צור קשר עם הרב ברלנד

כי יצפנני בסוכו • סיקור חג סוכות בצילו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

תפילות החג הקדוש בהשתתפות מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א ○ תפילת מוסף שארכה קרוב לשעה בשירה ובניגונים ○ שמחת בית השואבה במוצאי החג

בסיעתא דשמיא בחסדו הגדול זכינו בחג סוכות לתפילות במחיצתו של הגה"צ מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א. לפניכם סיקור נרחב מהתפילות השבת ויום טוב ראשון של סוכות אשר התקיימו בבית מדרשינו בירושלים:

בערב החג הדור בלבושו ופניו קורנות אור מורינו הרב שליט"א יצא כעשר דקות לאחר הדלקת נרות – בשעה 18:05 לתפילת מנחה של ערב שבת וחג בשירת 'אור זרוע לצדיק' כשהוא מאריך בשירתו כעשרים וחמש דקות. בדקת השקיעה החלו תפילת מנחה. לאחר סיום מנחה, מורינו הרב שליט"א אמר את סדר ההתקשרות, והחל בקבלת שבת המקוצר. כאשר כמנהג מורינו הרב שליט"א מתחילים מ'מזמור לדוד הבו לה' בני אילים' ולאחר מכן 'אנא בכוח' ושירת 'לכה דודי' במשך כרבע שעה כאשר אומרים רק את שני הבתים הראשונים והאחרונים, עם הקיצור אין למעט בחיות בניגוני קבלת שבת במחיצתו של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א.

לאחר סיום קבלת שבת מורינו הרב שליט"א, החל בתפילת מעריב בחיות בניגונים אין סופית, וכמובן שמונה עשרה – בתפילת שלוש רגלים. לאחר סיום התפילה מורינו הרב שליט"א ניגן את זמירות השבת 'שלום עליכם' 'ריבון כל העולמים' ו'אשת חיל'. כאשר בסיומם הכריז מורינו הרב שליט"א כי תפילת שחרית בשעה 04:30. בשעה 20:08 לאחר תפילה מרוממת של שעתיים ושלוש דקות מורינו הרב שליט"א נכנס לביתו נאוה קודש בשירת 'ושמחת בחגך'.

מורינו הרב שליט"א אשר לא נח, כבר בשעה 4:56 יצא למרפסת ביתו לתפילת שחרית, כבכל תפילת שחרית של שבת מורינו הרב שליט"א החל בתיקון חצות ובזמירות הבוקר ואמירת הקורבנות. לאחר כשלושת רבעי השעה מורינו הרב שליט"א ירד לבית מדרשינו לפסוקי דזמרה בניגונים כבכל שבת, כשבכל ניגון מורינו הרב שליט"א מאריך מספר דקות. בשעה 7:00 עמדו שמונה עשרה לשלוש רגלים.

כידוע מורינו הרב שליט"א אומר תמיד שהלל אמורה לקחת לפחות שעה, מורינו הרב שליט"א תמידים כסדרם במועדי שירת הלל מקיים זו בתדירות ואף בחג ראשון של סוכות שירת ההלל ארכה כשעה ועשרה.

מורינו הרב שליט"א עמד כל ההלל כשפניו המשולהבים לכיון הציבור באש להבה ובמוחין גדולים, כמובן הכל בניגונים ובשמחה עצומה. כשבכל ניגון וניגון הרב מאריך כ־20 דקות, 'בצאת ישראל ממצרים', וכן הניגון המשמח של 'הודו לה' כי טוב' ארך כעשרים דקות. ואי אפשר שלא לסיים את ההלל עם הניגון המעורר של 'אנא ה' הושיעא נא' אשר תדיר מורינו הרב שליט"א מנגן אותו בניגון של 'אדיר איום ונורא' מזמירות מוצאי שבת. לאחר סיום שירת ההלל, מורינו הרב שליט"א מסר שיעור קצר והחל באמירת ההושענות לחג ראשון של סוכות החל בשבת. לאחר סיום ההשענות מורינו הרב שליט"א בירך על מקרא מגילה והחל בקריאת מגילת קוהלת במשך כ־20 דקות בהתעוררות גדולה מאוד, כאשר אף בחלק מהקטעים נראו על פניו הקדושות דמעות התעוררות.

לאחר סיום קריאת מגילת קוהלת מורינו הרב שליט"א פתח בקריאת התורה אשר ארכה כחצי שעה, מורינו הרב שליט"א כמובן כובד בעליית רביעי. בסיום קריאת התורה מורינו הרב שליט"א החל בשירת 'זרעא חיא וקימא'. וכן בפיוט 'י־ה אלי וגואלי' בניגון ברסלב הנהוג לאומרו בשלושת הרגלים.

מוסף היה השיא של חג הסוכות, כאשר חזרת הש"ץ ארכה למעלה מארבעים וחמש דקות! כשבמרביתם מורינו הרב שליט"א שר בחיות ובאש להבה יחד עם כל הציבור את הניגון על 'וקרב פזורינו מבין הגויים' כל הציבור בחיות אין סופית כך במשך עשרים דקות. ולאחר עשרים דקות מורינו הרב שליט"א מסמן בידו הקדושה ומיד עוברים לעוד עשרים דקות שלא שירה שלא פחתה מהחיות ומההתלהבות של השירה הקודמת 'והביאנו לציון ערך ברינה ולירושלים בית מקדשך בשמחת עולם' אין לתאר את השמחה ואת התחינה והבקשה לגאולה הקרובה בשירה ברננה.

לאחר חזרת הש"ץ של מוסף מורינו הרב שליט"א סיים את התפילה כסדרה, ולאחר סיום התפילה מורינו הרב שליט"א מסר שיעור של כשלוש דקות כאשר בעיקר הסביר את הקושיא מדוע בפסח אין אומרים את ההלל השלם ובסוכות כן אומרים, וחידש בנפלאותיו על דרך הדרש כשהוא מקשר את עניין זה למלחמת סנחריב שהייתה בליל הסדר. לאחר סיום השיעור מורינו הרב שליט"א אמר קדיש ועלה לביתו נאווה קודש לאחר תפילה של למעלה מחמש וחצי שעות יחד עם הציבור הגדול שמחת חג אמיתית!

לתפילת מנחה של חג ראשון לא זכינו שמורינו הרב שליט"א יצא לציבור, ואנשי שלומינו התפללו בניגונים בבית מדרשינו, כאשר לאחר התפילה מתקיימת שלוש סעודות רבתית בסוכת בית מדרשינו בהשתתפות גדולי תלמידי מורינו הרב שליט"א אשר הנעימו מדברותיהם במעלת חג הסוכות.

במוצאי החג מורינו הרב שליט"א יצא לתפילת מעריב בשעה 20:55 בשירת 'למנצח בנגינות' כשהוא מאריך בשירה במשך כ־25 דקות. לאחר השירה החל בתפילת מעריב כבכל לילה בשירה ובניגונים ובחיות גדולה!. לאחר מעריב מורינו הרב שליט"א החל באמירת 'שמחת בית השואבה' – חמישה עשר שיר המעלות בניגון המיוחד, כשבין מזמור למזמור אומרים 'ושאבתם מים בששון', לאחר שיר המעלות הודיע מורינו הרב שליט"א כי כל אחד יערוך הבדלה בביתו. ונכנס לביתו נאווה קודש בשעה 22:00 לאחר שעה וחמישה של תפילת מוצאי השבת ויו"ט ראשון של סוכות.

בשעה זו מתקיימת שמחת בית השואבה בהשתתפות כלי זמר יחד עם אנשי שלומינו בבית מדרשינו, כלל אנ"ש מוזמנים לרקוד ולשמוח ולקיים־
"ושמחת בחגך והיית אך שמח!!"

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *