צור קשר עם הרב ברלנד

האישה לא חוטאת – החיזוק היומי מהגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

החיזוק היומי ממורינו, כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א – "כל אישה יכולה להיות כמו אסתר המלכה ודבורה הנביאה"

"וּבְאֵלֶּה לֹא הָיָה אִישׁ מִפְּקוּדֵי מֹשֶׁה וְאַהֲרֹן הַכֹּהֵן אֲשֶׁר פָּקְדוּ אֶת־בְּנֵי יִשְׂרָאֵל בְּמִדְבַּר סִינָי" (במדבר כו סד)

"וַיֹּאמְרוּ אִישׁ אֶל אָחִיו נִתְּנָה רֹאשׁ וְנָשׁוּבָה מִצְרָיְמָה" (במדבר יד ד)

"זָכַרְנוּ אֶת הַדָּגָה אֲשֶׁר נֹאכַל בְּמִצְרַיִם חִנָּם" (שם יא ה)

"וְיָצִיצוּ מֵעִיר כְּעֵשֶׂב הָאָרֶץ" (תהלים עב טז)

יום א', י"ט אב תשפ"ג – "רק הגברים צעקו על החוסרים שלהם במדבר, הנשים לא צעקו"

אלה דברי קודשו:

כתוב בספר במדבר ששום אישה לא הייתה בשום חטא, לא חטא העגל ולא שאר החטאים במדבר. האישה לא חוטאת, האיש הוא החוטא. אם האיש לא מחטיא אותה היא לא תחטא אף פעם.

רש"י אומר על הפסוק (במדבר פרק כו פסוק סד) "וּבְאֵלֶּה לֹא הָיָה אִישׁ", על האנשים הייתה גזירת מיתה במדבר, אבל על הנשים לא נגזרה גזירת המרגלים, לפי שהן היו מחבבות את הארץ, האנשים אומרים: "נתנה ראש ונשובה מצרימה", והנשים אומרות: "תנה לנו אחזה".

מה זה "לֹא הָיָה אִישׁ"?

איש לא ניצל מגזירת המרגלים, אבל על הנשים לא נגזרה גזירת המרגלים, כל הנשים חיו, שום אישה לא מתה! לא היה דבר כזה שאישה תמות!

האנשים אמרו כל רגע על כל תקלה קטנה, "נִתְּנָה רֹאשׁ וְנָשׁוּבָה" (שם יד ד). אין מים נחזור למצרים, אין שומים.., אין להם שומים פתאום, אי אפשר להבין את זה בכלל. ממילא אבטיח אני מבין, אבטיח זה באמת קצת יקר, אבל שומים ובצלים, בשביל זה לעשות רעש ולצעוק על משה? תביא שומים, תביא בצלים, אתה לא מביא לנו שומים, אי אפשר להבין זה יותר גרוע מילדים קטנים. אנשים שהיו במתן תורה, במעמד הר סיני רוצים שומים, רוצים בצלים? אם זה לא היה כתוב לא היינו מבינים את זה.

אבל רק הגברים צעקו על כך, לא הנשים, "זָכַרְנוּ אֶת הַדָּגָה אֲשֶׁר נֹאכַל בְּמִצְרַיִם חִנָּם" (שם יא ה), קיבלו דגים בחינם?

מקלות עם שוטים קיבלו בחינם, שוטים בחינם, מקלות בחינם לא דגים בחינם! איפה מחלקים דגים בחינם? ועוד במצרים, לעבדים היה יותר, אז מה הפירוש דגים בחינם?

אומר החתם סופר שהנשים במצרים היו הולכות לשאוב מים והכדים היו מתמלאים בדגים. מנהג העולם שהולכים לשאוב מים הדגים בורחים. מי שפעם שאב מים מהנהר ראה שכל הדגים בורחים ובמצרים הפוך – הדגים קפצו אל תוך הכדים וכל זה רק בגלל הנשים, כי הנשים היו צדקניות, הנשים לא הסכימו להתגרש.

הנשים אמרו יהיו ניסים, יהיו נפלאות – וככה היה באמת. איך שהגיעו המצרים לחטוף את הילדים הגיעו מיד המלאכים. המלאכים שברו את חלונות הבתים, שברו את הכל, הוציאו את הילדים מהבתים והתחילו לרוץ איתם. המצרים יחד עם הכלבים רדפו אחרי הנשים בכדי שהכלבים ינשכו אותם, יחטפו ויבלעו את התינוקות ואת העוברים. הכלבים רצו אחריהם ועד שהכלבים הגיעו התינוקות נבלעו באדמה ונצלו. המצרים הביאו מחרשות בכדי להוציא את התינוקות, "וְיָצִיצוּ מֵעִיר כְּעֵשֶׂב הָאָרֶץ" (תהלים עב טז). "וְיָצִיצוּ מֵעִיר" כמו עשבים, הם היו צצים כמו פטריות אחרי הגשם.

שום אישה לא מתה במדבר, כי האישה לא חוטאת רק מה שמחטיאים אותה. כל אישה יכולה להיות כמו דבורה הנביאה, זה לא רק אישה אחת כל 3 אלף שנה. דבורה הנביאה זה כל אישה, ר' נתן כותב בהלכות מילה ד' שכל אישה יכולה להיות אסתר המלכה. בפרט הכלה יכולה להיות אסתר המלכה, יכולה להגיע עד דרגת אסתר המלכה.

מרדכי מחזק את אסתר כל יום, אדם צריך כל יום לחזק את אשתו. כל יום לדבר איתה קצת דברי תורה, להגיד לה איזה דיבור ממה שהוא שמע מהמלווה מלכה, דיבור מהשיעור. בכל רגע יש חידוש חדש, כל שניה יש חידוש חדש, היה שיעור במלווה מלכה, בבוקר היה שיעור.

אשתו של און בן פלת אמרה לו, עכשיו אתה הולך נגד משה, אני לא אסכים לזה. האישה יותר קנאית מהאיש, אם מורידים לך את הפיאות אוי ואבוי מה האישה תעשה – כמה שהפיאות יותר ארוכות האישה יותר מאושרת.

אז על הנשים לא הייתה שום גזרה, רש"י אומר ששום אישה לא מתה במדבר, שום אישה לא נפטרה, הנשים חיו את כל ה- 120 שנה שלהן מרגע לידתן.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

כָּל הַקַּטְנוּת שֶׁהָאָדָם עוֹבֵר זֶה רַק הֲכָנָה לִקְרִיעַת יַם סוּף הַפְּרָטִית שֶׁלּוֹ!! • שביעי של פסח מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

מדוע דווקא בערב שביעי של פסח יורדים לקטנוּת המוחין? ומה אמרו עם ישראל למשה רבינו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *