צור קשר עם הרב ברלנד

הרב אליעזר ברלנד שליט"א

תחילת הדרך

תחילת דרכו של מורנו הרב אליעזר ברלנד שליט”א היתה בכפר חסידים, שם למד והתחנך אצל הארי שבחבורה, רבי אליהו לופיאן זצ”ל שהיה מגדולי בעלי המוסר באותה עת ומשגיח בישיבת “כפר חסידים”. תלמידי הישיבה הותיקים יודעים לספר על התמדתו המופלאה, שהייתה לשם דבר בפי כל הלומדים.

לאחר נישואיו התגורר בבני ברק שם המשיך להתעלות בתורה כאברך מובחר בכולל “חזון איש” מתוך קרבה אישית מופלאה לענקי הרוח כמו רבי יעקב ישראל קנייבסקי (הסטייפלר) והמשגיח הנודע הר’ יחזקאל לוינשטיין, שכבר אז ייעדוהו לגדולות.

ברסלב

התקרבותו לחסידות ברסלב החלה לאחר מספר שנים בהשגחה מופלאה. האש הגדולה של רבי נחמן החלה לבעור בליבו של האברך העילוי ומתוך שמחה והתעלות בעבודת ה’ החל לסחוף אחריו מאות תלמידים, אותם קרב במסירות נפש במשך שנים בשיעוריו שהתקיימו בכל רחבי הארץ.

הקמת הישיבה

בהמשך לפעילותו הרבה לקירוב רחוקים בדרכו של רבי נחמן ובהכוונתם של גדולי ישראל נפתחה הישיבה המרכזית לבעלי תשובה “שובו בנים” בקיץ התשל”ח (1978) בבני ברק. עם התרחבות מעגל התלמידים לאחר מספר שנים (1982), עברה הישיבה אל תוככי העיר העתיקה ליד הכותל מול קודש הקודשים וקבעה את משכנה במבנה הגדול של ישיבת “חיי עולם” לשעבר.

השפעת הישיבה על חסידות ברסלב

מעבר הישיבה לירושלים היתה נקודת מפנה מכרעת בתולדותיה של חסידות ברסלב. חסידות זו שלא מנתה מעולם יותר מקומץ משפחות החלה לקבל תנופה אדירה עם הצטרפותם של מאות משפחות בעלי תשובה תלמידי הישיבה. בהכוונתו של הרב ברלנד שליט”א החלו רבים הצמאים לתורתו של רבי נחמן להגיע אל זקני חסידי ברסלב מהדור הקודם אשר שמרו על האש היוקדת של החסידות טרם שנות החורבן באירופה. במקביל הנהיג הרב ברלנד שליט”א את הנסיעות הגדולות לפקוד את ציונו של מייסד החסידות רבי נחמן מברסלב בעיר אומן וזאת תוך התמודדות בלתי אפשרית מול חומות מסך הברזל הקומוניסטי בברית המועצות של הימים ההם.

הישיבה כיום

פעילות הישיבה מאז הוקמה, עם אלפי הבוגרים תלמידי הרב ברנלד שליט”א הפכו את הזרם הקטן של החזרה בתשובה לנהר אדיר ושוצף אשר עדין משפיע על פניה של החברה בישראל. הרב ברלנד שליט”א ממשיך להוות מגדלור רוחני אדיר לאלפי המתקרבים לדרך התורה והמצוות ומנהיגם של רבבות חסידי ברסלב בארץ ובעולם.

התחבר אלינו בוואצאפ

One comment

  1. i love rabbi berland

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *