צור קשר עם הרב ברלנד

שיעור לחבורת 'אפויים בליבו' במעונו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

מבחני חבורת 'אפויים בלבו' ○ תקציר מתוך השיעור לבחורים

במסגרת הלימוד של התורה הזמנית בסדר חבורת 'אפויים בליבו' זכו בחורי החבורה שנבחנו על תורה נ"ה להכנס אל הקודש פנימה לשיעור ממורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א ביום שני ליל י"ד אב פרשת עקב.

מורינו הרב שליט"א מסר שיעור ארוך מאוד של כשעה וחצי לבחורי החמד, לפניכם מעט מן הים תקציר חלק מהנושאים עליהם דיבר הרב שליט"א במשך השיעור:

את השיעור מורינו הרב שליט"א החל בעניין חטא אדם הראשון. ובמעלת היום ט"ו באב, לאחר מכן המשיך במעלת וחיזוק הלימוד בימי בין הזמנים, ואמר שבבין הזמנים יש זמן ללמוד כפול כמו שאומר החזון איש, ובד בבד גם ללכת להשתטח על קברי צדיקים ולפעול ישועות עבור עם ישראל. הרב המשיך לחזק ביתר שאת על חשיבות הלימוד תורה בכל עת, ואמר שכאשר אדם לא לומד, משם מגיעות כל הבעיות של שלום בית. בהמשך דיבר על אליהו הנביא בנקרת הצור, ומכך שאליהו הנביא אמר להקב"ה אני רוצה את הפה של משה – "פה אל פה אדבר בו ומראה ולא בחידות", אמר לו הקב"ה אם אתה רוצה להיות כמו משה תלך לכל הבריתות.
בהמשך השיעור הרב דיבר מנושאים רבים במכמני התורה, לקראת סוף השיעור הרבה לדבר במעלת קבלת הביזיונות באהבה, כמובא בתורה י"ב, שכמה שיותר מבזים את הצדיק ככה יותר הוא עולה מעלה מעלה.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *