צור קשר עם הרב ברלנד
כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א בחוג בית בחולון עם המקובל הגה"צ הרב דב קוק שליט"א מטבריה
כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א בחוג בית בחולון עם המקובל הגה"צ הרב דב קוק שליט"א מטבריה

"הביטול שהיה לרב פינטו והרב קוק לרב ברלנד לא נתפס בשכל – סיפור ההתקרבות של ר' דון אלברטו

אנחנו ממשיכים להביא לפניכם עובדות מחזקות מהקשר של ר' דון אלברטו עם כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א.

"סיפור ההיכרות שלי עם כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א הוא יפה ומעניין. לפני כ- 32 שנה, בזמן שעדיין הייתי רק שלושה חודשים בתשובה, הייתי כל הזמן חולם על הרב ברלנד. באחד הימים הייתה ברית במאה שערים עם הרב שליט"א ושמואל פילוס, מוותיקי הישיבה, התקשר ואמר לי לבוא לראות את הרב ברלנד. הגעתי לשם עם מצלמות בכדי לצלם את הרב, באותו זמן עדיין לא ראיתי את הרב מעולם."

"מיד שראיתי את הרב איבדתי כיוון, אמרו לי להוריד את הידיים מהרב, אבל לא יכולתי. הרב התיישב על הכיסא ואני מאחוריו, פתאום הגיע המוהל, הרב פראנק ז"ל. הרב פראנק הניח את התינוק ואני רצתי בכדי לעמוד מאחרי הרב פראנק. מיד עם סיום הברית התינוק התחיל לבכות בכי ממש לא נורמלי עד שהרב ברלנד החזיק לו את הרגליים ומשך אותם, בין רגע התינוק נדם. תוך שאני מתבונן איך התינוק מסתכל על הרב קבלתי את הצמרמורת של החיים שלי."

"יצאתי עם הרב, היו שם כמה שהתווכחו עם הגבאים של הרב ותוך כדי נכנסתי עם הרב לבד לאיזו פינה שהייתה שם. בקשתי מהרב ברכה והרב אומר לי, 'שלא תחשוב על אף אישה אחרת', לא הבנתי בכלל על מה הרב מדבר. אח"כ היה עוד מקרה באומן שהרב שמח ממשהו שעשיתי ואמר, 'מהיום הבחור הזה צמוד אליי'. מאז, באמת הייתי צמוד לרב ברלנד במשך חמש שנים תמימות, נסעתי איתו ללוס אנג'לס, לשווייץ ולעוד מקומות רבים. בכל יום הרב היה מתקשר אליי ואני ירדתי מאילת והצטרפתי לרב לזיכוי הרבים."

"באחד הפעמים נכנס מישהו לרב ואמר לו, 'הרב, רוצים לרצוח אותי בגלל שאני חייב לשוק האפור מליון דולר'. ראו עליו שהוא מפוחד, הרב שאל אותו, 'מי הם'? ענה לו, 'איני יודע, אני רק יודע שבשיחות איתם הם הזכירו את הרב יאשיהו פינטו'. נסענו עם הרב ברלנד לאשדוד לרב פינטו. מרדכי השמש פותח את הדלת ומקבל חום, הוא הולך לרב פינטו ואומר לו, הרב, בשורות טובות הרב ברלנד פה. הרב פינטו יוצא בשמחה ומיד מתחילים חיבוקים ונשיקות."

      העבריינים מתבטלים לרב

"הרב ברלנד התחיל לספר את הסיפור לרב פינטו שהבין במי מדובר, הרים אליהם טלפון וביקש מהם להגיע אליו. בסביבות 2:00 בלילה הם הגיעו ולא הבינו מה קורה, מצד אחד הרב פינטו ובשני נמצא הרב ברלנד. הרב ברלנד אמר להם כך, 'תקשיבו חבר'ה, יש לכם שתי אפשרויות במקרה הזה של גביית החוב. 1. אני מבטיח לכם שפע שלא ראיתם מעולם, או שהחוב שלו עובר אליי ואני חייב לכם. המלווים נכנסו לבלבול, נשקו לרב את היד וניגשו ליהודי בעל החוב ואמרו לו – אתה לא חייב לנו כלום."

"לא עברו שבועיים ואני מגיע אל הרב ברלנד ורואה את השניים האלה נכנסים אל הרב. הרב ברלנד אומר לי, שב, תישאר בפנים, ואני רואה את השניים נותנים לרב מעטפה מלאה כסף. הם אמרו, 'הרב, איזה שפע הגיע אלינו'. בנוסף לכך שמעתי מהגבאי של הרב שבמשך חודשים אח"כ הם הגיעו לרב כל שבוע."

"אני ראיתי באותו מעמד את הביטול שהיה לרב יאשיהו פינטו שליט"א לרב ברלנד, לא פחות מהביטול שהיה לרב דב קוק מטבריה לרב ברלנד. הייתי עם הרב ברלנד מס' פעמים אצל הרב קוק בטבריה וראיתי שאת הביטול שיש לרב קוק אל הרב ברלנד אי אפשר להבין בשכל. לא ראיתי בחיי פדיונות כמו שמעביר הרב קוק לרב ברלנד – זה ביטול שפשוט אי אפשר להבין."

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

תפילה לעני לחג הפסח מאת הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, מְחַיֵּה מֵתִים בְּרַחֲמִים רַבִּים, "אֱלֹקִים חַיִּים וּמֶלֶךְ עוֹלָם". רַחֵם עָלֵינוּ, הַחֲיֵינוּ וַהֲקִימֵנוּ, …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *