צור קשר עם הרב ברלנד
הרב מוטה פראנק שליט"א

האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק והרב משה ברנדסדורפר במסר לחסידי ברסלב למה נסגרה הדרך לאומן

הרה"ח ר' מוטה פראנק שליט"א מגדולי רבני ברסלב, במסר חד מהאדמו"ר הקדוש מתולדות אברהם יצחק שליט"א ומהרה"ג הרב משה ברנדסדורפר שליט"א גאב"ד היכל הוראה – מדוע התחילה הקורונה בארץ ומדוע נסגרה הדרך לאומן – "לא הייתי בשמים אני מדבר מהרגשת הלב, לקחו יהודי בן 83 שפתח את הציון והכניסו אותו לכלא." פותח הרב מוטה את דבריו הנרגשים שניכר שמגיעים משברון לב.

"המניעות לאומן התחילו כבר לפני שנתיים, אז כבר התחיל הבעיות בגבולות, אך לא קלטו שזה רמז מהשמים ומנסים להעיר אותנו. המחלוקת שלקחו יהודי בן-83, הרב ברלנד, שפתח את הציון של רבנו והכנסנו אותו לכלא, אולי זה גרם שלא יכניסו אותנו לאומן".

התמלול המלא מדברי קודשו

"המניעות על הנסיעה לאומן התחיל כבר לפני שנתיים, לפני שנתיים התחילו לעשות בעיות בגבולות. כל מי שהגיע לגבולות היו שולחים אותו בחזרה, אבל לא קלטו שיש פה רמז מהשמיים, חבר'ה מנסים להעיר אתכם. מתחילים לעשות בעיות לציון של רבנו באמצע השנה, אנשים פחדו מה יהיה בראש השנה ועשו כל מיני פעולות."

"שנה שעברה, נתנו לנו עוד שנה, אבל המשיכו בכל מיני מחלוקות ודיבורים – אני לא הייתי בשמיים, אני לא הולך להגיד דברים ברורים, אבל ברסלב מתמודדת היום עם מציאות קשה, צריך לקחת כל דבר בחשבון נפש. אני לא בא כבעל מוסר לאף אחד, אני בא לדבר על עצמי, מה אני לא עשיתי טוב במהלך השנה האחרונה, איזה מחשבות."

"אתה אמרת ליהודי בן 83 להיות בכלא, להיות סגור – סגרו גם אותך."

"סגרת אותו, שהוא, הרב ברלנד, אדם שעשה הרבה בשביל הציון, כפויי טובה שאומרים עכשיו: מה פתאום הוא לא עשה אף פעם. יש כאלה שאומרים: מה פתאום זה הכול שקר, הוא לא עשה, מי פתח? אנשים אחרים, אלו מכחישי שואה. הפוך, הוא קלקל רק, אבל משמיים אומרים: מה אתה לא רוצה,להכיר טובה? בן אדם עשה ככה כל כך הרבה שנים!"

"יש לך טענות נגדו, יש לך בעיות איתו, בסדר גמור זה עניינך, אבל גם במחלוקת יש דרך איך לחלוק."

"אמר לי הרב משה בראנדסופר, פגשתי אותו ביום שישי, מה קורה לכם בברסלב אתם כאלה עיוורים. היה בלגן עם הקורונה אמרו: זה לא קשור אלינו, זה בלגן שבכל העולם, אבל הקורונה הרי הגיעה בדיוק שגרמתם שר' לייזר ברלנד ילך לכלא. לא קשור אלינו. הקב"ה בא ואומר לכם: עכשיו אני אראה לכם עוד יותר קרוב."

"לא רק שהוא לקח לכם כמה נשמות, כמה אנשים חשובים, הרב כרמל.., ניסה לעורר אתכם, אתם לא קולטים? טוב, אני אסגור לכם את אומן. עכשיו אתם קולטים שזה בשבילכם? הוא שאל אותי, מה הם לא קולטים?"

"הוא אמר לי שהוא דיבר עם הרבי מתולדות אברהם יצחק. הוא שאל את האדמו"ר מה קורה בעולם? ענה הרבי מאברהם יצחק: מתעורר זמן הגאולה, וכמו שהגלות הייתה בגלל שנאת חינם, הסטרא אחרא מעוררת עכשיו שנאת חינם בכדי לקלקל את הגאולה."

"הרב ברנדסדורפר שאל אותו אם יש היום יותר שנאת חינם מפעם?"

"ענה האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק: כן, ואני אתן לך 2 דוגמאות, הסיפור של הרב שטיינמן, והסיפור של הרב ברלנד. מחלוקת הייתה בכלל ישראל, אבל יש דרך לעשות מחלוקת. מותר לך ללכת בשיטה שלך, ולחזק  את מי שהולך בשיטה שלך, אבל לקחת את המחלוקת נגד השני בלשונות הכי חמורים שיכולים להיות, ולהשפיל אותו בשפל המדרגה, זה לא מחזק את השיטה שלך."

"אתה משפיל את השני, זו שנאת חינם, זה אומר הרב ברנדסדורפר, הוא רב, הוא פוסק, אבל למעשה יש פה רמז טוב מרבנו הקדוש. לרבנו יש עניינים גבוהים, הוא מביא את הגמרא עם רבי אליעזר ששאל אם חביבים עליך הייסורים. פה המצב שיש כבר ייסורים, ואומר לו: אם תגלה שהם לא חביבים עליך אז אני אקח אותם."

"רבנו פה מרמז: דבר ראשון, אל תדבר שום דיבורים כנגד מישהו, כבר נכשלת, כבר סגרו עליך את האומן? אתה לא יכול לצאת עכשיו? תקבל עליך הרהור תשובה. תתחרט, כל אחד והעניינים שלו, למה חשבתי רע על השני? למה דיברתי רע על השני? למה עשיתי מעשים רעים על השני?"

"העניין הזה של העוול.., זה מהעוולות הכי גדולים שיש, צריך אהבת חינם במקום שנאת חינם, בפרט בכל מה שנוגע לקיבוץ באומן."

"רבנו קורא לזה קיבוץ, קיבוץ מלשון התקבצות, זה לא אספת אנ"ש, זה לא חברים מתקבצים, זה מקבץ נדחי ישראל. להתקבץ עם כל הנידחים, עם כל השבורים, עם כל הרחוקים."

"אתה רצית השנה באומן להיות לבד, ואתה לבד. כל אחד עם המניין ואף אחד לא רוצה להתכלל עם השני, אם זה בגלל נוחיות אז בסדר, אבל אם מעורב בזה פירוד, זה הפוך מכל ענייני הקיבוץ."

"רבנו מביא בליקוטי מוהר"ן את עניין החלבנה. אמנם כל אחד יכול להגיד שבכל קבוצה יש את החלבנה שלה, בסדר, אבל שלא תהיה שנאה, שלא יהיה פירוד לבבות, כי זה הפוך מכל עניין תיקוני ראש השנה."

"רבנו אומר: מה אתם רוצים ממני? אני אמנם לא יודע מה רבנו מדבר, אבל אני בדבר באופן שרבנו מדבר, אני אומר מה שכתוב בליקוטי מוהר"ן. תלמד תורה י"ג הקיבוץ של ראש השנה…, כל התורות האלה ועוד, מפורש בהן שהעניין של ראש השנה זה התכללות וההתקבצות, וההתאחדות, והאהבה, והחיבה, והשלום והרעות. שעם זה יש לצדיק כוח לעלות למעלה ולעשות תיקונים."

"אבל, אם חלילה וחס אתה לא רוצה להתכלל, ועוד הפוך, אתה עושה מחלוקת, אתה עושה פירודים, רבנו שואל מה אתה רוצה? אתה לא נותן לי אפשרות להתעסק בתיקונים של ראש השנה. בקשתי ממך לבוא בשביל לעשות פה מחלוקת? זה הדבר הכי חמור, לכן אנשי שלומנו אמרו, הייתה מסורת כזו שמי שעשה בברסלב מחלוקת הלך לעולמו, רחמנא ליצלן."

"ראו את זה בכל מיני מצבים, ר' לוי יצחק סיפר. בוודאי אם גלגלו מהשמיים, יום שלישי בפרשת כי תבוא, כי תבוא לאומן, שאנחנו כבר חצי חודש באלול. חצי חודש לפני שצריכים להיות באומן, העניינים של ערב ראש השנה וראש השנה. להרהר בתשובה ולהגיד איני חפץ בהם, אני מתחרט על המחשבות והדיבורים והמעשים שעשיתי…, תן לי כוח לא לחזור על זה."

"הקב"ה בוחן כליות ולב, וההרהורי תשובה האלה, בא נקווה שהם יגרמו שכל הדרכים יפתחו בעז"ה."

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

עלוני שובו בנים לפרשת תזריע לקריאה ולהורדה

לפניכם מקבץ עלוני קהילת שובו בנים לפרשת תזריע התשפ"ד: עלון שביבי אור לפרשת תזריע שיעוריו …

2 comments

  1. דברים כדרבנות.
    צודק ב100%!!!

    אפילו אם אתה חולק על השני
    מי התיר לך לשפוך את דמו כמים???

  2. צודק במאה אחוז!!!

    הרב ברלנד צדיק קדוש!
    וגם אם מישהו חולק עליו
    אז מי התיר לשפוך את דמו כמים
    ולרדוף אותו ואת קהילתו הקדושה????

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *