צור קשר עם הרב ברלנד

בֶּן חָמֵשׁ לַמִּקְרָא • מסיבת חומש לילדי החמד בהשתתפות הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

קריאת פסוקי 'ויקרא' עם הילדים הטהורים שיעור אש להבה ממורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א ○ חלוקת החומש ע"י מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א לתינוקות של בית רבן ○ יָבוֹאוּ טְהֹרִים

בלב הומה ונרגש זכו ילדי כיתה א' בתלמוד תורה 'נחמת ציון' לקיים את האמור "בן חמש למקרא" ולזכות להיות חלק מהשרשרת שאינה פוסקת לדורות בהעברת התורה מדור לדור עם קבלת החומש. מסיבת החומש התקיימה ביום חמישי י' תמוז באודיטוריום סנהדרין ברחוב מנחת יצחק בעיר הקודש ירושלים, כבר בשעה 11:00 למעלה מששים תינוקות של בית רבן בלי עין הרע הגיעו לשערי האודיטוריום במראה משובב לב, כאשר ראשיהם מעוטרים בכתרי תורה, בשירה ובחוודה נכנסו אל האולם המפואר, לא היה ניתן לפספס את הפאר וההדר באירוע המושקע שע"י מוסדות 'שובו בנים – נחמת ציון' בראשות הרה"ח ר' נתן חנניה שליט"א, כיאה וכנאה למעמד זה של התחלת לימוד החומש אשר היא מהווה את תחילת דרכו של כל ילד יהודי בלימוד התורה הקדושה, ולאורך שנותיו בהם לא ימוש ספר התורה מפיו, בוודאי לא ישכח את היום בו התחיל ללמוד את החומש.

בשעה 13:00 החל האירוע כשהמוני ההורים הנרגשים מגיעים, המחנכים דיברו במעלת תינוקות של בית רבן. מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א הגיע להשתתף במסיבת החומש בשעה 13:50, עם כניסתו של מורינו הרב שליט"א החלו בשירת 'אור זרוע לצדיק' ע"י מקהלת הילדים של ת"ת 'נחמת ציון' ולאחריהם מספר שירי שמחה והודיה לה', לאחר שמורינו הרב התיישב במקומו החלו לשיר 'אין ברסלב ברנט א־פעייר…'  ומספר שירי רגש נוספים המעוררים את הלב, לאחר מכן המחנך שאל את ילדי החמד מה ענו עם ישראל כאשר הקב"ה שאל אותם האם הם רוצים לקבל את התורה? ושאגה של הבל פה מתינוקות שלא טעמו טעם חטא ענו: 'נעשה ונשמע'!
כעת הגיעו רגעי השיא ומתוך שירת 'ויהי נועם ה' אלוקינו…' מורינו הרב שליט"א פתח בקולו הזך "ויקרא – וה' קרא" הפסוקים הראשונים של ספר 'ויקרא' יחד עם ה'טייטש' – התרגום כשכל עשרות תינוקות של בית רבן עונים ואומרים אחריו בפעם הראשונה בחייהם את אותיות התורה הקדושות. מה היה נהדר מראה זה לראות את קולות הילדים הטהורים מתערבבים יחד עם קולו הזך והטהור של הצדיק. עם סיום קריאת הפסוקים פרצה השירה בהתרגשות עצומה וכל ילדי החמד שרו בשמחה ובחדוה עצומה 'ברוך הוא אלוקינו שבראנו לכבודו והבדלנו מן התועים ונתן לנו תורת אמת…' משך דקות ארוכות של שירה בהודיה לה' על כך שזכו להתחיל את התורה הקדושה מפי מוסר התורה – משה רבינו של הדור הלֹֹֹא הוא מורינו הרב שליט"א. לאחר השירה נציג הילדים מאיר נס נ"י דיבר בהודאה לה' יתברך ולמורינו הרב שליט"א ולכל הצוות ולהורים על שהביאו את הילדים על עד הלום.

לאחר מכן החל המשא המרכזי מורינו הרב שליט"א פתח בדבריו בעניין פרשת השבוע – בלק, ועמד על כך מדוע נקרא "בן ציפור", שהיה לו ציפור שממנה היה עושה את כל הכשופים, ואמר שבלעם היה גלגול של לבן הארמי, ואף הרב חידש כי מה שהברכות הכי חשובות בתורה הגיעו דרך בלעם דווקא, כי "נעתרות נשיקות שונא" זה שהשר של הגויים הוא מברך את הברכות האלו אף אחד כבר לא יכול לבטל. בהמשך השיעור דיבר ממספר נושאים נוספים בהם חיזוק הילדים, ואף שהם גודלים צריכים להשגיח עליהם כי אם לא ח"ו יוצאים לתרבות רעה, ומתדרדרים לכלים הטמאים ולבסוף אף מכלים את חייהם בעוה"ז היות והם רוצים להתבלט בפני כולים ורחמנא לצלן הם נהרגים מנסיעה על אופנוע וכדו' ה' יצלנו.

בהמשך השיעור חזר מספר פעמים לעניין פרשת בלק ודיבר מתוך המדרשים. כשעיקר הוא מתמקד בעניין כך שבלק אמר לבלעם אני רוצה לכלות את העם הזה, היות ואני רואה שעתיד לצאת ממני 'פרא אדם' הלוא הוא דוד המלך שיכלה את כל מואב, ומורינו הרב שליט"א הסביר את הכתוב "מואב סיר רחצי על אדֹם אשליך נעלי", ואמר שבלעם יעץ לבלק להטמין חבית עם אלף נחשים (שהם כוחות טומאה מאוד נוראיים) מתחת לאבן השתיה כך שברגע שיקימו את בית המקדש הוא יפול מכוחות הטומאה שטמונים בחבית הזו, ואת זה דוד חיפש בכך שחפר באמות השיתין, ומשם הוציא את החבית הזו. ובזכות זה בית המקדש נבנה ולא נפל כך גם נזכה לבניין בית המקדש ולגאולה השלמה במהרה בימנו אמן!

לאחר השיעור המרומם דברי אלוקים חיים במשך כעשרים דקות מפי הגבורה, הגיע הרגע הגדול – הרגע אשר כל ילד יהודי נוצר בלבו עד ליומו האחרון עת הוא מקבל את החומש לידיו, זכו הילדים לקבל את החומש מידיו הטהורות של מורינו הרב שליט"א כשמורינו הרב מברך כל ילד וילד שלא יפסוק פומיה מפתגם דאורייתא, ומקהלת הילדים יחד עם התזמורת מלווה את הילד בחזרה למקומו בשירת 'יהי רצון מלפני ה', שיגדל בתורה וביראת ה'…'.
לאחר סיום חלוקת החומשים מורינו הרב שליט"א יצא מהאולם בשירה ובריקודים כאשר ההורים הנרגשים יחד עם חתני החומש על כתפיהם רקדו במעגלים סוערים ברגשי גיל ובהודיה לכבודה של תורה בשמחה ובהתרגשות עצומה. אשרינו שזכינו!!

לפניכם גלריית תמונות מרהיבה מהמעמד:

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *