צור קשר עם הרב ברלנד

"רַבִּי נָתָן מֵאִיר כְּמוֹ שֶׁמֶשׁ!" • הילולת האלפים בראשותו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א • תיעוד נרחב

אלפים בהילולת מוהרנ"ת ה־קע"ט ○ סעודת הודיה לרגל יום השחרור השני ○ דברי הרבנים שליט"א ○ הפקה מוסיקלית עם גדולי הזמר החסידי בהשתתפות מקהלות 'מלכות' ו'חסידימלע'ך' ○ שירי רגש וניגוני התעוררות ○ המשא המרכזי ממורינו הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א ○ שיר ידידות ○ שירה וריקודים לכבוד ההילולא והודיה לרגל יום השחרור ○ גלריית תמונות ראשונית ○ אִין בְּרֶסְלֶב בְּרֶענְט אַ־פַיֵּיער!!

מאה שבעים ותשע שנים מאז הסתלק לו התלמיד הגדול, אך רוחו ונשמתו עדיין בתוכנו! ספריו עצותיו וכתביו שליקט וכתב בדם ליבו מרבו הגדול הנחל נובע מקור חכמה שרויים לנצח בליבותינו ונצורים על גבי הכתב לעולמי עולמים.

זכינו ואף בשנה זאת התקיימה ההילולא הגדולה בתבל לגאון עוזנו ותפארתנו מורינו רבי נתן מברסלב זיע"א תלמידו הנאמן של הננמ"ח אור הנעלם רבינו נחמן מברסלב זיע"א, בראשותו ובהשתתפותו של הגה"צ מאור דורינו מורינו רבי אליעזר ברלנד שליט"א. כאשתקד גם השנה התקיימה ההילולא בסימן סעודת הודיה לרגל יום נס השחרור השני של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א.

ההילולא נפתחה עם תפילת ערבית ברחבת בית מדרשינו בהשתתפות מורינו הרב שליט"א כבכל ערב בשירה ריקודים וניגונים. לאחר התפילה הרב שליט"א מסר מספר דברי חיזוק על מעלת הצניעות והקדושה אשר בכך ניצלים החיילים אשר נלחמים בתופת הנוראה בעזה.

"ועל הכל ה' אלוקינו אנחנו מודים לך" • סעודת ההילולא בשילוב סעודת ההודיה

לאחר ההילולא צעדו ההמונים אל שיירת האוטובוסים הענקית אשר מילאה את כל רחוב שבטי ישראל והרכבת יצאה אל אולמי פביליון, אלפים אלפים, מכל הסוגים והמגזרים אנשים נשים וטף כולם נקבצו ובאו לך זורמים בהמוניהם אל פתחי שערי האולם. לאלפים חיכתה סעודת ההודיה לרגל הנס העצום אשר זכינו לו לפני כשנתיים ימים במוצאי הילולת מוהרנ"ת עם שובו של מורינו הרב שליט"א אל ביתו נאווה קודש לאחר שנתיים של העלמת אור הצדיק אשר היה שבוי בידי מלכות הרשעה. רגש חובה הוא לציין את מסירותו של ר' בנימין דפן הי"ו אשר דאג לסעודה זו עבור אנשי שלומינו, מטעמים כיד המלך.

והיה כנגן המנגן • גדולי הזמר החסידי בהפקה מוסיקלית חסרת תקדים

בסייעתא דשמיא זכינו בהילולא זו להפקה מוזיקלית חסרת תקדים אשר נראית רק באירועים הגדולים המתקיימים בעולם התורה. את הערב ליוו מקהלת מלכות ומקהלת הילדים חסידימלע'ך, לצידם עמד בקולו הנאה ר' אהרל'ה סמעט, ועלית על כולנה הוא נער הפלא אשר קולו מרטיט לב כל יהודי פועם בנצי קלצקין נ"י. לצידם עמדו בעלי המנגנים הטובים ביותר בעולם המוזיקה שמות מוכרים יותר אשר הופיעו על במת ההילולת מוהרנ"ת המרכזית שע"י 'איחוד חסידי ברסלב שובו בנים' הם, ר' אברהם בלטי על הקלרינט, ר' נחמן צוקר על הסקסופון, פרט על מיתרי הכינור הוא ר' דוד פראנק, על התוף עמד ר' נחמן פורת עם הגיטרה שמחו ר' לוי יצחק מאורר ור' דני ממן. ענקי זמר אלו ליוו את האירוע בשירה מדהימה מעוררת מרגשת מחד ומאידך מקפיצה סוערת ומרקיעה שחקים.

"הוא הרב והתלמיד" • דברי רבני קהילת שובו בנים במעמד

במעמד גדולי וותיקי תלמידי מורינו הרב שליט"א נשאו דברי חיזוק במעלת יום ההילולא ועל גדולתו של גאון עוזנו ותפארתנו, בין היתר דיברו אף על עניין ההפצה הטרחה והממון אשר ציווה רבי נתן כי בו אנ"ש יתחזקו ביתר עוז.

"נפשי חולת אהבתך" • שירי רגש והתעוררות

ברגעים אשר קדמו לכניסתו של מורינו הרב שליט"א אל מעמד ההילולא. בעלי המנגנים עוררו את ליבות אלפי משתתפי ההילולא. בעיקר היו אלו שירי שבת – וכפי שרבינו הקדוש מביא ובהרחבה מוהרנ"ת זיע"א בליקוטי הלכות כי השבת הוא בחינת צדיק האמת. בתוך רגעים נעלים אלו פרצה התזמורת בשירת "צדיק צדיק כתמר יפרח כארז בלבנון ישגה" האלפים קמו על רגליהם לכבודו של מורינו הרב שליט"א אשר הופיע ועלה על הבימה והתיישב על כיסא קודשו, לאחר מכן אף את הדליק את הנר לכבוד נשמת מורינו רבי נתן מברסלב זיע"א. דקות נוספות של שירה לכבודו של הצדיק. וניגוני הרגש תפסו את מקומם, הפעם ההתעוררות תפסה את מקומה שבעתיים מורינו הרב שליט"א "מלך ביופיו תחזינה עינך" יושב על כסא מלכותו מתנונע בדבקות לקול צלילי ניגוני הלב אשר בקעו מפיהם הטהור של בנצי קלצקין ני"ו ומקהלת הילדים חסידימלע'ך. אח… אין לשער את רגעי ההתעלות הנוראים הללו.

"רבי נתן חי וקיים הצדיק הוא לא מסתלק הוא בורא עולם חדש" • משא קודשו של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א

הס הושלך בקהל האלפים, מורינו הרב שליט"א בקולו הטהור והזך פותח בתפילה שלפני הלימוד, כשבתוך סדר ההתקשרות לפני הלימוד מורינו הרב שליט"א הזכיר את רבי נתן.
"בעשרה בטבת מקבלים את הלוחות מחדש השנה שיוצא פרשת ויגש זה סוד "ולקֹדקֹד נזיר אחיו" שהצדיק הוא הקֹדקֹד!". במילים אלו פתח מורינו הרב שליט"א את משא קודשו, אשר היה כנחל נובע מקור חכמה, מהמעיין שאין לו סוף, במשך קרוב לשעה הדהדו ברחבי האולם המלא באלפי איש, דברי אלוקים חיים הנאמרים מפיו הקדוש. וכדרכו בקודש במהלך השיעור מקפץ הוא על ההרים ומדלג על הגבעות, בין משנה לאגדה ובין חידוש למשנהו, על עומקם של דברים אין שׂכל בעולם אשר יוכל לעמוד. אך מעט מזעיר מהנושאים החיזוקים והחידושים אותם אמר בשיעורו נביא בפני הקוראים:

לאחר דברים אלו כמובן עסק בעניין פרשת ויגש, שזה פרשת התגלות הצדיק אשר צועק "אני יוסף", והביא כי חודש טבת הוא חודש השירה והניגון חודש שבו מתחדשים ונבראים העולמות מחדש. כי שנת תשפ"ד נברא עולם חדש, כמובא בספה"ק אור למאיר כי שנה זו מסוגלת לגאולה כמוצפן בפסוק "כח מעשיו הגיד לעמו" כאשר מכפילים כֹח כפול כֹח עולה מניין תשפ"ד. ואמר כי בתפילה בוראים שמים וארץ חדשים וזה דווקא כאשר מתפללים ותיקין. וכן הוסיף שאף כאשר אדם זוכה להתפלל ערבית עם הצדיק הוא בורא שמש וירח ופותח את השערים. לאחמ"כ חזר לעניין י' בטבת בו היה אמור לרדת בית מקדש של אש ונהפך ונבוכדנצר הטיל מצור על ירושלים תובב"א. אמר; אם אדם מאמין בצדיק הוא יכול להחיות מתים. ודיבר מסוד הדודאים אשר הביא ראובן ובזכות כך הגיע יששכר לעולם.
בהמשך חיזק את לימוד הגמרא ואמר שלרקוד ולשיר זה טוב, אבל רק אם לומדים גמרא, אם לא, אז הריקוד הוא לא אמיתי, תוך יומים אדם יפסיק לרקוד. רק התורה – הגמרא זה מה שבונה את הכלים לרקוד ולשיר. ומעניין לעניין דיבר על מעלת זמירות שבת.
לאחר דברים אלו דיבר מכך שקודם החורבן כל הנשים היו נביאות ואף יעל הייתה נביאה וידעה להוציא את נשמת רבי עקיבא מסיסרא על ידי סוד ה"יתד". ואמר שאדם צריך אשה משכלת ככתוב "בית והון נחלת אבות ומה' אשה משׂכלת" אם האשה משׂכלת אז גם הילד יוצא חכם. ואמר שאדם צריך לבדוק באשה ג' דברים: צניעות, משׂכלת וחסד, וזה מה שאליעזר מצא ברבקה. ועבר לדבר על עניין שמעון ולוי והביא את שאלת הרמב"ן מדוע יעקב קילל את שמעון ולוי באמרו "עכרתם אותי להבאישני". הרי שחררו את בתו מהשבי? ותירץ שמכיוון שהיו כבר בדרך להתגייר אז היה אסור להרוג אותם, כי באמת כל גוי בסתר ליבו רוצה להיות יהודי. וחזר לעניין יום ההילולא שבו אסור לישון ועל ידי זה רבי נתן מתעבר בכל אחד ואחד.
בחלקו האחרון של השיעור עסק מורינו הרב שליט"א בשירת הפרות ובמסעו מעזה לבית שמש ושב לכך שחודש טבת הוא חודש השירה והניגון. כמו כן דיבר ממעלת הביזיונות והביא את הגמרא שזרקו על שבט בנימין סלעים על שקפצו לים ראשונים, ועל כך שכאשר נמצא הגביע באמתחתו ספג מכות מאחיו שחשדוהו לגנב והמיט עליהם אסון לעולם, ובזכות המכות שקיבל זכה לבית המקדש מלבד אמה יסוד, ואם היה מקבל עוד מכה אחת בשמחה היה זוכה לכל בית המקדש. כמו"כ דיבר מעניין שרח בת אשר. ומעניין הגשמים אשר עצר אליהו בימי אחאב ואמר שהצדיק שולט על כל הטבע.
וכאן מורינו הרב שליט"א בדיבר בשלהבות אש מגדולת בעל ההילולא ואמר שרבי נתן לא מסתלק – הצדיק לא נפטר הוא חי וקיים! הוא בורא כל יום מחדש את השמש והירח! והביא את החידוש של מעיינה של תורה על פרשת ויגש מדוע יוסף נותן מדבר עם פרעה על שיבולים רעות או טובות הרי בפסח נידונים על התבואה. והביא את התשובה שראש השנה בו נידונים על עלייתו של אדם לגדולה וזה מה שאמר יוסף על עניין השיבולים שזה לא לעניין התבואה אלא לעניין להעלות אדם לגדולה – "יראה לתת איש נבון וחכם". את השיעור סיים בעניין קבורת רחל אמנו שנקברה על פי הדיבור והיום רואים את כך שזה הגבול של ירושלים. ואם היה קוברה בתוך העיר לא היו יכולים המוני בית ישראל לפקוד את קברה כאשר קורה היום עם קברי הצדיקים בערים הפלשתיניות. ואמר שכעת כולם ילכו לקבר רחל ולמערת המכפלה. ובכך נזכה לגאולה השלמה במהרה בימינו אמן!

"עוֹלָם נֵלֵךְ לְאוֹרוֹ, עַל יְדֵי רַבִּי נָתָן תַּלְמִידוֹ" • שיר ידידות

לאחר השיעור המרומם מורינו הרב שליט"א החל בניגון שיר ידידות להחסיד רבי יצחק ברייטר הי"ד. במשך דקות ארוכות, הושר לו הניגון המעורר, כאשר חידוש מעניין הביאה התזמורת עם כשבכל סיום קטע 'נחל נובע מקור חכמה' ניגנה באקורד מקפיץ ומשמח.

"כי לך טוב להודות" • שירה וריקודים שמחה בוקעת שחקים

לאחר סיום שיר הידידות, החלו לשיר "הבאת אותנו עד לכאן" ואז כמו מאליהם השמחה פרצה שחקים והעקביים התרוממו מעצמם אלפי האנשים קמו ממקומותיהם ובעוצמות השמחה הגדולה רקדו פיזזו וקפצו לכבודו של צדיק להודות ולהלל לה' על יום נס השחרור. אין לתאר את השמחה, שיר רודף שיר, במשך למעלה מעשרים דקות של שמחה אדירה. הלבבות געשו כאשר מורינו הרב שליט"א בעצמו התרומם מכסא קודשו והחל אף הוא לרקוד ולמחוא כפיים במשך דקות ארוכות בריקוד יחד עם כל רבני הקהילה. אין לשער ולתאר ולהעלות על הכתב את שלהבת השמחה הנוראה אשר הייתה בעת ריקודי שמחה אלו. לאחר כעשרים דקות מורינו הרב שליט"א סיים קדיש, חזר על הוראתו שכולם יסעו לקבר רחל ולחברון ויצא לקול שירת האלפים 'אור זרוע לצדיק ולישרי לב שמחה!'.

לפניכם גלריית תמונות מרהיבה וראשונית ממעמד הילולת מוהרנ"ת אמש בהשתתפות אלפי איש ובראשם מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א:

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

One comment

  1. נשמח לקטעי וידאו מהאירוע המדהים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *