צור קשר עם הרב ברלנד
בית המקדש יצמח מתוך המחלוקת

"ישׁ בְּיָדִי כּחַ לַעֲשׂוֹת שָׁלוֹם עִם כָּל הָעוֹלָם" דברי הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א – מלווה מלכה ואתחנן

דברי קודשו של מורינו, כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א שנאמרו בסעודת המלווה מלכה, מוצש"ק דשבת ואתחנן תשע"ט. דבריו החזקים של הרב שליט"א מדברים על המחלוקת הקשה ומבוססים על סעיף ת"ב בספר הקדוש, חיי מוהר"ן. 

(חיי מוהר"ן ת"ב) "שָׁמַעְתִּי מֵאַנְשֵׁי שְׁלוֹמֵנוּ גַּם כֵּן כְּעֵין זֶה וּבְסִגְנוֹן אַחֵר קְצָת. פַּעַם אַחַת הָיוּ אַנְשֵׁי שְׁלוֹמֵנוּ קוֹבְלִים לְפָנָיו שֶׁקָּשָׁה לָהֶם לִסְבּל עִנְיַן הַמַּחֲלקֶת וְהָרְדִיפוֹת וְכוּ' עָנָה וְאָמַר לָהֶם תַּאֲמִינוּ לִי שֶׁיֵּשׁ בְּיָדִי כּחַ לַעֲשׂוֹת שָׁלוֹם עִם כָּל הָעוֹלָם שֶׁלּא יִהְיֶה שׁוּם חוֹלֵק עָלַי אֲבָל מַה אֶעֱשֶׂה שֶׁיֵּשׁ מַדְרֵגוֹת וְהֵיכָלוֹת כָּאֵלּוּ שֶׁאִי אֶפְשָׁר לָבא אֲלֵיהֶם רַק עַל יְדֵי מַחֲלקֶת. וְהָרְאָיָה, כִּי משֶׁה רַבֵּנוּ עָלָיו הַשָּׁלוֹם בְּוַדַּאי הָיָה לוֹ כּחַ הַמּוֹשֵׁךְ לְהַמְשִׁיךְ אֶת כָּל יִשְׂרָאֵל אֵלָיו כְּדִכְתִיב: "וַיַּקְהֵל משֶׁה אֶת כָּל עֲדַת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל" כִּי הוּא הָיָה הַדַּעַת שֶׁל כְּלַל יִשְׂרָאֵל וְהָיָה בְּכחוֹ לְהַקְהִיל וּלְהַמְשִׁיךְ אֶת כֻּלָּם אֵלָיו וְאַף עַל פִּי כֵן מַה כְּתִיב: "וְהִבִּיטוּ אַחֲרֵי משֶׁה" וְדָרְשׁוּ רַבּוֹתֵינוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה מַה שֶּׁדָּרְשׁוּ וְכוּ' וְכַיּוֹצֵא בָּזֶה עוֹד. וְכָל זֶה כִּי יֵשׁ דְּבָרִים כָּאֵלּוּ שֶׁאִי אֶפְשָׁר לָבוֹא אֲלֵיהֶם רַק עַל יְדֵי מַחֲלוֹקֶת שֶׁחוֹלְקִין עָלָיו וְכוּ'. וְאָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה: 'הַאי תִּגְרָא דַּמְיָא לְבִדְקָא דְמַיָּא' שֶׁנֶּאֱמַר: "פּוֹטֵר מַיִם רֵאשִׁית מָדוֹן" וְכוּ' וּכְתִיב: "כִּי הָאָדָם עֵץ הַשָּׂדֶה". וְעֵץ הַשָּׂדֶה כָּל מַה שֶּׁשּׁוֹפְכִין מַיִם סְבִיבוֹ בְּיוֹתֵר, הוּא גָּדֵל בְּיוֹתֵר."

דברי מורינו, כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א. "רבינו אומר שיש מדרגות שאפשר להגיע אליהם רק ע"י מחלוקת, יש פה קצת אגואיזם (אנוכיות), הצדיק הוא האגואיסט הכי גדול בעולם, הוא רוצה שכולם יחלקו עליו, העיקר שהוא ירוויח מהעסק."

"משה רבינו רצה שכול העם יחלוק עליו, כזה אגואיסט לא היה מבריאת העולם. הוא עושה כל מה שיכול שיחלקו עליו והוא רוצה עוד מדרגות, ועוד מדרגות, ועוד מדרגות, הוא רק דואג לעצמו כול היום. אמר א׳ פריזבר, א׳ פריזבר (תביא עוד מחלוקת ועוד מחלוקת), מה אני יכול לעשות, יש כאלה מדרגות שבלי מחלוקת אי אפשר להגיע אליהם, המחלוקת עושה כלי לאור אינסוף.

"הרב'ה אומר שהוא יכול להמשיך את כול העולם אליו, את הברדיצ'ב (רבי לוי יצחק מברדיצ'ב), את השפאלער (הסבא משיפולי – ביידיש: "דּעֶר שפאלער זֶיידֶע"), את הסאווראנ'ר. את כל אלה אני יכול להמשיך אליי בשנייה אחת."

"המחלוקת על משה 40 שנה, אי אפשר להבין, אמרו על המן שזה רק צרות, רק צרות, נכון שזה רק צרות? אין טעם שהמן לא השתנה אליו והם קראו לו הלחם הקלוקל. גלידות וארטיקים, מה שרק רוצים. אמרו למשה ״תביא גלידה אמתית, אל תביא לי ׳לטעום׳ גלידה, משה אמר זה רק בארץ ישראל, כל פרי יהיה בגודל של בית…"

 

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

למה הכהנים התחתנו רק עם בנות אשר? החיזוק היומי מהגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

החיזוק היומי – למה לא רצה יוסף להיפגש עם יעקב? יום ב', ח' אדר ב …

6 comments

  1. בס"ד
    רב קדוש, אנשים עוד מעט שכשיתגלה, והרב יחליט שיפסיקו עליו את המחלוקות, כמובן בהוראה מן השמים
    אנשים וכל המתנגדים וכל הולכי רכיל ירוצו אליו ינשקו את רגליו וידיו וראשו ויבקשו את סליחתו
    ה' ישמור ויגן עיו מכל חולי ומכל רע וימשיך לדבר ולשמח את כל חסידיו בעידו הנביא ובכל אתר ואתר בארץ

  2. בס"ד
    פעם ראשונה שאני מגיבה וגם פעם ראשונה שאני רואה את האתר הזה ה' ישמרכם
    תודה

    • אמן ואמן…רבקוש הצדיקה.
      יד ימינו של הרב וגם אני פעם ראשונה מגיבה פה.
      כל מילה שלך חצובה מהיכל קדושו לדור החלוש והמבולבל הזה, מי יאמר לצרותינו די ?
      הרב הקדוש שלנו כולנו עפר לרגלך.

  3. הרב אמר בשיעור מלפני הרבה שנים
    שהשם עשה נס של קריעת ים סוף פרטית לדותן ואבירם מכאן למדים שהצדיק צריך את החולקים
    והתנוצץ לי שטרינזיסטור עובד
    על ידי קבלים ונגדים
    שנהיה מהקבלים ולא מהנגדים

  4. מחזק ביותר
    הצדיק זה אמן סוףףף

  5. יהודה הרשקוביץ

    אוהבים אותך מכל הלב כבוד הרב ברלנד שליט"א השם יתמיד בריאותך עד120 שנה הרבה זמן לא זיכתי לראותך מתגעגעים אליך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *