צור קשר עם הרב ברלנד

המקובל הרב חיים כהן פרחיה זצ"ל 'החלבן' הלך לעולמו

המקובל הרב חיים כהן פרחיה זצ"ל, המכונה 'החלבן', הלך היום לעולמו בגיל 84, זאת לאחר תקופה בה היה במצב בריאותי קשה. הלווייתו תיערך הערב בשעה 21:30 בבית העלמין סנהדריה בירושלים.

לפני חודשיים הרב חיים כהן זצ"ל אושפז במחלקת טיפול נמרץ של בית החולים שיבא בתל השומר לאחר שחש ברע- ומאז נותר מורדם ומונשם כשהוא במצב קשה. תלמידיו קראו לציבור להתפלל לרפואתו, וערכו תפילות מיוחדות על קברי צדיקים, ביניהם קברי רבי שמעון בר יוחאי במירון, שמואל הנביא בירושלים והבבא סאלי בנתיבות.

הרב כהן, שזכה לכינויו "החלבן" לאחר שהקים עם משפחתו את מחלבת "דשן" בתל אביב, נחשב כאחד המקובלים הבולטים בתחום הקבלה מאז שנות ה-60, כשלמד יחד עם קבוצת מקובלים שכונו על שם המקצועות שלהם.

בברית מילה שנערכה לפני כשלושה חודשים בבית הכנסת של המקובל רבי חיים כהן שליט"א "החלבן" בגבעתיים לנינו של מורינו כ"ק הגה"צ הרב ברלנד שליט"א, בן לר' צפניה שיינפלד חתן ר' יהודה גולדבלום שליט"א חתנו של הרב ברלנד, נפגשו לראשונה הרב ברלנד שליט"א והחלבן, לחצו ידיים ושוחחו ביניהם במשך דקות אחדות.

היחס של השניים היה חם ואוהב ונראה כמו שנפגשו שני מכרים ותיקים. מורינו הרב ברלנד שליט"א ברך את החלבן באריכות ימים ובריאות, וכן שינהיג את עם ישראל לראות פני משיח. החלבן מצידו נשק לידו של הרב ברלנד שליט"א ובהתרגשות קודש חזר וברך את הרב ברלנד גם כן ואמר "ביחד [ננהיג את עם ישראל לקראת מלך המשיח]"

בשעה 19:30 יעבור הארון של הרב זצ"ל בבית הכנסת "בית יוסף" ברחוב גלבוע 11 גבעתיים. בשעה 20:00 ייצא אוטובוס ליד בית הכנסת ברחוב בן גוריון 196 פינת האצ"ל גבעתיים ישירות לירושלים, ובשעה 21:30 תיערך ההלוייה בירושלים בבית החיים סנהדריה.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

עלוני שובו בנים לפרשת תזריע לקריאה ולהורדה

לפניכם מקבץ עלוני קהילת שובו בנים לפרשת תזריע התשפ"ד: עלון שביבי אור לפרשת תזריע שיעוריו …

One comment

  1. מטה ארגוני המקדש

    במטה ארגוני המקדש משתתפים באבלם של תלמידי הרב "החלבן", הרב חיים עזרא הכהן, שכל ימיו ערג לגאולת הר הבית ובנין המקדש, ואף בירך את העולים להר הבית פעם אחר פעם, בעל פה ובכתב.

    השוכן בבית הזה ינחמכם וינחם את כל עמו בית ישראל על סילוקו של תלמיד חכם, בגאולת הר הבית ובבנין המקדש ננוחם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *