו, מקשיבים לצדיק בלי הרהור, לא משנה איש או אישה. דבורה אומרת לצאת למלחמה, אומרת, כה אמר ה' עכשיו אתם פורעים אחרי חיתוך המילה, "בִּפְרֹעַ פְּרָעוֹת בְּיִשְׂרָאֵל" (שופטים ה ב). כי עד תקופתם לא היו מלים נכון, לא ידעו הלכות מילה, היו עושים כמו שהערבים עושים, רק חיתוך. אנחנו עושים גם חיתוך, גם פריעה וגם מציצה, הערבים עושים רק חיתוך.

לפני המלחמה היו מלים כמו הערבים, רק חיתוך, לכן סיסרא השתלט, אמרה דבורה שמהיום יהיה גם פריעה וגם מציצה. שמעו בקול דבורה עכשיו אתם יכולים לצאת למלחמה, אתם יודעים איך למול, אתם יכולים לצאת למלחמה – אבל זבולון בין מתכוונים בין לא מתכוונים, יוצאים למלחמה ומנצחים.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *